/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
xp home 64 bit
Fra : michaelmoeslund
Vist : 620 gange
100 point
Dato : 08-08-10 18:41

Hej

Jeg er ved at lave et samlesæt af et par ældre pc'er til min nevø, der ligger xp home på en af HD'erne men under opstart kører det ligesom bare i ring.. med valget om at starte op i fejlsikret tilstand og sidste kendte og alt det der..

Det bundkort jeg har samlet det hele på er et 64 bit, er det afgørende at det så også skal være en 64 bit xp home installation??

Og hvis ja,hvor hulan finder jeg sådan en-har ikke orginal cd, kun orginal produkt nøgle..

mvh

michael

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-08-10 19:17

nej, glem alt om xp x64
hold dig til en xp x86, det virker

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 08-08-10 19:21

okay...

forstår vist ikke helt svaret, -er det ikke sådan at de rigtige gamle styresystemer-altså xp kørt 32 bit, og de lidt nyere kører 64 bit??

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-08-10 19:42

Home findes kun i 32bit, desuden er XP ved, at være helt udsolgt. &4 bits hardware, har intet med 64bits software, at gøre.

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 08-08-10 20:17

Hej

Så lige dit indlæg og vil kun lige fortælle dig om min erfaring med 64 bit, som jeg har kørt med på den ene pc ud af fire inden at du får installeret for meget.
Udover at jeg har kunne udnytte de 4 GB ram har jeg kun dårlige erfaringer med 64 bit med hensyn til driver til printer og programmer som ikke understøtter 64 bit. (uorginale) men dem har vi jo nok alle sammen lidt af installeret.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-08-10 22:03

Du har samlet en computer og forsøger at starte den op med en harddisk fra en anden computer.

Korrekt ??

Det er ret sjældent at det kan lykkes.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 08-08-10 22:37

Hvis alt andet ikke virker, så prøv Linux (Ubuntu) på den.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 08-08-10 22:40

Ja det er en harddisk fra en anden pc, men kun den "rene" xp installation, da der ikke var drivere installeret

Men så burde det altså kunne lade sig gøre at køre en "almindelig" xp home på den?

men hvorfor kører den så i ring under opstart??

Måske jeg skulle finde et bundkort der kører 32 bit, så kan jeg jo altid boote fra cd...

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 09-08-10 03:31

Der er intet til hinder for at Du kan lægge en 32 bit XP på den, og da harddisken i forvejen har en ren installation er der jo ingen filer der skal laves backup af.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 09-08-10 21:35

Nu har jeg bøvlet rundt med denne dejlige og meget velsignede pc, jeg ved ikke hvor længe...

Registreret og via tlf. indtastet en zilliard cifre-op til flere gange

Jeg er nu allernådigst blevet lukket ind i varmen med min produktnøgle hos microsoft

Men men... når jeg så starter pc op efter validering og ca 170 opdateringer..

SÅ mener den minsanten at den skal registreres hos microsoft!?!?!

Det skal den jo så selvfølgelig have lov til, men så ombestemmer den sig, og mener at min kopi af windows er registreret, hvorefter den gør det samme igen, altså går tilbage til bruger logon,når jeg så klikker på brugeren for at logge på,tata!! -så vil den registrere igen!?!

Lidt en kedelig leg efter kort tid

nogen der er blevet udsat for det? -og overlevet??

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 09-08-10 21:40

>grow

Pc'en skal stå i et hjem hvor der udelukkende er linux maskiner, forbarmede mig over drengen,der så gerne vil kunne spille counterstrike.. og det kan vist kun foregå på en windows pc

Men for hunde da det kræver tålmod at kommunikere med microsoft...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-08-10 22:10

Citat
gerne vil kunne spille counterstrike.. og det kan vist kun foregå på en windows pc
Counter Strike og andre spil kan køre gennem Wine som er et program der tillader Windows programmer at køre på Linux computer

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 10-08-10 07:39

ja.. tja... har godt nok set og hørt om det, prøvede googles sketchup, det var flere "bugsplats" end på min forrude...

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 14-08-10 10:02

Tak for svaret LuffeA.