/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Bedste pap hvidvin?
Fra : Megafonen
Vist : 1519 gange
150 point
Dato : 08-08-10 22:46

Jeg har fundet en masse om de bedste rødvins papvine rundt omkring på google, men jeg kan ikke finde noget om hvidvine. Men vil da også lige høre hvilke i syntes er goe.

Selvfølgelig skal jeg prøve mig frem, men det er rart med en god start. Jeg vil ikke drikke rødvin fordi jeg får sorte tænder. Det er ikke ligefrem scoretricket med sorte tænder.
Er det pga at det er "billig" vin?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-08-10 22:48

Nååå jeg troede du gjorde det i øl

Jeg kan godt li' Sunrise

http://www.calle.dk/products/productinfo.aspx?productid=108373

Kommentar
Fra : Megafonen

Dato : 09-08-10 00:08

Ja men vil lige prøve en periode med vin
Kigger på dit link.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-08-10 03:33

Har Du prøvet at børste tænder ??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-08-10 05:53

Sunrise er god nok, Chardonnay druen kan der jo næsten kun komme god vin af.
Den hører til de lidt sødere typer, hvor jeg i grunden er til tørre italienske.

Jeg har før købt Sunrise ved Coop, men ved ikke om de har den nu.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 09-08-10 05:54

Man kan ikke svare på hvilken vin der er bedst.
Det er smag og behag. Vi alle kommer med forskellige navne.
Du skal selv finde den vin du kan lide og som du syntes er bedst.
I mange forretninger kan man få en lille smagsprøve. Dette gælder også i grænsekioskerne i Tyskland.

hawaii7

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-08-10 06:45

De har stadig Sunrisi i Kvickly, det var et tilfælde at mit link lige var til en grænsebutik

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-08-10 06:53

Prøv også engang at læse denne test

http://ekstrabladet.dk/kup/testogtjek/madogfritid/article1386905.ece

(flaskevin er også mange gange papvin, så det er bare om at gå i butikker og tjekke)

Kommentar
Fra : kj

Dato : 09-08-10 09:15

Jeg kan godt lide Alberto fra Spanien, den hører til de lidt mere tørre, hvilket jeg bedst kan li.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 150 point
Dato : 09-08-10 09:50

Sidst anbefalede jeg er tør Australsk hvidvin fra Lidl til kun 79 kr for 3 L,
den er god og et fund til den pris.

Har lige købt en Esperitu hvidvin fra Chile i Bilka til 99 kr,
også god hvis man kan lide en krydret Gewu¨rtstraminer...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-08-10 10:36
Godkendelse af svar
Fra : Megafonen

Dato : 10-08-10 10:49

Tak for svaret svendgiversen.