/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Jagthunde dommer
Fra : ErasmusMontanus
Vist : 1147 gange
50 point
Dato : 05-08-10 08:00

Hejsa
Skal en dommer have jagttegn for og dømme prøver og udstilling for jagthunde?
Erasmus

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 05-08-10 08:20
Kommentar
Fra : pifo

Dato : 05-08-10 08:24

Hov glemte lige citatet fra ovenstående link:

Citat
På baggrund af det af DUV godkendte uddannelsesforløb indstiller DUV aspiranten til DJUs/DKKs autorisation. Denne vil bl.a. være betinget af, at aspiranten til enhver tid er medlem af DKK og en specialklub samt i besiddelse af gyldigt jagttegn.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-08-10 09:39

Citat:
Specialklubberne tilknyttet FJD kan indstille egnede personer som aspiranter til uddannelse som markprøvedommer. Kandidaterne skal nyde almindelig respekt blandt hundeførerne, ligesom vedkommendes personlige adfærd ikke må give anledning til bemærkninger. Indstillingen skal godkendes af FJDs bestyrelse.

Inden indstilling kan finde sted, skal aspiranten over for sin specialklub dokumentere, at han/hun har stor praktisk erfaring med jagt med stående hønsehund samt et solidt, generelt kendskab til denne, til dens dressur og arbejde i marken."

Kun Jesus kan efterfølgende agere som markprøvedommer hvis overnnævnte krav står til troende.
Kun en spøg.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 05-08-10 09:51

Citat
Hejsa
Skal en dommer have jagttegn for og dømme prøver og udstilling for jagthunde?
Erasmus

Selvfølgelig - Ellers må han ikke skyde alle de lortehunde der ikke lever op til standarderne!!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-08-10 10:20

Ikke engang til et så enkelt og definerbart spørgsmål. Kan Hylerne herinde være seriøse

I guder dog Tombe - hvad tænker du dog i dit syge hoved????

Kommentar
Fra : ErasmusMontanus

Dato : 05-08-10 11:34

Hejsa igen
Jeg mener ikke der kræves jagttegn til en dommer dømmer jagthunde?
Erasmus

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 50 point
Dato : 05-08-10 12:11

Tja, hvis ikke du tror på det, som står skrevet, så kan du da forsøge at ringe til en af disse:
http://www.danskjagthundeudvalg.dk/index.php/dommerudvalg

De må vel vide det bedst?

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 05-08-10 12:15

Kære alle
Jeg var til udstilling i Vingsted og den dommer der dømte Münsterländer, var en meget kompetent herre, han forstod at finde de rigtige hunde på dagen.
Der er mange hundefolk, især mænd, der ikke har forstand på at udstille deres hund og derfor bliver deres præmiering ikke som forventet
TRD

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-08-10 12:34

Skal udstillingsdommere have jagttegn????????
- eller hvad har TRD`s historie med spørgsmålet at gøre.. Hylere hold Jer til tråden!!!!!

Kommentar
Fra : ErasmusMontanus

Dato : 05-08-10 12:38

Hejsa pifo
Tak for dit link, men det er markprøve dommere, jeg mangler og vide om det samme gælder for udstilling dommere.
Erasmus

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 05-08-10 12:42

okay, jeg troede også du mente markprøver, da du skrev "prøver"?
Jeg tvivler på at et gyldigt jagttegn er nødvendigt, hvis det udelukkende er i forbindelse med udstilling. Spørgsmålet er dog om ikke dommerne er de samme - både ved prøver og udstilling? Og i så fald skal de vel så have jagttegn.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 05-08-10 12:55

Kære pifo
Som du så rigtig skriver, kan en udstillingdommer også være markprøvedommer, men det er ikke altid tilfældet, efter jeg har nærlæst dit link.
Men hvis en dommer har forstand på hundens eksteriør, behøver han rent faktisk ikke være markprøvedommer, jeg kan ikke finde den pågældende dommer fra Vingsted på dommerlisten du har linket til, men han gjorde det rigtig godt
TRD

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-08-10 13:18

For at TRD nu ikke skal falde hel i fortvivelse over Erasmus`s spørgsmål, så har den pågældende dommer, som han skriver om jagttegn. Jeg har været på jagt med ham mange gange..
Han er ruhårs mand og følger man lidt med på debatten på D.M.K.`s hjemme side, så var der flere af deltagerne på netop Vingsted udstillingen, som ikke var tilfreds med hans bedømmelse...
Så hvor TRD har sin viden fra er det meget svært at se, men som sædvanligt render han nok også kun med en halv vind......

