/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
PC langsom opstart - msconfig ?
Fra : mej4
Vist : 603 gange
100 point
Dato : 10-08-10 20:37

Min Zepto tager efterhånden 20 min i opstart!
... men og fungerer fint når jeg når dertil

Tænker jeg måske har for mange opstartsprogrammer der kører?
MEN når jeg i start - kør - skriver " msconfig " står der at windows ikke kan programmet?????
Det har jeg før kunnet finde!

PS:
Jeg bruger dagligt CCleaner og SlowPCFighter.
Har lige flyttet alle foto mm over på Extern Hardics
og kørt Discfragmentering.

vh mej4

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 10-08-10 20:46
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-08-10 20:48

Du kan bruge ccleaner til at se hvad der starter, klik på Værktøjer og klik så på Opstart

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 10-08-10 20:48

http://www.soluto.com/
her kan du fjerne enkelt programmer mm

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-08-10 20:52

eller denne

Autoruns for Windows v10.02
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-08-10 21:19

Soluto er rigtig nem at bruge................du tager ikke fejl af hvad der kan udelades.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-08-10 21:22

Man kan ikke hente Soluto lige nu!
High demand caused some server-unhappiness on our side, so we've disabled the Download option until the next version is released. Don’t be sad, you can sign-up to be notified when that happens.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-08-10 22:23

Klaudi
Kan det passe at den soluto kun fylder 905 KB - for så har jeg den liggende.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-08-10 03:34

Hvis Du er nødt til at bruge Ccleaner og andet hver dag for at få den til at køre har Du mildt sagt et problem, de programmer giver en syg computer det sidste skub i graven, men er nu fine nok til vedligeholdelse på en VEL-fungerende computen.
Alene det at den ikke kan finde msconfig siger en del om helbredstilstanden.

Du har jo sikkerhedskopier af Dine ting....okay, så er det altså bare at få formateret lortet og geninstallere, ingen programmer eller pilleri systemet kan redde den.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-08-10 21:46

Så er der lige det med slow-fighter, som tidligere har været beskrevet her på KANDU, der er nogle stykker som har skilt os af med den igen, da den ikke var nogen humørbumpe her på disse festlige sider. - Så måske skulle du se dig om efter andre og bedre programmer!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-08-10 21:48
Kommentar
Fra : mej4

Dato : 12-08-10 18:53

Tak for råd..vil kigge nærmere på dem..men er ikke så IT kyndig til helt at forstå ferik`s Windows tricks.

Ja det vil sikkert hjælpe at deformatere..men virker lidt uoverskueligt at gøre...men kan da starte med at lave back up af resten.

Mht til PC-slowfighter..så kan programmet køres gratis, ved at starte det igen og igen hvis man har tålmodighed til at kun sletter 20 emner hver gang!

vh mej4

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-08-10 00:53

Citat
Ja det vil sikkert hjælpe at deformatere..men virker lidt uoverskueligt at gøre

Du skal også lave backup af de installationsfiler til programmer Du har hentet på nettet, og hent også de nyeste drivere til grafikkort m.m. så de er klar.

Jeg bruger 3 timer.
1 time på ny installation af Windows + windowsopdateringer fra nettet.
2 timer på øvrige programmer samt tilretning. Filerne fra min backup henter jeg så løbende efterhånden som jeg skal bruge dem.

Og som de andre skriver, drop den PC-slowfighter, Ccleaner er rigeligt til de flestes brug.
Når Du har nyinstalleret det hele og lader være med at rode rundt vil der kun være et ganske lille behov for at rense ud.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-08-10 12:58

Prøv en gang at se dette link:
http://onecare.live.com/site/da-dk/default.htm
Jeg bruger den en gang imellem på min XP med godt resultat.