/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
testeron og tænder
Fra : webgun
Vist : 1655 gange
50 point
Dato : 06-08-10 23:59

jeg har en kammerat som har klinefelders syndron, ikke en sygdom men en kromosomfejl som gør at han ikke selv produsere testeron. det får han så som sprøjte eller piller and so on.
men jeg har diskuteret en del med kæresten om bivirkningerne ved testoronen, for ham kammien har nemlig mega dårlige tænder. ja de rådner faktisk op, og det er blevet slemt de sidste par år.
Hun siger at testeron er årsagen til at han har dårlige tænder, og jeg holder på at det ingen ting har med sagen at gøre.
Jeg bruger lidt som argument at så ville alle feks. bodybildere jo næppe have tænder tilbage i munden, da testeron er et meget brugt stof for kropsbyggere.
Skader testeron dine tænder eller hvad????????????????

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 60 point
Dato : 07-08-10 00:11

Kleinefelders syndrom er en kromosonfejl. Og der er ingen bivirkninger for tænderne når man tager testoron. Der er andre bivirkninger men ingen af tænderne. Du har ret.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-08-10 00:14

Og grunden til at han får testoron er at han problem er at hans kønskromosom er XXY. To XX er en kvinde og XY er en mand. Han har 1 for meget X kromosom og derfor behøver han testosteron.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-08-10 00:18
Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-08-10 00:21

Alle raske mennesker danner selv testeron. Mænd ca. 10 gange så meget som kvinder.

Det er absolut skadeligt at få for meget, så bodybildere der bruger ekstra er ikke for kloge.

Din ven får sikkert doseret lige det der skal til, for at han virker -næsten- ligesom andre mænd. Det skulle ikke påvirke tændrene på den måde du skriver.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-08-10 04:47

Glem de bodybuildere, nogle af de stoffer de tager giver også impotens og agressivitet.

Få års slid og sved på fitnesscentre og godt med stoffer for et egotrip og score damer, derefter nedtur til en agressiv grøntsag for resten af livet.......idioter.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-08-10 12:14

Nu handler dette ikke om bodybuildere, det handler om en person med en kønskromosonfejl som ikke selv producerer nok testosteron nok og derfor skal have det tilført. Det foregår under lægekontrol og det påvirker bestemt ikke tænderne. Men arvelighed kan spille en rolle i dårlige tænder og selvfølgelig manglende tandhygiejne. Men ikke testosteron.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-08-10 13:46

Nej det handler ikke om bodybuildere på anden måde end at, det klogt er observeret at de med overskud af testeron, ikke får dårlige tænder. Men de får så megen anden dårligdom; det er et andet emne.

Godkendelse af svar
Fra : webgun

Dato : 16-08-10 22:30

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-08-10 22:51

Selv tak du.