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-08-10 15:12

Bemærk lige at det som sædvane er Ballehof der spreder misnøje i denne tråd.

Mvh.
MULTI-X
Tonganeseren

ligesom vedkommendes personlige adfærd ikke må give anledning til bemærkninger. Indstillingen skal godkendes af FJDs bestyrelse.

Derfor bliver Ballehof aldrig dommer.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 05-08-10 15:59

Kære bb1

Jeg kan desværre ikke blackliste dig i dette spørgsmål, for ellers havde jeg gjort det, men dine angreb på mig bliver jeg nødt til at besvarer, du skriver
Citat
For at TRD nu ikke skal falde hel i fortvivelse over Erasmus`s spørgsmål, så har den pågældende dommer, som han skriver om jagttegn.

Hvor har jeg skrevet dommeren ikke har jagttegn
Citat
Han er ruhårs mand og følger man lidt med på debatten på D.M.K.`s hjemme side, så var der flere af deltagerne på netop Vingsted udstillingen, som ikke var tilfreds med hans bedømmelse...

Nej fordi de udstillere stort set var mænd som ikke forstod og presenterer deres hunde og kan man ikke sælge varen på dagen, er præmieringen også derefter
Citat
Så hvor TRD har sin viden fra er det meget svært at se, men som sædvanligt render han nok også kun med en halv vind......

Igen læser du ikke hvad der skrives, for jeg har skrevet
Fra : TheRealDeal

Dato : 05-08-10 12:15

--------------------------------------------------------------------------------
Kære alle
Jeg var til udstilling i Vingsted og den dommer der dømte Münsterländer, var en meget kompetent herre, han forstod at finde de rigtige hunde på dagen.

Game set and match:
TRD

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 05-08-10 16:10

Provsten fik ikke ret i sit profeti, da han skrev:

"Hvor er det befriende med den ro det har givet, efter Bent Ballegaard Knudsen har forladt arenaen.
Så det nytter noget at stå sammen med fornuftig argumentation mod den splid og spektakel som BBK er eksponent for - lad os håbe han bliver væk til glæde for ikke kun jægere, men alle !!"

Uha, uha hvor han kan skælde ud og vide alting bedre end andre !!

Gad vide, om Heidi Ho får fra hoften når han vender hjem fra ferie Fortsætter soap-operaen igen ??

Hvorom alting er, så synes bb1 ikke at vide for meget om dommergerning, hverken som udstillings- eller markprøvedommer og Tonganeseren har helt ret når han skriver, at bb1 aldrig bliver dommer - han har forsøgt, men evnerne rakte ikke ! Så længe han ikke selv er i stand til at føre sin hund til et brugbart resultat, skal han ikke regne med at kunne komme videre ad dommervejen - det kræver disciplin og akkuratesse og naturligvis viden om hundeadfærd !

Øjenvidnet2²
MULTI-X
Nordre Kaj
Randers Havn

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-08-10 16:18

TRD. Hvad vrøvler du nu om! Er det IKKE dig der skrev følgende . Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 05-08-10 12:15

--------------------------------------------------------------------------------
Kære alle
Jeg var til udstilling i Vingsted og den dommer der dømte Münsterländer, var en meget kompetent herre, han forstod at finde de rigtige hunde på dagen.
Der er mange hundefolk, især mænd, der ikke har forstand på at udstille deres hund og derfor bliver deres præmiering ikke som forventet
TRD
-------------------------------------------------------------------------------------
Selvom du var til udstilling i Vingsted. Hvilke forudsætninger har du for at udtale dig om den dommer der dømte Münsterländer. Er du selv dommer? Har du selv en Münsterländer??
Svar venligst ærligt husk som H.H. siger det er et lille land vi lever i og selvom Münsterländeren er den næst største specialklub, så er der altså ikke så mange....

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Tonganeser hold dig uden for du aner netop ikke en pind.Påstod at din gamle hund var en münsterländer, men fremlagde aldrig noget bevis og det var fordi den ikke var ægte,men sådan er der i guder så meget......

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 05-08-10 16:31

Kære bb1
Husk at læse det du selv har skrevet inden du begynder at spørge i øst
Igen svarer jeg dig, ja jeg var til udstilling i Vingsted og hvis du har fulgt med, så har jeg en Münsterländer med Spangkildegener, er der ellers mere du vil vide?
TRD

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-08-10 16:32

Øjenvidnet ved heller ikke noget, men tro blot. Og begynder så med person svinerriet.Ingen kan blive dommer hvis de er over 50 år det er den første ting. Har man ført hunde frem til det jeg har nemlig DM to gange,så er den del af kvalifikasions kravet opfyldt.

