/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Skal købe TV
Fra : bauchmann
Vist : 555 gange
300 point
Dato : 09-08-10 15:53

Hej
Jeg syntes nu det er på tide at få skiftet mit 25 år gamle TV ud. Jeg har set på forskellige, men hvad betyder det når der står plasma? Hvad skal jeg ellers se efter når jeg vælger, også uden det koster en formue?
Stor hilsen til alle.
Torben

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-08-10 15:57
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-08-10 16:29

25 år.....er der billede på ?

Mine forældre havde et i 18 år, til sidst var jeg i tvivl om røret var slidt eller det var min fars piberøg

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 09-08-10 16:46

Du må nok tage en tur ned til den lokale radio/tv handler og få en snak.Ikke køb ved A-Z eller andre billig varehuse hvor du ikke får den service.
Jeg købte lige før jul et lcd tv og var flere steder før jeg fik handlet.Men jeg kørte efter råd fra kollega ned til HiFi klubben og fik virkelig god hjælp og de tog sig tid til at forklare .Jeg endte op med LCD tv som ikke var det dyreste .Ham i butikken sagde at her i butikken kan du sammenligne og se at det der er bedre end dette -men hjemme er det dit som er det bedste (uden sammenligning) så mit råd er gå til de proffe og få det rigtige

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 09-08-10 17:53

De bedste fladskærme TV du kan købe i dag er de nye med LED.
De viser næsten et lige så godt billed som de gode gamle med et billedrør.

hawaii7

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 300 point
Dato : 09-08-10 18:04

En plasmaskærm er en fladskærm, som bl.a. har en styrke ved levende billeder, som f.eks. et tv. Der er god kotrast og giver derfor flotte billeder med dybde. De er så også lidt dyrere i brug end LCD skærme. Og billedkvalitet er også en smagssag. Jeg kan godt lide vores plasma skærm.

Her kan du læse om fordele og ulemper ved plasmaskærme:

http://da.wikipedia.org/wiki/Plasmaskærm

Når du køber tv skal du være opmærksom på skærmens størrelse i forhold til afstanden mellem skærm og dig. Vi kan alle blive fristet til at købe en stor skærm, men du får ikke nødvendigvis et bedre billede, hvis du sidder for tæt på en stor skærm.
Afstand kunne være noget i denne retning (måske endda list større afstand til de helt store skærme)
20 - 27" - 0,5 - 1,5m
32 - 37" - 1,5 - 2,5m
42 - 46" - 3 - 4m
50+" - 3,5 - 5m

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-08-10 18:14

Efter købet:

Læs manualen grundigt, der er mange ting at sætte sig ind i i forhold til den gamle tykskærm.

Der er f.eks flere farveindstillinger, alm. styrke samt en anden indstilling for farvedybde, og farveindstillingen piller man kun ved hvis der er en naturudsendelse.

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 10-08-10 05:50

Tak for svaret pifo.