/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
DVB-T MPEG4 uden DR1 + TV2
Fra : kylco
Vist : 2541 gange
100 point
Dato : 06-08-10 22:13

Havde først en MPEG2 dekoder, den gik istykker, kunne ikke få en ny og fik derfor pengene tilbage. Den tog DR1 + TV2 fint på gammel antenne i sommerhus (har ikke brug for mere i ferier og weekender).

Købte så en AGK Model 10444 i denne uge i Føtex, det er en DVB-T MPEG4. Jeg kan finde DR HD, Folketinget, DR K, DR Ramajang, DR Update ved automatisk søgning. Jeg kan efter mange søgninger ikke finde DR1 + TV2???

Der står på pakken Understøtter MPEG4, intet om MPEG2 (det stod der i annoncen). Undrer mig meget over at jeg kunne tage dem før og ikke nu, nogen som kan hjælpe??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-08-10 22:33

Citat
intet om MPEG2

Du kan ikke købe noget med MPEG 2 idag...det er allerede forældet.
Alt nyt er MPEG 4.
Vær bare glad for du får en masse ekstra kanaler for de samme kr.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-08-10 22:40

Citat
Jeg kan efter mange søgninger ikke finde DR1 + TV2???

Har du skannet den rigtigt ind da ??
De SKAL være der...det virker perfekt hos os i i campingvognen ???

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 06-08-10 22:40

Det ser da lidt ud til der er noget antennevrøvl.+ måske vrøvl med dekoderen
Følger med her.
Men MPEG4 skal tage de samme som MPEG2+de nye kanaler, som du nævner.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : kylco

Dato : 06-08-10 22:57

Har prøvet alle mulige indstillinger i boxen. Der er ingen hjælp at hente i Brugervejledningen, da den er meget ringe. Har også søgt efter hjælp på www.agknordic.com.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-08-10 23:19

Er du sikker på du har et ordentligt signal fra din antenne og at den står rigtigt?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-08-10 23:43

Kanalerne er sikkert fundet, du har bare ikke fundet dem på listen over fundne kanaler, de kommer helt sikkert når du laver en kanalsøgning.
Mpeg2 er ikke forældet endnu og man kan stadig købe udstyr som kun har Mpeg2 tuner, men efter 2012 slukkes mpeg2 signalet.
Forskellen på mpeg2 og mpeg4 er kun at mpeg4 er mere komprimeret end mpeg2, hvis du kan modtage DR1 med mpeg2 så kan du også med mpeg4.
Jeg har for kort tid siden selv købt en lignende boks, lidt dyrere end den Føtex og Bilka sælger, den satte selv de gratis danske kanaler først i rækken efter søgning

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-08-10 23:46
Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-08-10 23:46

Mpg4 dekoderne har også en mpg2 funktion, eller ville man jo ikke kunne se dr1 mv som nogle år endnu kun er i mpg2.

Noget tyder på at den enten e forkert indstillet eller defekt. Jeg tror mest på det sidste.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 07-08-10 06:28

Har du ledt efter en RESET knap ( som regel lidt skjulte og aktiveres med en tandstikker )
Hold den inde nogle sekunder -og så er det på samme vis som da du første gang satte spænding på apperatet.
Tvivler på den er def da det så ville være alle kanaler der manglede.