/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Endelig hjemme.
Fra : Heidi-Ho
Vist : 859 gange
50 point
Dato : 08-08-10 17:19

Så landede vi endelig i de vante omgivelser igen.
Jeg som troede, vi havde huset hele dagen.?? Nej nej, senest kl. 10 skulle vi være ude af hytten - men aktivitetsbilletterne kunne dog bruges hele dagen. Ungerne gad ikke mere, konen og jeg var lykkelige for deres beslutning, så vi satte GPS'seren til at finde hjem igen.
Da vi kom ud på motorvejen fik hestene en ordenlig spand havre, og rask gik det derudad indtil konen, den ironiske gås, pludselig udbrød, " Nu vil jeg da håbe, at det var en pressefotograf der stod i rabatten".!
"Hvad mener du med det"? spurgte jeg lettere forvirret.
"Jouuuuuwwwwww, vi er lige blevet fotograferet".!!!
Ups, tankerne røg noget rundt i knolden på mig da jeg slap speederen...Hmmm..bøde 2500.??? Betinget frakendelse med den orienterende køreprøve....Nå, men vi må se når brevet fra polisen kommer.
Vi landede sikkert på adressen ved 13 tiden.

Gensynsglæden med tyskeren var stor - jeg troede sku' da ikke, man kunne savne en hund så meget.
Præsten havde været "barnepige" og klaret opgaven til UG med kryds og slange og pil opad.

Jeg havde forresten en sjov oplevelse.
Jeg var gået ud for at få mig en godnat-smøg. Mens jeg stod og røg på terrassen, hørte jeg at naboen havde fået samme ide. Efter et "G'aften" snakkede vi lidt om vind og vejr, ferie og hvor vi kom fra, etc.
Da vi havde snakket et kvarters tid blev vi enige om at drikke en lille godnat Whisky
Vi kom i snakken ind på, hvad vi lavede hver især. Det viste sig sørme, at han var pensioneret IT ekspert, og havde haft sin daglige gang i USA - nærmere bestemt, på Cape Kennedy.
Jeg kunne da ikke nære mig for at spørge, om de havde haft nogen danskere ansat.
Joee, de havde godt nok haft en ansat - meeeen, det havde ikke været en ubetinget succes.
Var nysgerrigheden pirret, da.?? Det sku' jeg da lige love for.
Han fortalte, at denne her dansker havde haft ansvaret for at sætte kursen på en ubemandet raket når første trin var skudt af. Danskeren havde sat kursen til 360 grader, med det resultat at raketten blev ved at cirkle rundt og rundt og rundt indtil den brændte op i guds himmel blå.
Den dag i dag, takker de stadig skaberen for at raketten var ubemandet.

Jeg spurgte naturligvis hvad navnet var på den danske raketekspert. IT-eksperten kunne sku' ikke huske hvad pokker det var han hed. Men han kunne tydelig huske danskerens attitude. Danskeren påstod for det første, at han havde været ven med forhv. Præsident, Lyndon B. Johnson, samt at danskeren altid gik ondskabsfuld og skulende rundt og truede alt og alle med sin advokat. Alle der sagde ham det mindste imod blev kaldt hyler. Det værste var dog, at han ville anlægge sag igennem sin advokat imod de firmaer der fremstillede nytårsraketter, idet danskeren mente, at det var konkurrende virksomhed.

Hvad skete der så med den dansker, spurgte jeg.
IT-eksperten fortalte videre; Det var egentlig meningen at fjolset skulle ha' fem kolde tæer i røven. Men først ville de lige se om ikke de kunne få ham afsat til Australien.
Til Australien..??? Udbrød jeg lettere forbavset.
Ja til Australien, Ledelsen havde hørt at Australien søgte folk til at polere boomeranger - og da Boomeranger som bekendt altid vender tilbage til kasteren, måtte det lige være noget for danskerfjolset, som nu blev kaldt ”360’eren”
Da ”360’eren” havde været til samtale på Australske ambassade, fik han afslag med den begrundelse, at de havde buskmænd nok i landet og behøvede ikke at importere flere.
Bedst som de troede at alle muligheder var udtømte, fik de en fax fra et eller andet ørige, at Gederøgternes fagforening søgte en mand med kursus i malkemaskiner, idet øriget ville modernisere landbruget på øerne.
Der var jubel natten lang, da fjolset sagde ja tak til jobbet på øerne.
Hvordan det senere gik "360'eren" anede ITeksperten ikke noget om - Menæh, det kunne jeg så fortælle ham.
Det blev til en del snak imellem ham og jeg den aften.
Han gav mig endda lov til – når han afgik ved døden, så måtte jeg godt kalde ham for..... min ven.

Mvh.
Multi-X
Cape Kennedy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-08-10 17:28

Humor i verdensklasse. Smukt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 08-08-10 19:53

Kære Heidi Ho

Interessant indslag, men hvad er spørgsmålet?
TRD

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-08-10 20:28

-Det er det der er spørgsmålet

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 50 point
Dato : 09-08-10 07:41

Velkommen hjem igen, Heidi.

