/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Øl der ikke feder eller feder lidt?
Fra : Megafonen
Vist : 2923 gange
210 point
Dato : 06-08-10 11:35

Hejsa.

Jeg syntes det bliver til en del øl her hen over sommeren. Det kan mærkes lidt på vægten syntes jeg.
Er der ikke noget øl der feder mindre end andre?

P.s. jeg drikker ikke sprut da jeg ikke kan tåle det og vin bliver for dyrt hvis jeg skal købe det konstant ude i byen.

Tak.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-08-10 11:40

Der er en kalorietabel hvor der også er vist øl

http://www.kalorietabel.dk/drikkevarer.htm

Kommentar
Fra : takker

Dato : 06-08-10 11:40

Der er Tuborg Lite, den skulle smage ens og være på samme procent men med fære kal i.

Drikker ikke selv øl, så kender ikke forskellen i smag hvis der er nogen

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 06-08-10 11:41

Der findes såkaldt light øl/slanke-øl med færre kalorier, men det er som oftest mest amerikanske mærker, jeg her snakker om. Der udkom for nogle år siden en hel bog om en fyr, der havde slanket sig ved at drikke disse øl (slå op under Drink Beer Get Thin Diet).

Herhjemme har vi de alkoholfrie øl, men disse smager ofte kedeligt, da der nærmest ingen humle er i og gæringen er yderst sporadisk, da de kun ligger på 0,5 % fx. Carlsberg og Tuborg lavede for to år siden nogle slanke-øl, men disse blev vist fjernet hurtigt, da ingen ville købe dem, og de indeholdt også sukker i stedet for malt vist nok.

Så prøv at købe amerikansk mikrobryg af light-slagsen evt. - eller læg din kost om til noget sundt i stedet. En dansk mand har udgivet noget kur om emnet her : www.olmaven.dk

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 06-08-10 11:46

Uanset hvad man laver, vil jeg mene det sprutten og sukkeret, der feder.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 06-08-10 12:05

jo lavere alkohol des bedre (for livremmen - men måske ikke for smagen )

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 220 point
Dato : 06-08-10 12:23

>og vin bliver for dyrt hvis jeg skal købe det konstant ude i byen.

Du kan få udmærket pap vin til ca 80 kr for 3 L, det er da ikke dyrere end øl.
Selv har jeg tabt mig 6-7 kg ved at gå fra øl til tør hvidvin...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-10 12:44

Prøv med VAND

Det kan købes i udmærkede variationer....

"Spritten" kan du jo købe ved siden af og blande i, hvis den ikke kan undværes....

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 06-08-10 13:35

Efter hvad de kloge hoveder fortæller feder øl ikke og har aldrig gjort det.
Det er en gammel skrøne.

vic200

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-08-10 14:07

Alkohol er vanddrivende !!

Er man meget tørstig skal man først lægge bunden med vand, derefter kan man nyde øllet, uden hverken at blive fuld eller fed.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 06-08-10 14:21

Citat
Efter hvad de kloge hoveder fortæller feder øl ikke og har aldrig gjort det.
Det er en gammel skrøne.

Hvad så med den ældre mand på Tuborgreklamen, der står lænet op af et stakit og tørrer sveden af panden. Han har da en stor vom.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-08-10 14:32

vic200.... prøv lige at tjekke mit link, i mit første indlæg

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-08-10 14:47

Selvfølgelig feder øl, og også alkohol,
men hvorfor feder hvidvin mere end rødvin, det tror jeg ikke på.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-08-10 15:27

faktisk kan man godt fortynde hvidvin med vand eller andet, hvidvin indgår jo som ingrediens i flere kølige sommerdrikke uden yderligere tilsæyning af alkohol.

Godkendelse af svar
Fra : Megafonen

Dato : 06-08-10 17:00

Glimrende ide. Det prøver jeg

Tak for info alle sammen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-08-10 17:06

Jamen det var da også et glimrende svar på dit spørgsmål

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-08-10 17:49

Selv tak,

lige nu får du en udmærket tør Australsk hvidvin i Lidl til under 80 kr for 3 L,
det svarer til 4 flasker, altså 20 kr pr flaske...

Mængdemæssigt skal der jo 9 flasker øl til for at få 3 L,
men pas på, vinen er næsten 3 gange stærkere end almindeligt øl...