- MEN JEG HAR A L D R I G A N M O D E T OM AT B L I V E I N D S T I L L E T, S O M D O M M E R!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fordi jeg er uddannet DJ Hundeinstruktør er jeg blevet opfordret til at være dommer til forskellige hundeprøver og det er en helt anden ting...

Derfor igen de der kommer med useriøst støj og personfnidder herinde er H Y L E R N E fordi de ikke kan holde sig til sandheden......

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-08-10 16:32

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Tonganeser hold dig uden for du aner netop ikke en pind.Påstod at din gamle hund var en münsterländer, men fremlagde aldrig noget bevis og det var fordi den ikke var ægte,men sådan er der i guder så meget......

Det skrev Ballehof hvis adfærd gør, at han aldrig vil kunne komme i betragtning som dommer.

Bortset fra det - så har jeg Guddødemig aldrig skrevet at min gamle hund var en münsterländer.

Men måske kan du ikke se forskel på en "Rubanker" og en münsterländer". Så tror FaNDEN DA, AT DU IKKE KAN FØRE DIN HUND FREM TIL NOGET SOM HELST. Den er vel skræmt fra vid og sans - båtnakke.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-08-10 16:35

Ja tak TRD Er du udstillingsdommer siden du kan bedømme en kolega???? Det glemte du at svare på
og så vil jeg lige på hundeweb og se om, der var nogle hunde med på udstillingen med spanking gener....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-08-10 16:43

TRD

Du lyver gå selv ind og kontroller: http://www.dmk-online.dk/ der er K U N en hund med gener fra Spangkilde og ejeren kender jeg og det er ikke TRD - det er helt sikkert....

Så den historie holdt altså heller ikke vand......

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 05-08-10 16:47

Kære bb1
Hvad jeg laver og foretager mig i hundeverdenen kommer sådan set ikke dig ved, jeg var i Vingsted det var du ikke, så derfor kan du ikke udtale dig om noget, du har hørt ved en gang hundetræning i Stilling
Fordi jeres hunde ikke har formatet eller hundeføreren, så behøver i ikke at rakke ned på en dommer som bedømte hundene som de var på dagen og ikke ud fra hvordan de kunne have gjort det forstod du det bb1? det er meget typisk for forsmåede mænd i hundeverdenen, når det ikke går som de forventer, er det dommerens skyld, når de så står og sutter i et par øl efter en gang hundetræning, så får frustrationerne frit løb
TRD

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 05-08-10 16:57

Kære bb1
Lige et lille citat fra dig
Citat
Du lyver gå selv ind og kontroller: http://www.dmk-online.dk/ der er K U N en hund med gener fra Spangkilde og ejeren kender jeg og det er ikke TRD - det er helt sikkert....

Så den historie holdt altså heller ikke vand......

Hvor har jeg skrevet jeg har deltaget med hund? husk nu at læse hvad der bliver skrevet
TRD

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 05-08-10 17:15

Kære alle.

Desværre må jeg medgive, at jeg ikke fik ret m.h.t. Bent Ballegaards Knudsens deltagelse i jagttråden på KanDu !
BBK skriver bl.a. i én af sine kommentarer:" selvom Münsterländeren er den næst største specialklub, så er der altså ikke så mange...."
Er du sikker på, at Münsterländeren er den næststørste specialklub ? Hvem er den største ? Skal man være under 50 år for at blive dommer - synes du ikke det er diskriminerende ? Er det grunden til, at du ikke selv er kommet i betraktning ?

Jeg ser frem til ærlige og konstruktive svar. På forhånd tak !

Med venlig hilsen
Provsten1
MULTI-X
Teipei

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-08-10 17:19

Til ord knipperen TRD

Svar er du udstillingsdommer, så du kan udtale dig med blot nogen kompetance ja eller nej??

Der kom også en mand forbi ude på vejen med en Gl. Dansk gårdhund det har jeg hørt og han kunne berette, at der ikke var nogle tilskuer,som var dommere, men altså det er kun noget jeg har hørt....
TRD kan du virkelig ikke høre,hvor dum du gør dig selv....

