/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
min pc gider ikke starte:(
Fra : mollymelissa
Vist : 975 gange
99 point
Dato : 10-08-10 23:02

Hej alle!
Jeg har været på 3 ugers ferie, og da jeg kommer hjem og vil tænde min savnede pc'er gider den ikke starte!
Jeg fik den startet i første omgang men der stod der et eller andet på skærmen om at den ikke var forbundet (HVILKET DEN ER)
men så slukkede jeg og tændte igen..
denne gang uden noget på skærmen - skærmen er helt sort, men min computer siger en masse bip lyde, og der blinker en lille lampe under min "tænd"knap..
Hvad i alverden kan det dog være? har prøvet flere gange at tænde og slukke.. men det eneste der kommer er en masse bip lyde:)

_ hilsen den meget forvirrret utekniske pige :D :D

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-08-10 23:25

De bip lyde fortæller dig hvad der er i vejen, hvad siger den? Hvor mange og er de korte eller lange og kommer de lange før de korte eller omvendt?

Kommentar
Fra : edison

Dato : 11-08-10 04:36

det er vel ikke en HP Pavilion Bærbar hvor der er lys i knapper og sort skærm og den bibber

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 99 point
Dato : 11-08-10 04:46

hvis det er et lant og 2 korte bib. er det dit grafikkort der er defekt. og dvs et nyt. bundkort, chek om du har garati på den, Hp har en udvidet garanti ordning på de maskiner, det kan du se på dere hjemmeside. Hvis ikke kan den måske laves. men det kræver at du kender en der er fiks på fingrene.
jeg har tidliger lagt opskriften under tips.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 11-08-10 12:39

Kan godt være du mener den er forbundet. ( MEN DET ER DEN IKKE ). Ellers vil den jo nok ikke skrive det.

Så sørg for at alle stikne sidder helt i. Og tag CD/DVD ud af af drevene og fjern USB hukommelses dimser hvis du har sådan nogen.

Også prøv igen.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 11-08-10 18:33

gør den sådan her. se link
http://www.youtube.com/watch?v=bnkQNmKauEc

Godkendelse af svar
Fra : mollymelissa

Dato : 23-08-10 19:36

Tak for svaret edison. (: har dog valgt at købe en ny computer, men mange tak for dine ellers ekspert råd!