/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Udsigt til bøde?
Fra : Kenzzo
Vist : 781 gange
20 point
Dato : 09-08-10 20:16

Hej alle sammen!

På vejen hjem fra job i dag, skulle jeg lige overhale et par biler med 110 i en dobbeltsporet vej hvor man måtte køre 80. Da jeg havde trukket ind, fik jeg øje på en mistænkelig bil der fulgte efter mig. Mistanken var ikke ubegrundet da jeg fik øje på et monteret videokamera i bilen, så det har højest sandsynligt været en civil politi bil. Han fulgte mig 15-20 km.

Jeg blev ikke standset. Men er der mulighed for at han har filmet det og skriver en bøde uden at standse mig?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-08-10 20:20

Nej

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 09-08-10 20:20

Muligheden er der vel altid - men oftest står disse biler stille, når de måler din hastighed.
Tsk tsk - du må krydse fingre og huske ikke at køre for stærkt en anden gang

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 09-08-10 20:22

Citat
Jeg blev ikke standset. Men er der mulighed for at han har filmet det og skriver en bøde uden at standse mig?

så var det SGU IKKE en panser = de skal stoppe dig

NB:
smid/ lim et LØVFALDS blad fast på nummerpladen
ugyldig bevis hvis de ikke kan fremlægge en hel plade

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 09-08-10 20:25

Citat
mistænkelig bil der fulgte efter mig.

skylder du kostpenge til andre

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 09-08-10 21:28

Nej, du kan ikke risikere noget hvis du ikke blev stanset. Årsagen til at du ikke blev stanset er nok at målingen politiet laver med civilbilen skal være over mindst 800 m, så du har nok været heldig at din overhaling var kortere end det.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 09-08-10 21:39

Citat
skal være over mindst 800 m,

og bilen skal bevis det hele

4 wheels BAD
2 wheels

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-08-10 21:45

Fyrene i blinkevognen havde vel en god dag, folk bliverindimellem knaldet for mindre.

Hvis man kan gøre det fuldt forsvarligt er det jo halvvejs tilladt at sparke for at komme uden om et par hundehoveder der kører lidt under hastighedsgrænsen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-08-10 21:46

Du er sgu nok blevet filmet af Station 2

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 09-08-10 21:58

Hvis du modtager en meget neutral kuvert med billede og vedhæftet girokort, så ...AV! Du må væbne dig lidt med tålmodighed og se, om de har været flinke.

Kommentar
Fra : takker

Dato : 10-08-10 08:31

Politiet skal i en vogn ikke bruge 800 m til at måle om du køre forstrækt. Det kan de gøre på ca 100 m. Men han har ikke sikkert ikke kunne nå at måle dig er kørt efter dig for at se om han kunne få dig på noget andet.

Sandsynligheden for at de bare sender en bøde er ikke særlig stor, men de er hurtige til at sende, så høre du ikke noget i løbet af et par dage, kan du tage det roligt.

Samtiget har det vel lært dig at køre pænt - for det er ikke i min verden ok at køre 110 - hvor man må køre 80 uanset om det er en idiot der køre foran dig og sænker trafikken. Ved godt jeg er hellig, men det er mit liv du leger med med når du selv bliver som idioten.

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 10-08-10 14:28

Takker
Er du sikker på at de kan måle over så kort et stykke, usikkerheden stiger jo i takt med at afstanden kortes og på kun 100 m hvis usikkerheden være ret stor. Jeg mener bestemt at have læst at deres udstyr kræver mindst 800 m, det kan være det jeg har læst ikke passer, men kun 100 m bliver med 110 km/t tilbagelagt på 3,27 s, så det siger sig selv at det giver en stor usikkerhed.

Ang din opsang med fart, så er det efter min mening for hellig, hvis man ser et problem i at man når 110 km/t, sandsynligvis er man også til noget større fare for andre hvis man vælger at gennemføre overhalingen med 80, så overhalingen bliver enormt lang og samtidig også har den konsekvens at andre ikke kan komme forbi.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-08-10 15:14

Citat
så overhalingen bliver enormt lang og samtidig også har den konsekvens at andre ikke kan komme forbi.

Netop, selv de mest lovlydige har vel prøvet at sparke for at komme forbi og komme hurtigt ind til højre, så er man også af vejen hvis en klovn bagved er endnu hurtigere, eller hvis vejen begynder at svinge så man mister overblikket.

Politiet har vurderet at overhalingen ikke var hasarderet, ellers havde de nok fundet slikkepínden frem.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 20 point
Dato : 10-08-10 15:15

En videovogn, som den der måske har fulgt efter dig, kan ikke udskrive en bøde medmindre han har standset dig, han skal foreholde dig sine målinger og spørger om du erkender forholdet, og kan ikke som de stationære fotovogne blot sende bøden efterfølgende.

Kommentar
Fra : takker

Dato : 10-08-10 15:28

Jaja jeg kan godt finde på at give tøsen sodanvand på en onsdag eller den fine kjole på i skole bare for at slippe for en konfentrationen eller bare for hyggens skyld.

Men når det kommer til fart ved kender jeg gerne at jeg er mega hellig - synes så også at der, kan det gå meget være end at den fine kjole ikke kunne holde til et mudderbad.

Men ja jeg er 100% på at de kan måle fart over en meget kort afstand, har siddet i en reklamevogn hvor de gjorder det.

Men som sagt er sandsynligheden ikke særlig stor og flere herinde merne jo at du skulle være stoppet for at de kan sende dig bøden. Så sov du bare rolig og hvad er det verste der kan ske? at du skal betale 500 eller 1000 i bøde - har ikke lige styr på hvornår den stiger til 1000.

Kommentar
Fra : Kenzzo

Dato : 10-08-10 20:37

Tak for svarene! De 'mange' point bliver uddelt om et par dage :)

#DISKEN_revised - Haha dog ikke

#Kortoververden - Håber de mange point går til dig!

#simon-ms - Lige mine ord!

#takker - Nej det er ikke verdens undergang. Var bare nysgerrig efter, om man kunne tænkes at få en bøde selvom man ikke blev standset.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 10-08-10 20:40

Tror næppe du får en bøde, men...

Du kommer højst til at betale 1000,- kr + et klip i kortet, hvis du kører alm. personbil uden anhænger og ikke har overtrådt andre færdselsregler (Hasarderet kørsel m.m.)

Hvis det er en ældre spand du kører i, kan det være, at din måler ikke passer helt, og du har sneget dig under 104 km/t og slipper for klippet i kortet

Du kan se priserne her: http://www.fartboeder.dk/

Mvh
CiViC

Godkendelse af svar
Fra : Kenzzo

Dato : 24-08-10 13:16

Tak for svaret Kortoververden.