TRD du opkaster dig selv,som dommer og siger: At de mænd, der blev bedømt bare brokkede sig fordi de var mænd. Dermed viser du at du ikke ved en skid. For følger du med på D.M.K.´s hjemmeside i debatten, så var det altså en pige/kvinder der startede det hele og tag lige også at læse mine indlæg jeg nævner igen navne,hverken på hunde eller mennesker.
Jeg forholder mig kun til, at den bestemte dommer endnu engang ikke fik den stemning frem,som der skal være før jeg vil deltage på en udstilling hvor han er dommer også selvom jeg kender ham og som skrevet har været på jagt med ham flere gange hos min ven F.Ø.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 05-08-10 17:54

Kære bb1

Fordi der er en kvinde der starter en debat på en hjemmeside, behøver det bestemt ikke være negativt, men jeg kan forstå på dig at fordi hun begyndte debatten, så har hun lokket jer uskyldige mænd til at falde i vandet og komme med jeres frustrationer, fordi i ikke fik den præmiering i kom efter.
En udstilling er et show og den der præsenterer sin hund bedst kommer længst, såre simpelt min kære Watson
Du skriver bb1
Citat
Svar er du udstillingsdommer, så du kan udtale dig med blot nogen kompetance ja eller nej??

Nu vil jeg spørge dig bb1 er du udstillingdommer? siden du kan udtale dig om noget, hvor du ikke engang selv til stede.
Det er nu engang fakta at mænd gennerelt brokker sig mere en kvinder, inden for hundesporten, længere er den ikke, men det er da godt i kan tage til træning i Stilling og få afløb for jeres frustrationer, jeg håber bare ikke det gå ud over hundene
TRD

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-08-10 18:12

Det var Satans at ikke engang en lødigt startet tråd kan forløbe uden Ballehof`s svinerier.
Blacklist stodderen aldeles o0mgående, så vi kan blive fri for fjolset.

Og så hedder det "ordknepperen" - ikke "Ordknipperen".

Mvh.
MULTI-X
Tonganeseren

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 05-08-10 20:33

Kære alle

Så fik vi det sat på plads og frem i lyset, det er nemlig ikke et helt ukendt fænomen, at forsmåede mænd der ikke kan få deres drømme opfyldt inden for hundeverdene, bliver sure og deprimerede over manglende format, når de skal føre deres hund frem på en prøve eller udstilling
Så kan de stå i små grupper og surmule over de ikke fik den præmiering de kom efter.
Bb1 nu da du ikke var tilstede i Vingsted, har du så hørt fra andre der heller ikke var der, om dem der blev plaseret med vinderhundene, var utilfredse med dommerens bedømmelser
TRD

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 05-08-10 21:40

TRD har fat i det rigtige - bb1 har som sædvanligt travlt med at belære andre om, hvad der er rigtigt og hvad der er forkert, selv om han ikke har været på den pågældende udstilling.
Hvis vi andre henviser til noget vi har hørt om, ja så er fanden løs !
Så derfor lille Ballefranz - hold dig nu til at udtale dig om noget du har forstand på og ikke noget du har på anden og trediehånd !
Jeg vil gerne have yderligere kommentarer til din tidligere udtalelse:

"Fordi jeg er uddannet DJ Hundeinstruktør er jeg blevet opfordret til at være dommer til forskellige hundeprøver og det er en helt anden ting...
Derfor igen de der kommer med useriøst støj og personfnidder herinde er H Y L E R N E fordi de ikke kan holde sig til sandheden......"

Prøv venligst at forklare hvad du mener med dette !

Øjenvidnet4
MULTI-X
Tåsinge

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-08-10 22:08

TRD.
Hvad bilder du dig egentligt ind - jeg har ikke klaget over udstillingsdommeren på dette års udstilling i Vingsted - Kan du lige holde op med sådanne urigtige påstande også svare mig på det jeg har spurgt dig om..

Det var dig der skrev, at det kun var nogle sure mænd,som var sure over at de ikke fik den placering de havde tænkt sig...

Det jeg har gjort er, at jeg har gjort dig opmærksom på, at det var en kvinde og ikke en mand, der startede den debat - forhold dig til fakta,hvis du vil debatere med mig...

Øjenvidnet kan kun personfnidre - så hyl I to bare videre.. I to må gerne udtale Jer om en udstilling, som I ikke deltog i,men jeg må ikke - Jo moral er godt, men dobbelt moral er nu altså ikke så godt..
Kan I hygge jer med Jeres pjat for andet er det ikke....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-08-10 22:17

Navn: Bent Ballegaard
E-mail:ballegaard@hafnet.dk
Indlæg: Selvfølgelig har også Jytte ret i det hun skriver: At vi skal op på hesten igen…-   Men at Torben har fået flere E-mail fra andre, der også føler sig "dårlig" behandlet af netop denne dommer og at "Historierne" allerede florerer rund på de Danske træningsbaner og hvor hundefolk mødes er ikke til gav for noget som helst.Derfor må det da være helt legalt, at henstille til D.M.K.`s bestyrelse, at de tænker sig lidt om inden de invitere netop den dommer igen..At så dette forum efter min mening, ikke det helt rette sted, at udstille vores "vasketøj" i er en helt anden sag, som Bestyrelsen mere eller mindre har tvunget medlemmer til, fordi man vil spare Münsterländeren væk…

