/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Problemer med garanti
Fra : joker
Vist : 262 gange
100 point
Dato : 06-05-03 15:11

Hejsa

Jeg har købt en printer ved en forhandler her i landet. Nu er denne printer ( HP multifunktions ), så gået i stykker. Jeg købte den i november ´02. Jeg har ringet til HP support og snakket med forhandleren, som jeg købte den ved. De siger begge, at den skal sendes til Mærsk IT i Århus. Det er jo også bare i orden, men hvem skal betale for det??? Det koster 237, 50 kr. at sende den som pakke, mærket forsigtig og med 6000 kr. som værdi. Jeg mener jo ikke, at det kan være rimligt, at jeg skal betale når der er garanti på varen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-05-03 15:18

Du kan indlevere den der hvor du har købt den. De kan ikke forlange du skal have omkostninger ved at sende den anden sted hen.

Kommentar
Fra : DonAndre

Dato : 06-05-03 15:19

du har 2 års reklamation's ret, så hvis du ikke har "misbrugt" den, er det for deres regning!

Kommentar
Fra : joker

Dato : 06-05-03 15:22

Er der nogen, som kan henvise til en evt. lovskrift vedr. dette ?

Kommentar
Fra : Rina2

Dato : 06-05-03 15:25

Måske kan du finde noget omkring emnet på www.forbrugerstyrelsen.dk

Kommentar
Fra : joker

Dato : 06-05-03 16:00

Rina2--> Det er jo lidt som at lede efter en nål i en høstak

Kommentar
Fra : Rina2

Dato : 06-05-03 16:07

Sorry
Har ikke selv været inde og kikke nærmere på siden, men tænke at der kunne måske findes et eller andet omkring hvad loven siger.
Forbrugerrådet har også en hjemmeside,www.fbr.dk, men om den også er uoverskuelig skal jeg ikke kunne sige, men du kan da prøve.

Kommentar
Fra : Rao

Dato : 06-05-03 17:03

Joker take a deep breath

Du ringer til Århus og lige spørger hvilke slags post, de ønsker at du sender printeren med, derefter sender du printeren ind efter endt reparation sender de printeren til dig samtidig med at du selvfølgelig får en check på det beløb som forsendelsen har kostet.
I øvrigt syntes jeg at det ikke kan være din hovedpine at sende den til Århus, det er da forhandleren der skal gøre det!!

Joker du har vel ike talt med den forhandler under fire øjne vel? For hvis du har det så tror jeg at han/hun har snydt dig! Husk altid.
1) I sådan en tilfælde skal man tage ind til forhandlere når der er masser af kunder, for så makker de ret!
2) tal aldrig med dem under fire øjne, andre kunder skal vide hvordan de håndtere klager
3) fortæl dem at du ved bedre (2 års reklamations ret, stay helt cool) da du har betalt for varen og ikke stjålet den!
4) true med måde ( forbruger ombudsmand tager gerne imod klager på vare over 500 kr som om beløb under 500 ikke er penge ;) )
5) hvor der er vilje er der vej ;)

Jeg håber at du har fået svar på dit spørgsmål og gid jeg var jurist så havde de fået r.... på komedie, jeg tager da gerne med dig ind til den forhandlere FOR AT FINDE EN LØSNING hvis du ønsker.

I m not sure i can help U but i can beat the shit out of him!!! KIDDING!

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 06-05-03 17:56

Hej Joker

Det er nu ikke lige forbrugerombudsmanden, der tager sig af sådanne klager, men derimod forbrugerklagenævnet.

Det kan aldrig blive dit problem at sende varen til Århus, men forhandleren. Jeg vil foreslå dig at ringe til forbrugerklagenævnet

Forbrugerstyrelsen
Amagerfælledvej 56
2300 København S
70 13 13 30 - KUN tirsdag, onsdag, torsdag kl. 9-12
www.fs.dk

og der forhøre dig om hvordan du skal forholde dig over for forhandleren.

Held og lykke med det

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 06-05-03 22:15

Jeg er helt overbevist om at du ikke du slipper for at levere den til FORHANDLEREN!!! Med de evt. omkostninger det måtte indebære. Er det egentlig ikke fair nok?
Men de kan garanteret ikke forlange du sender den andre steder hen, det er helt klar deres problem!
Det med "kunden har altid ret" sætter mange firmaer heldigvis højt, men - det er langt hen af vejen en (mega dyr) service, for det er ikke virkeligheden!!!!

Kommentar
Fra : joker

Dato : 07-05-03 08:13

Rao--> Jeg har ikke snakket med forhandleren under fire øjne. Jeg har sendt en online RMA meddelelse, hvor jeg fik flg. svar tilbage

[citat]
For produkter der er købt for mere end 30 dage siden, skal kunden kontakt HP's support center på tlf. 39294099 og får stillet diagnosen. Ved hardwarefejl indsendes produktet til reparation hos HP's Servicecenter , Kongevejen 25, 3460 Birkerød eller til et af de autoriserede servicecentrer.
[/code]

Jeg har nu svaret med flg.

[citat]
Hvem skal jeg sende regningen til for portoen? Skal den sendes til Conta eller til HP? Det koster 236,75 kr. at sende den (porto + forsigtig pakke + værdi). Det kan jo ikke passe, at jeg skal have udgifter vedr. en garanti/reklamations sag.
[/code]

Så må man jo se hvordan de vil reagere på den.....