/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Politiske afledningsmanøvrer c".)?
Fra : Cathcart
Vist : 749 gange
100 point
Dato : 07-08-10 14:15

Fra Avisen.dk d. 00.08.10.

Hvad siger man til denne udmelding fra Ole Sohn?

Citat
Drop angrebet på Lene Espersen for at holde ferie. Snak politik i stedet, siger Ole Sohn.
Torsdag den 5. august 2010, 18:11

Drop stormløbet mod Lene Espersen og Helle Thorning-Smidt - og lad os i stedet diskutere politik.

Det er nu opfordringen fra SF's gruppeformand Ole Sohn, der i stedet vil have fokus tilbage på de politiske uenigheder i dansk politik.

"Jeg synes, at det, som Helle Thorning-Schmidt og Lene Espersen er udsat for, er under lavmålet. Det flytter fokus fuldstændig fra, hvad der er relevant at diskutere," siger Ole Sohn til Ritzau.

Han kalder uenighederne om Lene Espersens ferie for ligegyldige i sammenligning med regeringens politiske valg, der førte Danmark ind i en ulovlig krig i Irak, og som fortsætter en nyttesløs krig i Afghanistan.

Ole Sohn mener, at sagerne mod de to partiledere kan være med til at fremme politikerleden i Danmark.

"Jeg har den opfattelse, at vælgerne bliver mere og mere trætte af politikere. At vi ikke tager fat på at løse de store udfordringer, som Danmark står overfor, men bruger tiden på at kaste mudder på hinanden," siger Ole Sohn til nyhedstjenesten.

Jeg tror, at jeg vil give O.S. ret!

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 110 point
Dato : 07-08-10 14:22

Man kan jo sige hvad man vil, og alt taget i betragtning, ville det være en af de skarpeste kommentarer set fra en politiker i årevis, hvis han havde kunnet holde sig fra, at få lidt propagande flettet ind i det hele.

Det er blot endnu et eksempel på spin:

Citat
ligegyldige i sammenligning med regeringens politiske valg, der førte Danmark ind i en ulovlig krig i Irak, og som fortsætter en nyttesløs krig i Afghanistan.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-08-10 14:34

Jeg synes nu det er meget relevant at få belyst de to damers færden eller mangel på samme.

Kan vi have en udenrigsminister der hellere vil holde ferie??

Kan vi have en statsministerkandidat med rod i regnskaberne??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-08-10 14:34

Joooo, men vi skal jo lige have dem afsløret, så vi kan få dem uda af kiosken og give plads for seriøse politikere. Nu har Gucci-Helle igen igen igen ændret sin forklaring vedr. hendes mands opholdsdage i DK for atter at beskytte deres klækkelige skatterabat ved at lyve. Jeg diskuterer ikke politik med en patologisk løgnhals - og hvad Lene Espersen angår, så er hun blot et opblæst skvadderhoved - beruset af sin egen succes, som er fremkommet af at alle disse kavalergangshungrende mænd i hendes omgangskreds, som ikke hører hvad hun siger, som ikke ser hvad hun gør, blindt stemmer hende ind, når bare de kan få lov til at glo på hendes yver. Tænk at stille sig op offentligt og som en kvalifikation nævne, at hun er nordjyde og stædig...Hold da kæft, jeg kender sgu da vestjyder, sdr.jyder, bornholmere, sjællændere, fynboer, lolliker, og falstringer og hvad vi ellers har af kolonier rundt omkring, som er lige så stædige. Men de udstiller ikke på den frivole og billige måde deres patter for at opnå magt og position. Reglen om, at enhver inden for det offentlige avancerer indtil de har passeret punktet for deres uduelighed, er i uhyggelig grad tydeliggjort i Lene Espersen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-08-10 16:07

Jeg giver Ole Sohn ret, aviserne kører en hets. Mod dem begge to. Jeg gider ikke købe aviser når de bruger dem til en hetz.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-08-10 16:51

Vrøvl Granner.

Hvis ikke vi havde aviserne, ville eksempelvis HT's løgnehistorier ikke være blevet afsløret. Hvornår er noget en hetz?? Er det når det ikke passer personen som bliver afsløret (igen og igen og igen), eller er det når HT's svindelnumre tager fokus fra det vindbeutlen og storkapitalisten Ole Sohn kalder seriøs politik.

Nææææ Granner..... lad de dobberlmoralske og hykleriske politikersvindlere riste over en sagt ild og stege i deres eget fedt til skræk og advarsel for andre politikere, som har planer om at opføre sig ligeledes.

Så kan det være der kan føres seriøs politik

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 07-08-10 17:48

Citat
til skræk og advarsel for andre politikere, som har planer om at opføre sig ligeledes.

Så kan det være der kan føres seriøs politik

Se, det kalder jeg squ humor

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 07-08-10 18:39

Citat
Jeg synes nu det er meget relevant at få belyst de to damers færden eller mangel på samme.

Kan vi have en udenrigsminister der hellere vil holde ferie??

Kan vi have en statsministerkandidat med rod i regnskaberne??

Det kunne have været mig der havde skrevet det - jeg er 100 % enig med dig Nordsted1

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 07-08-10 20:43

Og hvis vi nu ser bort fra Helle og Lene - som ikke styrer en Pind - et øjeblik, hvem er det så, der regerer vores land: Lars L., Pia K, DA, LO eller pressen ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-08-10 22:18

Det er pressen. De bestemmer hvem der skal trynes og hvem der skal fredes. De bestemmer om de skal skrive om visses dumheder og holde mund med andres.