Hvad er så det her. Men problemet er - Ballehof - at når flere end en person skriver dine indlæg - så må det gå galt.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-08-10 22:19

--------------------------------------------------------------------------------
Navn: Bent Ballegaard
E-mail:ballegaard@hafnet.dk
Indlæg: Selvfølgelig har også Jytte ret i det hun skriver: At vi skal op på hesten igen…- Men at Torben har fået flere E-mail fra andre, der også føler sig "dårlig" behandlet af netop denne dommer og at "Historierne" allerede florerer rund på de Danske træningsbaner og hvor hundefolk mødes er ikke til gav for noget som helst.Derfor må det da være helt legalt, at henstille til D.M.K.`s bestyrelse, at de tænker sig lidt om inden de invitere netop den dommer igen..At så dette forum efter min mening, ikke det helt rette sted, at udstille vores "vasketøj" i er en helt anden sag, som Bestyrelsen mere eller mindre har tvunget medlemmer til, fordi man vil spare Münsterländeren væk…

Hvad er så det her. Men problemet er - Ballehof - at når flere end en person skriver dine indlæg - så må det gå galt.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-08-10 00:23

Hvor i ligger problemet?????? Og næste gang så tag alle indlægene med eller får folk jo det forkerte indtryk af debatten.
Skal jeg ligge dem ind for dig Tombe eller kan du selv??????

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 06-08-10 07:44

Kære BBK.

Hvorfor svarer du ikke på de relevante og alvorligt mente spørgsmål jeg har stillet dig. For nemheds skyld, så du ikke behøver at "bladre" for meget i siderne, gengiver jeg spørgsmålene her:

"BBK skriver bl.a. i én af sine kommentarer:" selvom Münsterländeren er den næst største specialklub, så er der altså ikke så mange...."
Er du sikker på, at Münsterländeren er den næststørste specialklub ? Hvem er den største ? Skal man være under 50 år for at blive dommer - synes du ikke det er diskriminerende ? Er det grunden til, at du ikke selv er kommet i betraktning ?"

Jeg ser frem til ærlige og konstruktive svar. På forhånd tak !

Med venlig hilsen
Provsten1
MULTI-X
Als v. Mariager

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 06-08-10 08:09

Jeg prøver igen at få et seriøst svar fra bb1 på mine spørgsmål (det kunne jo være at jeg er heldig med en afsmittende virkning fra Provstens ditto).

"Øjenvidnet kan kun personfnidre - så hyl I to bare videre.. I to må gerne udtale Jer om en udstilling, som I ikke deltog i,men jeg må ikke - Jo moral er godt, men dobbelt moral er nu altså ikke så godt..
Kan I hygge jer med Jeres pjat for andet er det ikke...."
----------------------------------
TRD får ikke en fair behandling af dig - han har mindst 2 gange fortalt om sin tilstedeværelse på den pågældende udstilling i Ringsted - så jeg synes du skylder ham en undskyldning; han har forklaret sin indstilling til tingene ud fra det han oplever og det er vel ok ?

Det er efterhånden blevet en dårlig vane for dig, at du beskylder alle deltagere for at "fnidre" - hvorfor vil du ikke svare på mine kommentarer jeg skrev den 050810 kl. 21:40 ? Vi kan være uenige om mangt og meget, men at du svarer seriøst kan man vel godt forlange ?

Øjenvidnet4
MULTI-X Inc.
Et selskab i MULTI-X Gruppen
Agersted

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 06-08-10 09:02

Kære bb1

Der er lige et par ting der skal på plads, du skriver bl.a.
Citat
Svar er du udstillingsdommer, så du kan udtale dig med blot nogen kompetance ja eller nej??

Jeg til spørger så dig bb1, er du udstillingsdommer siden du kan udtale dig om noget, hvor du ikke engang var tilstede?
Citat
Der kom også en mand forbi ude på vejen med en Gl. Dansk gårdhund det har jeg hørt og han kunne berette, at der ikke var nogle tilskuer,som var dommere, men altså det er kun noget jeg har hørt....
TRD kan du virkelig ikke høre,hvor dum du gør dig selv....

