/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Barbados
Fra : svnmp
Vist : 837 gange
100 point
Dato : 08-08-10 14:19

Hej

Jeg er gået helt i stå og kan simpelthen ikke finde en ældre melodi, måske nogen kan hjælpe mig.

Jeg vil gerne vide hvad den hedder og hvilken kunstner/gruppe, der har lavet den og hvornår.

Følgende ledetråde er til disposition:

Noget af teksten eller måske omkvædet lyder som følger eller indeholder nogle af disse ord.

"It´s a long long way to Barbados, where everybody´s having fun".

Håber, der er nogen, som har bedre hukommelse eller søge-evner end jeg.

Mange venlige hilsner
BT

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 08-08-10 14:33

Hejsa,

Er det denne du tænker på ?

http://www.youtube.com/watch?v=KkBUDl92lM0

Bluesky

Kommentar
Fra : svnmp

Dato : 08-08-10 14:41

Hej bluesky

Desværre nej, den melodi du henviser til har jeg lyttet til, samt "vengaboys" nyere udgave fra 1999 der hedder "wow we´re going to Ibiza".

Mange venlige hilsner

BT

Kommentar
Fra : sinius

Dato : 08-08-10 16:28

hej
når nu du selv nævner hukommelsen, så kunne det måske være den her
http://artists.letssingit.com/ch-pz-lyrics-waikiki-beach-nzhv13z

Kommentar
Fra : sinius

Dato : 08-08-10 16:30
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-08-10 16:32

Kan du ikke bruge Ulla Pia's "Der er lang vej til Barbados" ka' skutte finde den engelske udgave

http://yousee.musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/34/jspforward?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=viewtrack&tid=970016

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-08-10 17:01

Typically Tropical - Barbados[
YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=KkBUDl92lM0[/YOUTUBE]

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 08-08-10 17:11
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 08-08-10 17:19

Jeg tror det er denne, men jeg har ikke hørt den. Umiddelbart når jeg hører den inde i mit hovede

kunne det også være, en dansker der har indspillet den på engelsk

http://bibzoom.shop2download.com/m/Jens-Brixtofte/Come-Along-To-Barbados/Tokyo-1998-Digital-Remaster/?sku=6022&trackSku=6038

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 100 point
Dato : 08-08-10 17:34
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-08-10 17:48

Citat
Det må da være den

Det tror jeg så os, den var ski' da svær

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 08-08-10 17:53

Citat
Det tror jeg så os, den var ski' da svær

Ja, det har taget en krig at finde den

Kommentar
Fra : svnmp

Dato : 08-08-10 18:38

Hej igen

Melodien er fundet, "Klaudi" du fandt den danske udgave med Ulla Pia, skide godt gået, for det er nemlig den melodi, men det var den engelske udgave jeg søgte efter og der kom "smuller54" lige og tog dig på målstregen.
Jeg skal jo give point til den der giver det rigtige svar så pointene går til "smuller54" og så vil jeg samtidig sige tak til "Klaudi" og de øvrige, der har brugt tid på at finde et svar til mig.
Tak allesammen.

Mange venlige hilsner

BT

Godkendelse af svar
Fra : svnmp

Dato : 08-08-10 18:39

Tak for svaret smuller54. Havde ikke selv fundet ud af, at det var en dansk kunstner, der sang på Engelsk.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 08-08-10 18:45

næh, men det var også efter flere forsøg at jeg kunne høre i mit indre øre, at der vist nok var noget om det med at det var dansk/engelsk. Skulle lige finde ud af sytemet med at man kan høre et udsnit og så var jeg jo ikke så meget i tvivl.
Ja, jeg kan snart ikke huske hvordan det lige kom dertil- for der var mange omveje

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-08-10 18:56

Det var da så lidt, det var lige før de sidste grå hår blev trukket ud

Mente ellers det var en dame der sang den engelske

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 08-08-10 19:23

Citat
Mente ellers det var en dame der sang den engelske

ja-sådan tænkte jeg også- men vi havde ikke taget højde for den der fistelstemme