Eneste alternativt er at politikerne fører et dadelfrit liv.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-08-10 22:57

Citat
Eneste alternativt er at politikerne fører et dadelfrit liv.

Det ville da være fint. Så kan de foregå befolkningen med et godt eksempel. Det ser ikke godt ud, at ævle om at betale skat med glæde, når man selv undrager sig...eller plæderer for at folkeskolen skal styrkes, mens man sender sine egne unger i privatskole. Jeg har det lidt svært med den slags hykleri

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 07-08-10 23:43

Skønt at Granner og Klumme blev enige . Og hvordan mon det kommer til at gå med den:
Citat
nyttesløse krig i Afghanistan.
?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-08-10 23:53

Afghanistan....Den er svær.

På den ene side lader det ikke til at vi flytter noget som helst, så ud fra den betragtning burde vi pakke sammen og smutte hjem, men på den anden side er det heller ikke særlig solidarisk, at lade de andre natomedlemmer tage skraldet alene. Vi er medlem af en klub og må løfte i flok, eller melde os ud. Vi kan anstændigvis ikke håndplukke de opgaver vi skønner vi skal deltage i, og samtidig regne med, at vi bliver undsat af de andre medlemmer af samme klub, hvis vores suverænitet trues.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-08-10 00:11

Citat
nyttesløse krig i Afghanistan.

Det kunne du ikke have udtrykt bedre

Vi og andre skulle ALDRIG havde været der....der har altid været ballede der.... og det vil der blive ved med, hvordan kunne vi tro at vi overhovedet kunne ændre noget ??

Selv ikke her i landet kan de enes, selv om de er så få

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-08-10 00:13

Citat
der har altid været ballede der
og mange andre steder til alle tider...Mennesket er dælme en underlig skabning

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-08-10 00:33

Men problemet kan løses. Vi slår simpelthen alle de mennesker ihjel som vil slås Så kan de fandme lære det!!!!!!

Eller vi lader i tusindevis af fly, tungt lastet med dansk brun sovs, smide denne delikate spise ud over alle urolige områder. Når kombattanterne står i dansk brun sovs til halsen, glemmer de at slås, men æder løs, og bagefter kan de ikke røre sig. Og sån blir vi ved, indtil de er så fede, at de ikke kan få fingeren ind i bøjlen, hvor aftrækkeren sidder. Foruden dette, kan de heller ikke formere sig med dette nye korpus

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-08-10 01:29

granner:

Og du synes ikek Ole Sohn kører hetz mod regeringen med sine udtalelser?

I det hele taget bliver det jo nok et avisløst liv for dig fremover, hvis enhver negativ artikel om en eller flere af landets "ledere" kaldes hetz.

Vælg dine aviser og husk at være kildekritisk, for sandheden er altid subjektiv, især i hænderne på en journalist

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 08-08-10 14:38

Citat
35. og 36. offer for krigen i Afghanistan. Endnu en improviseret sprængladning har taget danske liv.
Lørdag den 7. aug 2010, 19:03, opdateret 19:25

Kort før klokken 19 lørdag aften indløb den kedelige besked fra Hærens Operative Kommando.

Der betales fanme en høj pris, for at holde de fanatiske muslimer på afstand af DK

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-08-10 14:42

Citat
Der betales fanme en høj pris, for at holde de fanatiske muslimer på afstand af DK

Ja, alt for høj

Og de sårede som kommer hjem hører vi ikke om, det er da kommet frem, at den ene der var så "heldig" at overleve, havde mistet både arme og ben

Træk vores "drenge og piger" hjem igen, og det kan kun gå for langsomt

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 08-08-10 17:35

Til alle!

Er dette den generelle holdning:
Citat
Træk vores "drenge og piger" hjem igen, og det kan kun gå for langsomt
Hvorefter vi så kan lade "Storebror USA" - andre trækker sig også ud - om at kæmpe alene, og miste masser af unge mennesker, for at vinde krigen mod terror ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-08-10 19:44

Citat
Hvorefter vi så kan lade "Storebror USA" - andre trækker sig også ud - om at kæmpe alene, og miste masser af unge mennesker, for at vinde krigen mod terror

Hvis først vi andre trækker os ud, så vågner USA vel også op og gør det samme

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-08-10 12:12

Det er et stort spørgsmål med den terror bekæmpelse, for hvordan gør vi det. For mig at se så skaber vi ofte selv de rabiate muslimer ved vores handlinger. Jeg ved ikke hvad der er rigtigt og forkert.
Men hvor er jeg glad for at min ældste søn ikke er i militæret mere. Han var udsendt i en fredsmission og skulle heldigvis ikke i krig. Og jeg ønsker ikke at en eneste kvinde i verden skal miste en søn eller datter i krig.

Men som sagt, jeg ved ikke hvad vi kan gøre. Måske som Klumme foreslog, skyd dem alle og træk så tropperne ud.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 09-08-10 21:23

Citat
Hvis først vi andre trækker os ud, så vågner USA vel også op og gør det samme

USA er heldigvis meget årvågen nu efter 11-09-2001. Så lad os da bare læne os tilbage i vores Tornerosesøvn, og lad USA tage slæbet som det plejer . Og samtidig håbe på, at terroren ikke når til DK for alvor .

Godkendelse af svar
Fra : Cathcart

Dato : 10-08-10 00:13

Tak for svaret Kortoververden.

Og du har sgu ret. Ingen politiker kan sige noget fornuftigt, uden at der så også lige skal spinnes lidt .

Og må Gud bevare Danmark .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Cathcart