Nu har jeg ikke hørt noget som helst, jeg gentager igen, JEG VAR I VINGSTED FOR AT SE PÅ HUNDEUDSTILLINGEN, så det du har skrevet ovenfor, betegner vist mere din dumhed end min
Citat
Hvad bilder du dig egentligt ind - jeg har ikke klaget over udstillingsdommeren på dette års udstilling i Vingsted - Kan du lige holde op med sådanne urigtige påstande

Hvor har jeg skrevet du har klaget over udstillingsdommeren
Citat
Det var dig der skrev, at det kun var nogle sure mænd,som var sure over at de ikke fik den placering de havde tænkt sig...

Det er rigtigt og det var sjovt at se i Vingsted, hvordan der blev skabt små grupper af sure opstød, fordi de ikke den præmiering de havde forventet, men godt der er dommere der kan finde de rigtige hunde på dagen og ikke fremhæver dem der ligner noget katten har slæbt hjem
Citat
Det jeg har gjort er, at jeg har gjort dig opmærksom på, at det var en kvinde og ikke en mand, der startede den debat - forhold dig til fakta,hvis du vil debatere med mig...

Ja hvad har du egentlig gjort, du udtaler dig om noget du ikke ved en pind om, fordi du ikke var til stede i Vingsted og så vender du på en tallerken, fordi du godt kan se du har dummet dig, efterfølgende beskylder du så en kvinde for at være skyld i debatten på DMK, men du er ikke sen til at proklamere din bedreviden og for at du føler, du kan retfærdiggøre alt din visdom, begrunder du det med, du har været til hundetræning i Vingsted og fået private mails vedrørende udstillingen i Vingsted.
TRD

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-08-10 10:43

TRD stop nu!!!! Du vrøvler og lyver som et lille barn samt ordknipper så det er en lyst, men det var da godt at konstatere, at du ikke var deltager i udstillingen med en spankinghund

Provsten ( som påstår at han er storlandmand,skal du ikke ud og høste ) D.M.K. er Danmarks næste største special klub under F.J.D. Det ved ALLE der har det mindste med jagthunde at gøre,sådan ER det bare. Så vi kan altså konkludere, at du intet ved om jagthunde

Øjenvidnet skriver om en udstilling i Ringsted- er det en udstilling af høns?

Endnu en gang kan jeg læne mig tilbage i stolen og grine af Jer små hylere I hyler uden at vide hvad i hyler for, men sådan er det jo når man bliver fanget...
Slut her fra fuglekiggertårnet.
et sted i det vestlige Jylland,måske det kan også være i Polen eller Sverige der er jo noget der hedder b.b.J. ikke at forveksle med www.bb-jagt.dk

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 06-08-10 11:22

Kære bb1
Et lille citat
Citat
TRD stop nu!!!! Du vrøvler og lyver som et lille barn samt ordknipper så det er en lyst, men det var da godt at konstatere, at du ikke var deltager i udstillingen med en spankinghund

Nu tror jeg vist du trænger til ferie på Filipineren sammen med alle dine piger, kan du ikke bevise hvor jeg lyver? på DMK`s hjemmeside skriver du også
Citat
At så dette forum efter min mening, ikke det helt rette sted, at udstille vores "vasketøj" i er en helt anden sag, som Bestyrelsen mere eller mindre har tvunget medlemmer til, fordi man vil spare Münsterländeren væk

Er det nu bestyrelsens skyld at medlemmer skriver på en hjemmesides debatside, du er ikke helt frisk men det bruger du så til at komme med en gang løs snak i debatten
Citat
Jeg har modtaget nogle E-mail siden mit indlæg, som gør at jeg nød til at skrive igen.Her et lille hændelsesforløb : 1.pr.1.vinder ungh.Kl. 1.pr.2.vinder ungh.Kl. 1.pr.2.vinder Åbenklasse 1.pr.2.vinder Åbenklasse. 2.pr. Åbenklasse og igen 2.pr.Åbenklasse ( samme dommer ) 1.pr. 1.vinder brugsklasse også stoppede den ejer med at gå på udstilling med den hund.Helt forståeligt, men ikke godt for racen/helheden. Lige som det heller ikke er grundlag nok for en formeld klage.

Hvor vil du hend med det, det er sjældent at alle dommere dømmer ens, igen gør jeg dig opmærksom på det er dem der fremstiller hunden som skal sælge varen over for dommeren, hvis i ikke forstår at stille hunden ordentlig op, er præmieringen også der efter, min kære Watson
Du er en meget spøjs person du kan godt udtale dig om noget du ikke har deltaget i, men når så vi andre har deltaget og overværet udstillingen, passer det ikke
TRD

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 06-08-10 13:25

Inden jeg går til ro, kan jeg kun sige, Ivar Tang er en meeeeeeeeeeeeeeget respekteret dommer, der ved hvordan en jagthund skal skrues sammen

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 06-08-10 13:29

Ballehof.

