/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Maling med org farvekode til Toyota
Fra : simon-ms
Vist : 3875 gange
200 point
Dato : 05-08-10 20:01

Hej
Hvor finder man farvekoden på en rød Toyota Carina E fra 1994 og hvor finder man sådan noget maling? Det er kun et tankdæksel der skal males, så det skal helst ikke være for store mængder.
Mvh. Simon

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 05-08-10 20:20

hos et Toyota værksted

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 05-08-10 20:25
Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 05-08-10 20:26

Citat
så det skal helst ikke være for store mængder

af hvad

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-08-10 20:39

Farvekoden plejer at stå på bilen ved typeskiltet.

Du kan få blandt malingen hos en autolakerer . Men man kan ikke ramme farve præcis hvis det er meget små mængder. Du kan heller ikke få malerpistolen til at virke eller måle viskositet med meget små mængder.

Så køb en spraydåse og mal i en interessant kontrastfarve eller betal en maler for at gøre det ordentligt.

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 210 point
Dato : 05-08-10 20:45

selv om du finder den originale farve,.. (farve kode)
er det næsten 100% sikkert at den ikke passer med resten af bilen,
bilen er jo 16 år gl. og har garanteret ikke samme farve som fra ny,

det bedste du kan gøre er at polere området omkring dækslet,
derefter kan du finde den røde farve (spray) der passer bedst muligt,

det kan være en Toyota, Ford, VW,.. eller et helt andet mærke,
der passer den nuværende røde farve,
kan findes i div. biludstyrsforretninger i dit område,

alternativ er at få en autolaker til at blande farven til dig,
men de blander sjældent under 1/2 liter

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-08-10 20:48

den 'rigtige' farve finder du ved at sammenligne det nypolerede område
med låget på spray dåsen.

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 05-08-10 23:11

Tak for svarerne
Jeg ved godt at man ikke kan ramme præcist den rigtige farve, men lige nu står bilen uden tankdæksel og dækslet der blev købt ved den lokale hugger i dag er blå, så bare det bliver nogenlunde den samme farve, så er det fint. Jeg troede at man kunne få spraydåser med den rigtige farvekode, men ellers tror jeg at jeg tager i Thansen og ser om de ikke har en der ligner. Jeg kan huske at mine forældre tidligere har købt en Golf 2, hvor der flugte noget spraymaling med i den rigtige farvekode, men det var måske rent held.
Autolaker skal den ikke til, det bliver alt for dyrt, så hellere kører med et blåt dæksel.

Godkendelse af svar
Fra : simon-ms

Dato : 05-08-10 23:12

Tak for svaret EA_HS.