/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hjælpe mig.......
Fra : Harbo21
Vist : 504 gange
150 point
Dato : 06-05-03 14:48

Jeg har et program som jeg pludselig ikke kan starte.
Flg. popper op på skærmen :

Director Player 5.0
This program requres at least at least 3 MB of free virtual memory to run.
OK

Er der nogen der hvad der er galt, jeg har så slettet programmet og prøvet
at installere det igen, men jeg får den samme meddelelse igen.

Kommentar
Fra : als

Dato : 06-05-03 14:58

Er det et program du selv (frivilligt) har downloaded? Hvor har du evt. downloaded det fra? Har du brugt det tidligere? Er din pc blevet sløv her på det sidste? Har du en spyware-fjerner? Spybot eller Ad-aware?

Kommentar
Fra : Harbo21

Dato : 06-05-03 15:00

Jeg ved ikke hvordan det er kommet frem, jeg har lige startet min pc op og så skrev den det lort.
Jeg kan heller ikke finde det på min computer, hvis jeg søger efter det.

Kommentar
Fra : DonAndre

Dato : 06-05-03 15:07

hi there...

prøv at opgradere til version 8.5

might work??

peace out!
Andre'

Kommentar
Fra : Harbo21

Dato : 06-05-03 15:09

Hvor kan jeg gøre det

Kommentar
Fra : als

Dato : 06-05-03 15:17

Hvis du ingen spyware-fjerner har bliver du nødt til at downloade en, enten Spybot eller Ad-aware. Gå ind her
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
og læs lidt om dem og så download den som du synes. Ad-aware er den nemmeste. Spybot den bedste. Du har givetvis fået spyware, i værste fald er din puter blevet hijacked.
Når du har downloaded enten Ad-aware eller spybot kommer du lige tilbage hertil og fortæller hvad de siger.

Kommentar
Fra : Harbo21

Dato : 06-05-03 15:39

det hjalp ikke jeg har kørt ad-aware 6.0, og den fjernede en hel masse filer fra min computer. Men det der Director player 5.0, bliver ved ´med at dukke op

Kommentar
Fra : als

Dato : 06-05-03 15:47

Så er du blevet hijacked. Fra den adresse jeg har givet dig skal du downloade HijackThis. Der er en dansk installations- og brugerguide der inde og programmet er lidt svært at bruge, men jeg tør næsten love dig at vi kan få den Director Player væk. Når du har kørt Hijackthis skal du gemme loggen i f.eks. notesblok og så paste den ind her på siden, så vil jeg fortælle dig hvilke nøgler du skal fixe. Det er egentlig ikke så svært. Det som er svært er at kigge på loggen for den logger både gode og dårlige programmer. Men jeg er vant til det fra de udenlandske fora og vi har startet den måde op på Eksperten også.
Jeg er først tilbage senere idag.

Kommentar
Fra : Harbo21

Dato : 06-05-03 15:49

Har du ikke msn

Kommentar
Fra : als

Dato : 06-05-03 15:53

Nej den bruger jeg ikke og jeg er også på arbejde pt.

Kommentar
Fra : Harbo21

Dato : 06-05-03 15:59

Logfile of HijackThis v1.93.0
Scan saved at 15:51:33, on 06-05-2003
Platform: Windows XP (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F58E1CEF-A068-4C15-BA5E-587CAF3EE8C6} (MSN Chat Control 4.5) - http://fdl.msn.com/public/chat/msnchat45.cab

Det skulle være det hele

Kommentar
Fra : als

Dato : 06-05-03 15:59

Her kan du se en Kandu bruger der fornylig fulgte mit råd med HiJackThis
http://www.kandu.dk/dk/spg/14411

Kommentar
Fra : als

Dato : 06-05-03 16:22

Hej, din log er helt uden skidt. Intet skal fixes. Så må du lige prøve dette

http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#messenger

Vender tilbage senere.

Kommentar
Fra : als

Dato : 06-05-03 17:59

Hej igen Harbo21! Hvordan ser det ud?

Kommentar
Fra : Harbo21

Dato : 06-05-03 18:13

jeg har lige gjordt det som står på den side men den skriver det samme, det har heller ikke hjulpet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-05-03 18:13
Kommentar
Fra : catbody

Dato : 06-05-03 18:27

Forresten--- pragtfuld overskrift

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-05-03 18:28

lokke mad

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 150 point
Dato : 06-05-03 18:42

Director Player er fra Macromedia. Står den ikke opført under Tilføj/fjern-programmer? Ellers må du fixe med HijackThis denne:

O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Herefter ser du så om den er forsvundet. Skulle hele flash være forsvundet downloader du bare flash igen fra macromedia.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-05-03 18:44

Du kan også dawnloade jv16 power tool og starte det. registry tool>tools>
remove custom software,bare skriv nøjaktigt det du læser når du starter op
i de to første linier og tryk find entries og vent hvis det er på din pc
så skulle alle entries til dette program dukke op,og så trykker du remove all
eller du trykker open in regedit så kan du se hvad sammenhæng det ligger i
i reg databasen og slette den manuelt.Men prøv først at se om det dukker op
i listen over indstalleret software så kan du gå et par liner ned og slette
det i venstre side

http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/software.shtml
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : Harbo21

Dato : 06-05-03 23:48

Tak for svaret als.

Kommentar
Fra : als

Dato : 07-05-03 05:37

Håber at det på den ene eller anden måde er lykkedes for dig. Tak for points! mvh als

Kommentar
Fra : carsten7

Dato : 25-08-05 17:34

Da jeg skulle spille CD-Rumle med mit barnebarn, kom følgende meddelelse:
Director player 5.0. This program osv. Der meddeles at programmet er forkert indstalleret, at disken mangler enten i E: eller D:.Uanset hvad jeg gør dukker samme meddelelse op.
Jeg har slettet al MSN som et andet barnebarn har installeret, slettet de to sidste downloadede programmer og brugt NoAdware.