/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
CuteFTP alternativ
Fra : EXTERMINATOR
Vist : 854 gange
100 point
Dato : 10-08-10 21:26

Jeg har altid brugt CuteFTP men har pt ingen licens til programmet, så derfor søger jeg lige lidt alternativer inden jeg farer ud og køber en licens.

Kender i nogen GODE alternativer til CuteFTP
Der er naturligvis nogle krav der SKAL være opfyldt:
FTPS
FXP
Synkronisering af foldere

Styresystem:
Win7

Hvad har i af forslag?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-08-10 21:44

Hvorfor ikke bare bruge stifinder i Windows.

Jeg bruger aldrig andet.

Vh Ben

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-08-10 21:46

hvordan får du den til at køre FXP

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 10-08-10 23:51

Det absolut bedste program jeg har prøvet
er FileZilla - og så er det tilmed gratis

Vi brugte i flere år CuteFtp,
men på et tidspunkt gjorde programmet en del knuder
så jeg købte en version - men det hjalp ikke

Det var Support-folkene hos Surftown der anviste mig FileZilla
ikke en eneste gang har det voldt problemer
heller ikke da vi skiftede en af computerne til Windows 7

Mvh - SEM

Med venlig hilsen fra
JAPANSKEDANMARK.DK

Tomiko & Svend-Erik Mortensgaard
Net: www.japanskeDanmark.dk
www.japanskemoebler.dk
www.washlet.dk
www.japanskte.dk
Mail: kontoret@japanskedanmark.dk

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-08-10 00:11

Jeg sad faktisk og kiggede på FileZilla men gik videre da der ikke stod noget om FXP.
Da jeg ikke har lyst til at hente 35 - 40 GB ned via noget sløvt mobilt bredbånd for derefter at lægge det op på den anden server er FXP et absolut krav

Understøtter FileZilla det?

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 11-08-10 09:52

Jeg bruger CuteFTP som er gratis, - og det fungerer perfekt!
Ammitz

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 11-08-10 09:53

CuteFTP Home er gratis!
Ammitz

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 11-08-10 10:04

Jeg bruger

http://www.smartftp.com/

og er meget glad for det. Enkelt og brugervenligt program men ikke gratis.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-08-10 12:24

@ Ammitz: så må det da være en gammel version, det er da mange år siden home versionen begyndte at koste penge

Starting at $44.99 USD
Kilde: http://www.cuteftp.com/products/ftp_clients.aspx

Desuden understøtter homeversionen ikke FXP

@ jeanettesmor: Ser fornuftigt ud, den understøtter også FXP men de har jo været så "smarte" at undlade at skrive hvilke versioner der har det.
Hvis jeg skal op og have ultimate versionen så koster den jo mere end cuteftp pro, men jeg prøver mig frem.
Hvis home eller pro versionen kan så er der jo penge at spare

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 11-08-10 13:13

OK, ja det er en gammel version, som jeg har haft en del år, og har været rigtig glad for at bruge.
Jeg beholder den, - så længe jag også har mit gamle system.
Ammitz

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 11-08-10 16:02

Total Commander: http://www.ghisler.com/

Det er ikke gratis, men du kan downloade og afprøve en fuldt funktionsduelig version

Accepteret svar
Fra : jeanettesmor

Modtaget 100 point
Dato : 13-08-10 13:07

Jeg tror faktisk, at den billigste udgave kan klare opgaven, men ved det ikke helt bestemt, da jeg udelukkende bruger den til upload til hjemmeside.
Ved nærlæsning af de forskellige udgavers egenskaber er der intet der tyder på, at det er kun de dyrere, som kan klare dit krav.

http://www.smartftp.com/features/editions/

Godkendelse af svar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-08-10 17:04

Tak for svaret jeanettesmor.
Du har helt ret, da jeg ikke kunne se det beskrevet så skrev jeg til dem og spurgte.
Og svaret, det understøttes af ALLE versionerne.

Yderligere så ville de da lige benytte chancen til at tilbyde mig en "special discount" for at skifte fra cuteftp. Jeg kan få smartftp pro til $25

Takker alle for input.
jeg er ved at teste smartftp og ender nok med at købe den

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-08-10 17:06

hmmmm, på den anden side:
http://www.cuteftp.com/store/academic.aspx

cuteftp pro $3 ser jeg lige
smartftp må have noget lignende

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 15-08-10 20:36

Velbekomme EXTERMINATOR.

Hvis du ender med at vælge den smarte er jeg sikker på, at du bliver glad for den.