/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Vedr: JegErHer = UDFORDRING
Fra : JegErHer
Vist : 1078 gange
40 point
Dato : 10-08-10 08:45

Dette er en opfølgning på den tråd som DISKEN_revised lavede da han ikke kunne lide mit korte svar på hans TIPS med kun et link i, desværre ødelagde vic200 tråden med spam så den ikke kunne bruges mere. Derfor denne nye tråd.

Jeg skrev
Citat
Og erfaringer , brug , , , , ???????
Der findes masser af denne type programmer.
PS. hader når jeg selv skal undersøge tips indhold.

og han spurgte

Citat
var din kommentar
ser gerne et par links - på gratis programmer
navne kan såmænd også bruges
men så skal jeg jo til at søge selv_

TIPS som det handlede om
Comodo Time Machine - http://www.kandu.dk/tip21125.aspx

------------------------------
Svar:

Konceptet hedder Sandbox, og Comodo er nybegynder indefor dette område, ja de har allerede en form for Sandbox i deres Firewall men selv den er ret ny i forhold til produkter som har været på market længe. Så Comodo tilbyder deres nye produkt gratis til alle som ønsker at TESTE for dem (Der er ingen garanti du ikke mister noget)

http://www.techsupportalert.com/best-free-browser-protection-utility.htm
http://4sysops.com/archives/free-windows-sandbox-sandboxie/

Eller gør som os der vil være totalt sikker, virtuel maskine med Shapshot til at komme tilbage hvor vi kom fra.
   VirtuelPC
   VMware
   VirtualBox

!!!! At noget er gratis betyder ikke der er godt, når virksomheder tilbyder det gratis er det tit mere for at nogen jo skal teste det !!!!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-08-10 08:46

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 10-08-10 09:04

beklager Teil, jeg ved dette er jo ikke et diskussions forum men et hjælpe forum, men når folk spørger mig svare jeg.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-08-10 09:09

meningsløs pladder

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-08-10 09:24

vrøvl..............................

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-08-10 11:35

vedikkealt

Takker for oplysningen, det er godt at vide. Fortsat god dag.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 10-08-10 14:36

Citat
vedikkealt

granner det er ikke brugeren vedikkealt, men brugeren JegErHer

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 40 point
Dato : 10-08-10 15:51

Kategorien "smalltalk" er netop beregnet til almindelig snak.

Ingen er forpigtet til at deltage, men ellers er næsten alt tilladt i kategorien.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-08-10 15:55

Citat
Eller gør som os der vil være totalt sikker, virtuel maskine med Shapshot til at komme tilbage hvor vi kom fra.

Næe nej - vi sikre kører ubuntu på en pendrive til bankbesøg.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-08-10 16:54

Christa.N
Jamen sådan er det når det går stærkt. Jeg må vist hellere tage en kop kaffe.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 10-08-10 17:03

Ja det er altid godt.....

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 10-08-10 18:36

Eyvind:
selvfølgelig bruger vi Linux , men selv her har man brug for at teste nye ting, og her kender jeg mange som bruger VMware og/eller VirtuelBox http://www.virtualbox.org/wiki/Linux_Downloads (inkl. mig selv) til at teste nye versioner/programmer eller indstillinger.
Men på Windows er det mere reglen end undtagelsen at ting kører virtuelt for mig.

ESXi kører bare Linux & Windows maskiner dejligt hurtigt, og nogle Windows ting føles faktisk hurtigere !!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-08-10 20:13

Jeg har nu prøvet lidt virtual box, men det går ikke godt, for jeg skal altid rode lidt.
Så nu ligger mine styresystemer på hver sit medie.
Og det er en Live EEEbuntu persistence på en 2 GB pendrive som kun bruges i banken.
(sammen med et active card)

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 10-08-10 22:34

hvilken bank ?, ville være rat at kunne slippe for det NEM-ID lort

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-08-10 22:46

Citat
hvilken bank ?, ville være rat at kunne slippe for det NEM-ID lort
det kan du ikke, alle banker og offentlige steder går over til NemID som skal afløse både logind til banker med mere og Digital Signatur som så forsvinder:
https://www.borger.dk/Nyheder/Sider/Ny-digital-signatur-hedder-NemID.aspx

