/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ikke så pæn tiltaleform!
Fra : mango
Vist : 506 gange
10 point
Dato : 06-05-03 14:24

Jeg vil gerne tage "sproget" lidt op herinde! Vil i ikke være søde at tale pænere til hinanden drenge..ja det er dælme drengene der er værst...har altid troet det var pigerne der var værst til sådan noget...men næ næ..nu er det jer drenge der skal tage jer lidt sammen BASTA.
Knus
Sus

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 06-05-03 14:33

*GGG* - ja det gik jeg osse og troede engang at tøser normalt bitchede mest - men de søde "mænner" herinde er bestemt ikke tabt bag af en vogn.

Karina

Accepteret svar
Fra : PowerRanger

Modtaget 20 point
Dato : 06-05-03 14:36

Hehe... det er altid nemmere at se andres fejl end sine egne, derfor skal man tit liiige belære lidt.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 06-05-03 14:43

Der er da ingen der belærer nogen - følte du det da ?

Jeg fejer eddermanme lige for egen dør - jeg har nok sagt mindre pæne ting, men har ikke kaldt nogen øgenavne, idioter, åndsboller eller lignende - og tror det er den slags sprog mango hentyder - plain and simple namecalling.

For at diskutere og lade bølgerne gå højt er der skam ikke noget som helst galt i - tværtimod er det med tila, at skabe et levende forum.

Karina

Kommentar
Fra : mango

Dato : 06-05-03 14:49

jeps..jeg mindes bestemt heller ikke at jeg har kaldt andre herinde andet en deres navn -Og så var det bestemt ikke for at belære, men det er en af de ting vi bliver nødt til at tage op engang imellem. Ellers kammer det over!! Selvom man ikke bryder sig om den ene eller den anden, behøver man jo ikke kalde hinanden for obskøne ord vel? Men drenge kom og del jers mening..det er primært jer vi venter på -ikke Karina
Sus

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-05-03 15:01

Nu tror jeg ikke PowerRanger skød på dig Karina, det var nok lidt almindelige "spredehagl".

Men jeg kan da kun tilkendegive min enighed i Mango's indlæg. Der er nogle stykker herinde der har et ubehageligt sprogbrug, og bruger en hulens energi på at irettesætte og nedgøre andre. Samtidig skælder man ud af helvede til over dem har interesser der ikke er sammenfaldende med egne interesser.

Alt det der slægtsforskning siger mig da ikke en skid, men derfor behøver jeg da ikke skrive talløse indlæg, hvor man beder de interesserede om at dæmpe sig og holde igen.

Nu den der bette "fjordglimtsag", jamen herregud. Sikke en gang pis der stod i tipset! Og sikke en gang gylle ram2 fyrede af.

Men er det bare mig, eller er det ligesom at tingene tilspidses herinde?

Kommentar
Fra : mango

Dato : 06-05-03 15:20

*Men er det bare mig, eller er det ligesom at tingene tilspidses herinde?*

Nææh det er vist ikke bare dig, det var netop det jeg ligesom havde oplevet og var ved at blive lidt træt af!!
Vi har jo netop fået smalltalk til at diskutere i, så få så fyret alt jeres krudt af her, så folk kan have deres indlæg i fred for trælse "mellemfyringer"
Mht. Fjordglimt, synes jeg godt nok den var sjov...tror osse han har haft en telefonpæl i øret på det tidspunkt.
FJORDGLIMT hvor er du?? Blev du flov..eller har du stadig tømmermænd
Sus

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-05-03 15:27

Næh, det har vel været en lille bjørn i snor.........

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 06-05-03 15:30

3773 *GG - naaaah men måtte bare liiige dække mig ind - ved godt det ikke var ment personligt rettet mod mig , fra PW´s side ....

Tilspidses - jooow det kører lidt op og ned i perioder.... og det er osse rigtigt at der indimellem fyres mindre rare ting af herinde.

ang. fjordglimt - tror godt han selv kunne se at lige den der altså gik for hurtigt - trods alt. Det siger vi jo så bare på en pæn måde....ikk`!!

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 06-05-03 15:36

*UPS* kom lige til at tænke på jeg vist engang har skrevet om Senta at hendes tip måtte have noget at gøre med en vævefejl i kysen ....

