/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Hvilke fugle 'larmer' mindst?
Fra : sigmatau
Vist : 7028 gange
200 point
Dato : 08-08-10 15:21

Jeg kunne tænke mig et par småfugle i bur i stuen, det skal ikke være undulater eller kanarier.
Men hvilke af de små tropefugle giver mindst lyd fra sig? (Min mand hader at de støjer).
Jeg kan ikke finde ret meget om det på nettet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-08-10 15:30

For husfredens skyld, må du nok hellere finde dig et andet dyr

Alle fugle siger noget, det er jo deres måde at snakke sammen på.

Selv de mindste fulge kommer med biblyde, man kan blive vanvittig af at høre på, hvis man ikke bryder sig om "dyret"

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 08-08-10 16:08

Udstoppet fugle larmer ikke.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-08-10 16:12

Helt enig med nordsted her

Undulater og kanarier er endda blandt dem der larmer mindst.

Små finkefugle, er uudholdelige at høre på (jeg har dem selv, men absolut ikke indenfor)
Det havde jeg de første to dage, men det var sådan at når folk ringede, så spurgte de om jeg havde en hund der lå og bed i sådan et pivedyr. men det var de larmende små pipser..

Større fugle end undulat/kanariestørrelse, så er det dværgpapegøjerne..men de larmer også som H******

Og en anden ting, fugle sviner ufatteligt meget.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-08-10 16:19

Citat
Undulater og kanarier er endda blandt dem der larmer mindst.

Og hvis valget skulle være mellem disse to, så må det blive undulaten der larmer mindst

Kanarier, har det med at komme med nogle meget høje og lange triller

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 08-08-10 16:28

Køb en fisk

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 200 point
Dato : 08-08-10 16:57
Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 08-08-10 18:10

En død fugl larmer mindst.
Men hvis din mand hader fugle så ville det jo nok være lidt ændsvagt og anskaffe sig en fugl.

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 08-08-10 19:17

mit svar ville også være de døde fugle :D

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-08-10 19:45

Prøv en SPILLEFUGL

..det ka' oven i købet være; at dén og din mand vil komme godt ud af det sammen?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-08-10 19:51

Ps.

HOLD DIG LAAAAAANGT VÆK ...fra papegøjer/Parakitter af failien Conure ( pyrrhura ):

http://www.pyrrhura.dk/

De er 'berygtede' for stort vokabularie bestående af udelukkende : PIP , PIP-PIP, SPRIT, PIP , OSV.

..men de er sindsygt søde, tillidsfulde og omsorgsfulde kæledyr !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sigmatau

Dato : 08-08-10 21:32

Tak for de seriøse svar, de andre glemmer vi
Nu er det jo ikke sådan at min mand hader fugle, vi har da haft flere gennem årene
, men det er ikke muligt at finde noget om lydene fra dem på nettet.

Godkendelse af svar
Fra : sigmatau

Dato : 08-08-10 21:40

Tak for svaret Stouenberg.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 08-08-10 22:10

Jeg synes du skal overveje at få en ugle.

Kommentar
Fra : klange123

Dato : 24-05-11 12:22

Du bliver nød til at finde et andet husdyr alle fugle larmer af og til....Eller få din mand til at kunne lide fugle:)