Det er sgu' godt gjort at man skal til Jylland for at finde et menneske, der har truffet oraklet bb1 i hans "bedste stil"
Det var måske en ide at invitere denne it-ekspert med i slyngelstuen, når vi igen skal på tur ?? At tænke sig et rigtigt levende menneske der har oplevet raketeksperten for fuld udblæsning, fortælle anekdoter fra det virkelige liv, helt uden at fortælle skrøner eller løgnehistorier, men blot den skinbarlige sandhed fra virkelighedens verden ??

Blot en strøtanke ?

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-08-10 08:22

- hvilket mærke var Whisky'en?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-08-10 13:55

Hvad mærke Whiskyen var..?
Det var en Celtic Nations. Om denne Whisky siges flg. Foruden hovedingredienserne, er der tilsat lidt gammel tjære, tovværk fra en fiskekutter, samt opkoget fra et par brugte dametrusser.
God var den sku' - omend den gav lidt hovedpine næste morgen. Mon det skyldes opkoget fra trusserne..?

Ja ham, IT-eksperten, han var en hyggelig og rar ældre Herre.
Det ærgrer mig bare, at jeg ikke havde min pc'er med på ferie, så kunne jeg ha' googlet et billede af den person som jeg troede det var.

Da jeg åbnede pc-dyret efter ferien, kunne jeg se I havde haft besøg af et par kæl...øh damer, som søgte ind i Multi-X gruppen som supportere.?
Er det virkelig meningen, vi skal til at ha' slappe skeder på bagsædet af kværnen når vi googler rundt herinde.?
En kvindes plads er ellers i KØKKENET.!!!.... Såfremt der ikke skal skovles sne.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 10-08-10 10:14

Hej Heidi.

Du skuffer mig dybt med følgende udtalelse:

"En kvindes plads er ellers i KØKKENET.!!!.... Såfremt der ikke skal skovles sne."

Det eneste en kvinde kan bruges til i et køkken, er at vaske op og ordne grøntsager !! Du kan da ikke mene, at vi mennesker skal belemres med mad der er tilberedt af kvinder ?? Hvis vi stadig skal vedblive med at have styrke og kraft, må vi sgu' selv lave maden med de rette råvarer, egen fon m.v.
Jeg garanterer dig for, at en person som bb1 ikke selv laver mad, men lader sig opvarte og servicere af sin hustru ! Havde han derimod selv stået for madlavningen, havde han set anderledes sund og glad ud, og havde endog beholdt sine egne tænder, så han ikke behøvede at sidde og savle !!
Det med snekast kan vi blive enige om, men også græsslåning om sommeren er en kær opgave for kvinder - de elsker det !!

Øjenvidnet4
MULTI-X
A.Baggesens Vej
Tromsø

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-08-10 12:47

Hej Øjenvidnet.
Hele dagen igår, prøvede jeg et par gange på at besvare dine interessante betragtninger omkring "hunkøns(h)væsningerne" men hver eneste gang jeg satte mig tilrette foran skærmen, så kom den ene besøg og snart den anden - sådan fortsatte det hele dagen og det meste af aftenen. Aldrig i hele mit lange forvirrede liv har jeg drukket så meget kaffe.
Det eneste indlæg jeg nåede at gøre mig bemærket i, var Tonganeserens.

Jeg mener nu godt, at man kan få held til at lære dette fænomen, som kaldes kvinden, at lave nogenlunde spiseligt mad. Okay... indrømmet, det kræver sin mand. Men øvelserne skal trænes og trænes i en uendelighed.
Okay, når alt kommer til alt, er det nok nemmere at lære en gris at cykle - end at lære en kvinde at lave mad. Men som sagt, med målrettet træning skulle det kunne lykkes - i det fleste tilfælde.

Mht græsslåningen.. var det ikke lettere at sætte dem på græs.? Man skal bare bruge samme kommando hvergang. Jeg bruger selv kommandoen; Gnav kælling.!

For en del år siden, læste jeg en bog der hed; "Herren til Falconhurst". Den handlede om negerslaver i USA. Disse slavinder blev tituleret efter deres beskæftigelse, såsom avlshopper, bomuldsmarkshopper,
forlystelseshopper, etc.. Æhhh, det kunne måske være vi skulle bruge disse betegnelser igen.
Kvinder herinde skal så tituleres....Kandu'shopper...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-08-10 13:01

Nu er jeg jo gift med en landmandsdatter, og sådanne fortræffelige quindfolk er vant til at pukle. Hun er fantastisk i roerne og kartoflerne, og skal der ordnes løg efter høsten, så er det et fantastisk skue. Hun holder haven og laver fantastsik god mad. Især ved tilberedning af vildtkød er hun suveræn. Hun flækker kævler og lægger også fliser (100x100), hvilket afstedkom en bitter bemærkning fra en ældre herre som gik forbi. Han sagde: "Jamen dog, det er da ikke et arbejde for damer".
Nu har jeg overtaget det mere grove arbejde - som med at klippe hæk - og jeg hader det. Men derudover ordner jeg for det meste de større problemer - såsom international økonomisk politik etc.