*går nedbøjet og skamfuld ud af denne tråd*

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 06-05-03 16:29

Hva i hede hulen helvede....sgu, føj, og satan (hmm kan jeg flere?) JOW motherfucker....
Ser udemærket ideèn i dit indlæg Mango, men prøv lige at tælle alle "fy ord" i denne tråd - føler du at du er kommet videre?
Jeg er fyr (el. det vil nok nærmerst sige mand) jeg mener selv, at jeg tiltaler folk på en ok måde. Når der kommer en dum kommentar....tjaee...så er et dumt svar altså oplagt, hvorimod en seriøs kommentar vil blive svaret ligeledes.
Husk så på, at herinde, er vi alle anonyme og kan føje os lige som vi har lyst til (ikke at det lovligør den negative omgangstone) men det er jo stort set dèt vi alle mere eller mindre gør brug af....Tror selv at dem som er størst i munden herinde, kun ville kunne sige øhhhh bhøøø til div. kommentar i det virkelige liv..
Hmm, gav det mening?

Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 06-05-03 16:45

Ja det gjorde det da så bestemt Laurenzio ......

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 06-05-03 16:55

Jamen.... så kan jeg jo kun være glad og tilfreds Fnoller...

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 06-05-03 17:01

Ja for det kan osse bedst betale sig .....

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 06-05-03 20:49

Tjaee. Man kan spørge sig selv, hvem der monstro skulle på flinkeskole, og have sin mund vasket med sæbe. Nedenstående citatfragmenter er fra blot et indlæg i et spørgsmål. Kan I gætte hvem det kommer fra???

Det er nu engang god tone, at feje for egen dør, inden man starter hovedrengøring hos andre.

[citat]
skælder man ud af helvede til

siger mig da ikke en skid

Sikke en gang pis der stod i tipset

sikke en gang gylle ram2 fyrede af.
[/code]

Kommentar
Fra : mango

Dato : 06-05-03 21:14

uff da..det er vel ikke mig?? Sidder dælme da og bliver helt ræd !!!!! Men sådan taler jeg vist kun hvis jeg bliver rigtig gal..så er det også med at komme af banen. Meeen jeg kan nu da ikke mindes at jeg har været så vred herinde.
Hmm håber da at du vil svare på hvem det er Ram ??
Hvis det er mig, vasker jeg gerne min mund i sæbe, men går på flinkeskolen...niks den er jeg gået ud af for nogle år tilbage...klarede ikke eksamen, da det var for hårdt psykisk at blive i den skole )
Sus

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 06-05-03 21:25

Ok, det er måske ikke lige meningen jeg skulle svare - men gætter på en lille-sød ( husker på omgangstonen her *G ) -letomgængelig-modstander af downloads af mp3-filer-mand fra Falster.......

sad lige og tænkte - "aaahhh nu er det ikke mig, men tror det ikke" - prøver at dæmpe mit temperament ned ihvertfald herinde.

Men mit bud er en lille mand fra sydhavsøerne.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 06-05-03 21:33

Nå, nu falder mørket på og jeg skal lukke en god ven ud i naturen i aften - et lille såret pindsvin fra sidste år i sept. Han har nu nasset, svinet og hygget sig i min udestue hele vinteren og NU er tiden kommet for Peder Pindsvin - mødet med den store grumme verden ( bare der er damer tror jeg nu nok han er ligeglad med om den er grum eller ej )....... er lige op over.

Det er måske en fornøjelse i det små vil mange mene - men glæder mig nu til at se ham vende ryggen til, og spæne ind i græsset.....

HUSK PINDSVIN ikke må få mælk

Hilsner fra Karina

( sgu helt rart med sådan et smalltalk sted - for det der kan da kaldes smalltalk )

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 06-05-03 22:03

Jamen læser I ikke indlæggene. Det er jo friske varer
Gå 9 indlæg op fra indlægget, hvor jeg citerer.

Det er da symtomatisk, at den der selv har en beskidt mund, bebrejder andre at have det.

Ram

PS. Fnolle, kan du ikke lige se efter, om det er rigtigt, at hanpindsvin har en pik mere end hunnerne??

Kommentar
Fra : mango

Dato : 06-05-03 22:12

jaa..pyyha det var så ikke mig..ja man kan bare se hvor blind man kan blive )

Tja..hva skal jeg sige??
Sus

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 06-05-03 22:16

Indlæggene hvarff´nogen indlæg !!!!!

Næææh indrømmer jeg grovlæser.... men nu du så venligt henviser til det - kan jeg da godt se hvad du mente....

Naaaah måske en pig mere ............

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 06-05-03 22:27

>Fnolle, sorry. Det var en stavefejl, men så er det altså rigtigt.

Sidder lige og ser Kevin Kostner i Waterland, så kommer kun til skærmen i reklamerne.

>Mango, nej da. Sådan taler du da ikke.

Ram

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 06-05-03 23:16

Endnu engang et ophedet debat, og dermed er henstilligen vel egentlig tabt..

Må man vel bare sætte sin lid til folks gode moral og pli, andet kan man vel egent lig ikke gøre..

