/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
brillerens
Fra : denevigeuheldige
Vist : 737 gange
50 point
Dato : 06-08-10 22:17

Hvordan er det nu lige man selv kan lave det og hvad er jeres personlige erfaringer?

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 60 point
Dato : 06-08-10 22:22

Hej.
Jeg bruger ganske almindeligt VARMT vand med sulfo. Men husk at gøre brilleglassene våde før du kommer det på.
Sulfoen gør også det at brillerne IKKE dugger.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-08-10 22:22

Jeg bruger alm. sulfo og vand. Så smørrer jeg sulfo på brillerne og skyller med mega varmt vand og tørrer efter med en mico klud.

ikke så meget hokus pokus.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-08-10 22:23

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-08-10 22:31

Hvis du kommer sulfo på FØR du kommer vend på sker der det at de kan blive meget fedtede.
Vand på først ...så sulfo ..og så vand igen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-08-10 22:37

Citat
Vand på først ...så sulfo ..og så vand igen

og brug en fin ny og ren malerpensel til "krogene" og så en tur med en mico klud

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-08-10 22:45

i virkeligheden er en god microklud alene - nok.
men ikke dem som man får ved brilleforetningen, men een af dem som man køber til rengøring, til glas mv. De er store men gode.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 06-08-10 23:35

Citat
Hvis du kommer sulfo på FØR du kommer vend på sker der det at de kan blive meget fedtede.
Vand på først ...så sulfo ..og så vand igen

Sludder, det varme vand vasker jo sulfuoen af...

Varmt vand, og så sulfo, og skyld så af igen... og brug så en fnugfri klud til at tørrer efter

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 07-08-10 00:05

Jeg gør som jeg har set min optiker gøre. Rent varmt, ikke skoldhed vand og så pudser jeg efter med en ganske almindeligt rent viskestykke. Sulfo bruger jeg kun, brillerne er direkte møjbeskidte...

MH@ns

I ekstreme tilfælde bruger jeg Gråsten Remoulade eller Stryhns leverpostej.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 07-08-10 10:12

Jamen hvor det lyder enkelt og ikke mindst billigt. I får allesammen tak for info og god weekend.

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 07-08-10 10:12

Tak for svaret piaskov.