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-08-10 23:24

I den Danske bank, bruger jeg login med aktive card.

https://netbank.danskebank.dk/html/index.html?site=DBNB&secsystem=E2

Og det er en lille computer (dankortstørrelse) som genererer nogle tal i forhold til min pinkode og det der står på skærmen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-08-10 23:28

Også Danske Bank her og Eyvind har sikkert lige som jeg fået besked om at Activ Card afløses af NemID inden udgangen af i år

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 11-08-10 09:39

#¤%&%#¤% hvor jeg hader de EDB Mongole til politiker, tror snart den politiske uddannelse kun går ud på at sikker sig deres IQ er lav nok. De tillader private virksomheder at styre hele befolknings sikkerhed & håndtere også person følsomme data.
PBS tager godt nok røven på staten og OS, og vi kan ikke stoppe dem.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 11-08-10 11:20

Citat
!!!! At noget er gratis betyder ikke der er godt, når virksomheder tilbyder det gratis er det tit mere for at nogen jo skal teste det !!!!

Med andre du ville købe Adobe Premiere for et klippe et enkelt billede ud af en film
istedet for at bruge Movie Maker = GRATIS

Virtual Machine = er ikke hvad jeg efterlyste
men et eller flere GRATIS programmer der ruller
din pc tilbage til (før der gik ged i den)

Citat
Virtual Machine

er alt for langsom at bruge, for de fleste,
jeg kan ikke selv bruge det.
Plus det kræver enorm meget spildplads at have kørende.

Gratis
http://www.returnilvirtualsystem.com/rvs-home-lux
http://www.comodo.com/home/data-storage-encryption/data-recovery.php

Betaling og kan IKKE anbefales
http://www.faronics.com/en/default.aspx

Betaling og kan ikke mere end Commodos gratis udgave
http://www.rollbacksoftware.com/

Jeg har brugt RETURNIL gennem mange år og ALDRIG haft problemer med det

Comodo er rimelig nyt for mig, men det klarer mine problemer.
Altså genstart og du tilbage ved start/ indkasser bonus.

At bruge WM bare for at teste programmer eller andet = NEJ
Kør programmerne__ og når du er færdig klikker du på en knap
og systemet er gendannet ved næste opstart = JA

SÅ du mangler stadig at komme med (dem er der masser af programmer)
IKKE VIRTUELLE DREV

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 11-08-10 20:17

DISKEN_revised , spam-free eller hvilken af dine profiler du nu ønsker at bruge:

Næ men dit "krav" var gratis, og her snakker vi om et produkt som skal give en trykhed, og der vil jeg starte med at kunne føle min tryk ved leverandøren & at produktet er testet af mange over langtid. Eller du downloader måske bare et helt nyt antivirus/firewall program og stoler trykt på det ?

Til billedbehandling bruger jeg GIMP - www.gimp.org kendt længe som et GNU produkt der langt følger med de dyre produkter.
Snapshot fra film har jeg aldrig haft brug for, men hvis jeg skulle ville jeg nok bare lås 'Use Overlays' fra og bruge PrintScreen eller et andet skærm grabber produkt.

RETURNIL var med sammen med andre hvis du gad kigge på det link jeg lage ind -> http://www.techsupportalert.com/best-free-browser-protection-utility.htm
Og ja jeg har brugt RETURNIL, men i mine test var der problemer med lave image backup sammen med dette produkt = Kan jeg ikke lave ordenlig backup ryger programmet der forhindre det ud.

Faronics kender jeg ikke.
RoleBack har også været gratis.

Problemet med disse er de også fjerner Windows og installeret program opdateringer, og man skulle(skal) genstarte i en u-låst tilstand for at kunne opdatere sine programmer.

At du ikke kan lide visualisering er dit vælg, sådan gør mange virksomheder og pro. teknikker
Langsomt er det ikke nærmest modsat. Spildplads !!! det er jo ikke spild når det giver sikkerhed og diskplads er billigt

Godkendelse af svar
Fra : JegErHer

Dato : 13-08-10 09:53

Tak for information Eyvind, man lærer heletiden.

Lukker tråden da der ikke skete mere