/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gasbeton-aflukke skal rives ned
Fra : sfl17
Vist : 1034 gange
50 point
Dato : 06-08-10 11:26

Hej, jeg håber nogen kan hjælpe ang. dette gør det selv-problem

Vi skal rive et gasbetonsaflukke på badeværelset ned. Der har tidligere været indbygget et ophængningstoilet i dette aflukke, men det skal rives ned nu for at gøre plads til andet inventar. Hvilket værktøj kan man benytte, og hvordan vil det smartest kunne gøres?

Aflukket er ca. 1,10 m. højt og 10 cm. tykt. Det sidder i et hjørne af badeværelset

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 06-08-10 11:34

Det drejer sig vel om at bruge en mukkert og så ellers gå til den.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-08-10 11:45

en lufthammer af de store.
eller en gummiged gennem ydervægen

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-08-10 11:49

Ellers kan du save det med en sav specielt til gasbeton og leca, men skal du købe den er det en lidt bekostelig affærde. Du kan også forsøge dig med en alm. fugtsvans.
Hvis du bryder det ned og skal reparere sårene, kan du få en speciel spartel som kan købes ved tømmerhandleren, ellers vil jeg prøve at reparere med polyfylla eller gips, da jeg ikke ved om seporex-spartel kan købes i små portioner. - Det som jeg kender fra min tid i byggeriet var medfølgende poser a.20 kg.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 06-08-10 11:49

Citat
en lufthammer af de store.
eller en gummiged gennem ydervægen

Det er gasbeton og ikke jernbeton. Hvordan vil du have en gummiged i et badeværelse?

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 50 point
Dato : 06-08-10 12:29

Bajonetsav med en lang mur klinge er nemmest, og så et langt koben

eks:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6806&Grp=&n=10
&
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9470&n=10

Godkendelse af svar
Fra : sfl17

Dato : 06-08-10 12:37

Tak for svaret JegErHer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-10 12:51

Husk svømmefødder når du saver vandrørene over

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-08-10 13:09

Brug en hammer og en mejsel

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 06-08-10 19:29

Du er velkommen, og som refi skriver la nu være med at save tæt på vandrør, sav hentil og brug koben til at vippe gasbetonen væk rundt om.