(Og min første linie var ikke rettet mod hverken mango eller Fnollerpige, men bare en konstatering af hvordan mange opfører sig.)

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-05-03 18:42

karina, skal vi starte en pindsvinesmalltalk? Vil fortælle om mit, der gik i hi under gulvet...
Christina, hjemvendt fra Livø...hvor der ikke er pindsvin!!!

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-05-03 21:57

Velkommen hjem Christina Og Øv vi har lige mistet vores ene mis, en gammel døv, men SÅ dejlig kælen mis...den blev kørt over lige uden for huset..min datter på 9 græd i 2 timer, lille pus. Vi har så en "LilleMis" tilbage, en killing på 9 mdr. som går og leder efter gammelmis (Sofus) det er altså træls Nå men livet går jo da videre og det er weekend og jeg nyder det sådan
Hvordan går det hjemme hos jer?
Glad for at det ikke var mig der havde brugt "grimt" sprog..Powerranger
Weekendknuser til jer alle
Sus

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-05-03 22:03

hej Sus
øv, det var da trist med jeres kat..det er det værste ved de kræ, der er umuligt at lære dem noget om trafik..min ene skovkat blev kørt over i vinter, men kom sig heldigvis.
Hvis du kigger under katte er der en der vil give 2 dejlige skovkatte væk..var det noget?

Her går det meget stille for mit vedkommende, føler mig ret "brugt" efter Livø-turen. som var kanon...men vi har gået og gået og gået, så mine i forvejen korte ben er blevet endnu kortere

Imorgen skal jeg op til hesten og se om den gir en skovtur...bliver rart at blive "transporeteret" istf selv at vade!!!

Kh Christina

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-05-03 22:22

*GG* ja jeg kan godt forstå du er træt Christina, det er altid hårdt men skønt med sådanne arrangementer..nej vi har bestemt os for ikke at få flere katte lige nu, det er simpelthen for hårdt...de holder kun et års tid herude, det er et "samlingssted" for katte lige her..så der sker mange drab..det er den 4. kat på de 7 år vi har boet her. Men jeg så godt de der skovkatte...og det ryggede i mig. Vi har haft en ½ skovkat og jeg elsker deres temperament, men nej ikke lige nu. Det var dejligt at din kat klarede den, men vores havde knust 3 ben, så det synes vi ikke vi ville begynde på...han var gammel og jeg tror ikke han ville komme sig ordentligt. Synes ikke det er et liv for en kat.
Knuser
Sus

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-05-03 09:32

har osse selv overvejet de to norske..men alligevel, 4 katte til årlig vaccinatiuon...gys..plus gravhunden (der ikke i al evighed skal være eneste vovse i huset!) Jeg vil jo også gerne ha en hest der er helt min egen engang..hm!

Nu vil jeg lufte vuflingen..er kommet i træning med at gå, der er jo skønt!

Må osse hellere få pakket alle mine sten ud..jeg overdriver ikke når jeg siger, der mindst er 7 kilo...fandt en 520 millioner år gammel sten med fossile spor af det tidligste liv i skandinavien...selvfølgelig er det ikke en pæn lille en, men et ordentligt svin på halvandet kilo!!!! (som jeg jo bare MÅTTE have med hjem!!! - sammen med 31 forstenede søpindsvin plus et udvalg af div. stenarter!!!)

Christina

Kommentar
Fra : mango

Dato : 10-05-03 09:52

Christina...du er dælme da skør ja ja kender det godt, man kan da glæde sig over at du ikke har været i udlandet og skulle flyve hjem..så var du jo kommet til at betale for overvægt i baggagen
Det må være dejligt at du er kommet i go form?
Giv lige dine dyr et klap fra mig ikke?
Og forresten, hvordan finder jeg de andre indlæg som jysch har skrevet?
Knuser
Sus

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-05-03 10:34

http://www.kandu.dk/dk/spg/14948 her er ihvertfald eet....

har lige gået en dejlig lang tur med vufferen...vi har en skøn bæk, jeg ikke tidlæigere har gidet gå ned til, men i dag tog jeg mig sammen. Gandalf sprang lige i og lignede en lille våd odder!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-12-03 13:17

Nu har dette spørgsmål stået åbent i over et halvt år. Dette finder jeg ikke rimeligt og fjerner hermed abonneringen på det.

Spørgsmålet burde for længst være blevet lukket med et tryk på ”accepter kommentar som svar”.

Points’ene er brugt i det sekund man spørger, så der er ingen grund til ikke at acceptere en af kommentarerne.

Godkendelse af svar
Fra : mango

Dato : 18-12-03 22:14

Tak for svaret PowerRanger.
Og sorry den var dælme lige røget i glemmebogen.

Venligst Mango