Men så længe de har noget at rive i, så brokker de sig ikke. Om ikke andet, så elsker de at pukle - for efterfølgende at brokke sig over, at det ikke var manden der gjorde arbejdet.

Og hvordan slipper man så for at vaske tøj i maskinen? Man udvælger sig en vask af mindre betydende tøj - og smider diskret en blå sok ind i vasken. Så er det nat med at udføre den slags arbejde.

Mvh.
MULTI-X
Tonganeseren
Har lige kørt affald væk for nabokonen.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-08-10 18:19

Hej Tonganeser.
Det lyder unægtelig til, at du har et uhyre sjældent pragteksemplar af racen, kvindefolk - har du selv lært hende op.?

Købmanden var på besøg i eftermiddags.
Imens vi sad og fik en stille bajer, sad han og små-filosoferede over tilværelsen - og især om fremtiden.

"Gamle ven", sagde han...(det kalder han alle)
"Er du klar over, at den danske stat bruger flere penge på at forske i viagra og silikonepatter, end de bruger på at forske i alzheimer, demens, kræft, fedme..etc...?"

"Næ, det anede jeg ikke en pind om" Svarede jeg,

"Om 30 år" sagde Købmanden -"sidder alle på plejehjemmet, med stiv pik og store silikone patter uden at ane hvorfor"

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-08-10 00:02

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-08-10 00:14

Hej HH
Næh, hun var squ udlært, da jeg lærte hende at kende. Man skal altid se sig om efter en brugt udgave. Færre problemer fordi de ved hvad de har haft - og hvad de har. Blærerøv - Tonga.

Men jeg er tilfreds med hendes evner - og det er sagen. Nabokonerne kan ikke en skid og bryder sammen, hvis de skal trække lidt senegræs op af jorden. Det så edermageme godt ud når hun slæbte afsted med en 50x50 cm betonflise. jeg tror nok jeg tidligere skrev 100x100, men så voldsomt var det ikke. Selv holder jeg mig til 25x25.
Hun har 3 søstre - og kors i hytten hvor skidtet stod op om ørerne på dem, når de gik igang med roerne. Polakker er weenies ved siden af.

Hvordan kan det være, at kvinder kan arbejde med kort roehakke - bøjet i en vinkel på 90 grader - i timevis? Mjaaah - den slags kan vel bruges til noget fornuftigt.
Mvh.
MULTI-X
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-08-10 09:15

Uha da Tonganeser...syndige tanker.

Jeg helt sikker på, at der går mange mennesker rundt på omkring de 50 - 70 år som er fabrikeret i roemarken. Det skyldes sikkert den korte roehakke og Mutters 90 grader stilling.

Gu'ved om Balledrengen blev fabrikeret i roemarken.??

Multi-x
Nyt slogan.
"Sig hvad du hedder - og jeg skal fortælle dig dit navn".

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-08-10 09:32

Næh. Han blev produceret i en brandert på ladet af en hestetrukket mælkevogn. Og så var der tale om en gigantisk misforståelse.

De satans duer. Nu har jeg lige fået ordnet tag, og allerede er det overskidt af duer. Jeg så en flok i går - måske på flere tusinde individer. Det var et fantastsik syn.

Mvh.
MULTI-X
Tonganeseren
Får tæerne slikket af tæven (hunden altså)

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-08-10 12:54

Skrev Ballegaard i Flash77 tråden
Citat
Tombes tante fra det hellige land hed ikke ballegård - så pas nu på H.H. med de navne. Du er kommet galt afsted med det før......

Luk fuldstændigt arret Ballegaard. Personer i min opdigtede historier kalder jeg hvad jeg vil.!!!
Jeg kunne også havde kaldt hende for Jomfru Knudsen - Jomfru Hansen, etc.
Rendt du bare til advokaten - god tur forøvrigt.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-08-10 13:29

Grunden til, jeg kopierer Balledrengs indlæg er, at jeg er blakket fra Flash 77..... + klummen....... + bb1
Tjuhej hvor det går....
Nu er der nok nogen der vil spørge; Er du ked af det, Heinz.?
Hertil må jeg svare; Neeeiiiiij da.!

Til Tonganeseren.
Jeg har lagt mærke til - især hovedstadsområdet + Nordsjælland er særligt plaget af de "flyvende rotter"
Jeg håber så inderligt på, at ikke en eneste jæger søger reguleringstilladelse.
De skriftkloge vil jo ha' duer - så lad dem dog få duer.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-08-10 14:57

Rigtigt, men det undrer mig stadig, at landmændene endnu ikke har aktioneret. Det er jo allerede nu en plage.

Mvh.
MULTI-X
Tonganeseren
PÅ Glittertind

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-08-10 17:14

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Vi må snart lave en slyngelstue-tråd igen.
Det var sku' så hygsomt.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-08-10 08:03

Tak for poings !
Ja, jeg er med på en "slyngeljagt".

Øjenvidnet4
MULTI-X
Kirketårnet i Ølsted Kirke