Hvor er du ynkelig i din besvarelse til mig - ikke noget konkret, men en gang "dav mand økseskaft".
Hvor er din uvidenhed stor, siden du ikke kan svare på enkle spørgsmål ! Du plejer jo heller ikke at være så nøjeregnende med alfabetets bogstaver når du selv skriver, så fordi jeg har lavet en tastefejl (Ringsted i.s.f. Vingsted), så skal det gøres til genstand for moro - der er bestemt ikke noget at sige til, at dit medlemsskab af Münsterländerklubben hænger i en tynd tråd, for dårligere repræsentant for racen, kan man næsten ikke forestille sig ! Så de personer jeg har talt med venter kun på det forløsende signal om eksklusion - som én sagde: "Det skulle have være gjort for flere år siden - han har sgu' aldrig bidraget med noget positivt - tværimod"

Men ballade er han god til - følg du rådet fra TRD om ferie i dit andet fædreland, hvor du kan bilde befolkningen ind, at du er konge af Danmark !!!!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Skærup

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-08-10 13:47

Altså Ballehof - det hedder stadig ikke "ordknipper" men "ordknepper" - for Fanden da.
Det kommer af at KNEPPE - ikke KNIPPE.

Hvad ved du i det hele taget noget om? Det er squ for pinligt.

Altså: K N E P P E

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 06-08-10 14:09

Kære BBK

"Provsten ( som påstår at han er storlandmand,skal du ikke ud og høste ) D.M.K. er Danmarks næste største special klub under F.J.D. Det ved ALLE der har det mindste med jagthunde at gøre,sådan ER det bare. Så vi kan altså konkludere, at du intet ved om jagthunde"
----------------------------

Det var så det svar man kunne formå den altvidende "godsejer" at give.

Jo, kære BBK, jeg er i fuld gang med høsten (eller rettere mine folk er).
Hvad står F.J.D. for ? For du har helt ret i, at jeg ikke ved meget om jagthunde, men det har jeg heller aldrig påstået ! Jeg bruger hunde til jagt af enhver art og de er samtidig velkomne i vore stuer som ethvert familiemedlem - det er hyggeligt !! Jeg har p.t. fire stk. som følger én i tykt og tyndt - lydige og altid på mærkerne, uanset hvilken opgave de skal løse. Er så småt begyndt at konditionstræne dem til den kommende sæson.

Men jeg er naturligvis skuffet over du ikke kan svare bedre end tilfældet er, men jeg havde faktisk heller ikke forventet bedre.

Med positiv hilsen
Provsten1
MULTI-X
Bjæverskov

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 06-08-10 14:09

HÆLP
BB1 hvad er så et Bajut spring i din familie ?

MULTI-X
Hundeløse

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 06-08-10 15:13

Kære alle
Der er kommet en meget interessant kommentar på DMK`s hjemmeside, hvor en kvinde så rigtig skriver.
Citat
Ivar Tang er en på alle måder anset og respekteret person både på prøver og på udstillinger. Han har igennem mange år dømt vores hunde begge steder på en saglig og kompetent facon og med stor respekt for vores race. Så derfor undrer det mig, at han så pludseligt skulle ha skiftet stil

Det er det jeg hele tiden har sagt og holdt fast i, det var det jeg oplevede på dagen og det ser også ud til jeg får ret i, at DMK selv har haft nogle problemer med den objektive bedømmelse når de har brugt egne dommere, for den snus fornuftige kvinde skriver videre.
Citat
Igennem årene er der utallige eksempler på, at vores såkaldte "egne dommere" dømmer handleren i stedet for hunden - feks. da en tæve den ene dag kunne blive verdens vinder med en handler og så få en 2. pr. med en anden handler - af samme dommer selvsagt. Der er såkaldte "egne dommere", som har været valgt fra til at dømme på DMK's udstliinger i en periode af selv samme årsag.

Bb1 har i et andet indlæg skrevet, at på tyske prøver bliver hunden bedømt i stedet for manden, altså han mener at danske dommere bedømmer hvem der ejer hunden i stedet for det arbejde hunden laver i marken eller på udstilling, nu vender han så rundt og vil have en som dømmer som bb1 gerne vil have det, ja verden er forunderlig Det er hundesportsfolket i en nødeskal, bliver der ikke taget hensyn til spidserne og de sammenspiste, kan der over et par bajere, hurtigt piskes en stemning op
TRD

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-08-10 16:44

Hold Jer til tråden.....

