/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Nedgradere til Win XP
Fra : tinagro
Vist : 544 gange
125 point
Dato : 10-08-10 23:03

Hejsa

Jeg har i en tid kørt med Windows 7 på en lidt ældre computer, men må sande, at den simpelthen er for langsom..... Kunne godt tænke mig, at vide hvor meget Win 7 egentlig fylder kontra Win XP, nogen der ved det?

Spørgsmålet er så, hvordan kommer jeg tilbage til XP, er det bare lige ud af landevejen...min pc skal formateres helt, men diverse drivere til motherboard m.m. skal ikke fjernes. Måske et link til en sider der grundigt kan forklare det?

PFT

Tina

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-08-10 23:14

Citat
min pc skal formateres helt, men diverse drivere til motherboard m.m. skal ikke fjernes

Formatering fjerner alt - også diverse drivere.

Og det skulle kunne lade sig gøre at nedgradere fra win7 til XP

Ud af hukommelsen er XP på ca. 2,5 - 3 GB og win7 på ca. 12 - 15 GB

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-08-10 23:21

XP er et godt styresystem men lidt gammelt og kan snart ikke opdateres mere,
har du overvejet Linux? Ikke noget jeg vil pådutte dig, vi vil helst have tilfredse Linux brugere og det er faktisk et alternativ til Microsoft Windows, men du skal VILLE lære systemet ellers vil jeg ikke anbefale det

Kommentar
Fra : tinagro

Dato : 10-08-10 23:36

[Ud af hukommelsen er XP på ca. 2,5 - 3 GB og win7 på ca. 12 - 15 GB]

Havde mistanke om at der måske havde sneget sig noget skidt ind, da jeg opgraderede til Win 7, 50 GB var nemlig brugt af min HD, syntes det lød af møj. Og har fjernet windows old.

Altså den er måske ikke helt fin i kanten, min Win 7, for pludselig blev min skærm sort, dog først efter et halvt år, har fået det til at fungere igen. Var ikke klar over det, men måske en anelse naiv. Ville helst beholde 7'ern, men gider ikke at købe en hvis det er min puter der er for gammel.

Tror jeg er for gammel til Linux

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-08-10 23:41

Kør Upgrade testeren så finder du ud af om computeren kan trække Windows 7:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor

Kommentar
Fra : tinagro

Dato : 10-08-10 23:56

Ok, det prøver jeg lige....

Men synes du ikke 50 GB lyder voldsomt?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-08-10 00:03

Der er ingen styresystemer som fylder 50 GB der må være nogle skjulte mapper med gamle ting der er med i den beregning, måske er det alt på harddisken og ikke bare styresystemet for det er helt sikker at den ikke fylder så meget 12-15 GB som Eyvind skriver mere sandsynlig, hvis du køber en ny Windows 7 så slet hele harddisken før du installerer (husk kopier af vigtige dokumenter og filer) så vil du få en hel ren installation og den fylder med sikkerhed ikke 50 GB

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 12-08-10 07:52

Min Win 7 fylder 11,2 Gb.

Man kan ikke nedgradere, men må omformatere og installere XP fra bunden, så dine drivere ryger

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-08-10 10:01

Hvad hedder din comp................. navn/ type/ model

Vil du ha' win7 eller XP på den comp.

Hvad har du af styreprogrammer, som du kan installere. (nogle kan kun bruges til een maskine)

Har du testet om den kan køre med win7 (med programmet fra micosoft)