/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl under installation af PCMCIA kort
Fra : Odense28
Vist : 310 gange
50 point
Dato : 06-05-03 14:54

Hej derude,

efter installation af PCMCIA kort via Guiden Ny Hardware og brug af medfølgende CD - skulle den bærbare så genstartes...
Under genstart kom flg. fejlmeddelelse

"Der er angivet ugyldig værdi for binding.
Fejl under indlæsning af enhedsdriveren NDISHLP.SYS.
En eller flere netværksdrivere kan ikke indlæses. - Fejl 7323"

Under enhedshåndtering, var der udråbstegn ved Eksisterende NDIS drivere.
Så jeg ville geninstallere, under installation blev jeg bedt om Windows 98 - det fik den.
Men den kunne ikke finde protman.dos, så installationn mislykkedes jo...

Spørgsmålet er - hvad gør jeg nu???

Kommentar
Fra : Odense28

Dato : 06-05-03 15:01

Måske nogen undrer sig over at spørgsmålet er i denne kategori, men jeg har en formodning om det er win 98, der er skyld i det :)

Accepteret svar
Fra : cad

Modtaget 60 point
Dato : 06-05-03 15:24

Kik i bios, om porten er enablet. bare en tanke...................

Kommentar
Fra : Odense28

Dato : 06-05-03 15:51

Har lige tjekket, og det er den ikke. Det mærkelige er at det virkede for en stund ?! =)

Kommentar
Fra : Odense28

Dato : 08-05-03 19:38

Nå, men nu har jeg selv løst det. Desværre kan jeg ikke give mig selv point, så cad dem får du - go weekend.

Godkendelse af svar
Fra : Odense28

Dato : 08-05-03 19:40

Tak for svaret cad. Jeg kan ikke give mere end en stjerne, da det jo slet ikke var løsningen .. men det kan jeg ikke vælge.

Kommentar
Fra : cad

Dato : 08-05-03 19:53

hvis systemet ikke kan finde et gyldigt netkort, ( selvom driverne er installeret), vil systemet komme med "Der er angivet ugyldig værdi for binding.Fejl under indlæsning af enhedsdriveren NDISHLP.SYS.En eller flere netværksdrivere kan ikke indlæses. - Fejl 7323" eller lign.
porten ( eller soklen) skal være installeret før indstikskort kan findes af systemet... men ok .. hej og god weekend.