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 06-08-10 17:04

Kære bb1
Jeg lægger lige din lille kommentar op
Citat
Hold Jer til tråden.....

Tak fordi du giver mig ret, men det vil være meget nemmere og sige det rent ud at du har taget fejl
TRD

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 06-08-10 17:49

Det er sgu' nyttesløst at diskutere hunde og træning med Balleskvattet - han fatter ikke en hylende fis af det hele. Påstår han er jæger, men formår ikke at opdrage en enkelt hund til et anstændigt brug
Men at lege jagt med nogle andre på koldt vildt og dummies, det kan han overse. Når det skal gå vildt til, bruger han stækkede fugle og kassehøns i form af agerhøns og vagtler og så tror han og nogle ligesindede at de ud af dét får jagthunde Vorherre til hest
Han er ikke og bliver aldrig jæger, uanset hvor meget han lægger sig i selen, men forbliver et nul dog med nye tænder og briller, så han kan se forskel på normale og bajutter

Øjenvidnet2²
MULTI-X
Fuldgyldigt medLEM

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-08-10 20:23

Hold jer til tråden - uden personfnidder. Er det så svært????????????????????????????

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 07-08-10 07:54

Kære bb1

Kan du ikke uddybe det lille citat fra DMK hvor du skriver
Citat
Tak for dit indlæg Anja for det er jo det det hele drejer sig om, at "en fra bestyrelsen" ser på sagen ikke kun omkring den pågældende dommers bedømmelse/sympati, som jo skulle være kommet til udtryk inden hunden kom i ringen!

men du fortsætter dit vrøvlen
Citat
Men også det faktum, at vi mangler dommere både til mark og udstilling. Når jeg siger, at det skal være vore egne mener jeg, at det skal være personer, som er vandtil, at dømme Münsterländer. Helst en som selv er ejer af racen og ikke personer, som er multidommer, for racerne er nu engang ikke ens…

Sikken et gang vrøvl du kommer med, hvis en hund bliver præsenteret ordentlig i en udstillingsring eller udfører sit arbejde ordentlig i marken, kan enhver kontinental dommer i DKK dømme jeres hunde, det er derfor de gennemgår en lang uddannelse, spore jeg et mindreværdskompleks?
Citat
Jeg har kun skrevet om, hvad der rør sig ude omkring i forbindelse med Vingsted udstillingen. Det er gjort fordi det ikke er noget positivt for nogen af os, at sådan noget udbredes over det ganske land.

Nej netop, derfor burde du være for klog til at gå ind i polimiken, når du ikke var til stede
Citat
Som Anja også skriver, så er det brand ærgerligt, med alt det muggen i krogene. Har jeg været utilfreds så har jeg altid sagt det på dagen til rette vedkomne, som jeg også har gjort det til nævnte dommer

Du er en af dem der har mugget i krogen, efter du har hørt på sladren fra de forsmåede deltagere der ikke fik det de kom efter og husk lige hvis du skal følge reglerne på en prøve eller i en udstillingsring, så er brok og utidig snak med dommeren ikke tilladt under afprøvningen
TRD

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 07-08-10 09:33

Hvor er det befriende at læse TheRealDeal's kommentarer. Han har her fat i Ballegaard Knudsen og piller stille og roligt hele BBK's beretning/historie fra hinanden, med konkrete anvisninger på den dobbelthed og mangel på forståelse som BBK udviser.
Ligeledes er der stor ros til Øjenvidnet for nogle sandheder, som dog er serveret lidt barskere, men rigtige er de.
Det er sandelig også spændende at læse om BBK's fremtidige medlemsskab af Münsterländerklub-
ben - jeg forstår til fulde, at man ønsker at skille sig af med ham, for han er da en ualmindelig dårlig repræsentant for enhver klub/forening.
At han så på sin hjemmeside forsøger at virke som den alfaderlige , hyggelige type med et nyt billede af sig selv, gør ikke tingene bedre. Man ser hans nye tænder og de billige briller, som dog er sat nonchelant i skjorteåbningen, alt i alt et pænt billede, som dog skæmmes af nogle store fedtpletter på "det fremskudte dige" nord for livremmen! Eller er det savl fra mundvigende, fordi de nye tænder endnu ikke er "gået til" ? Hvis det sidste er tilfældet, tror jeg nu nok jeg ville have foretrukket at købe gebisset i DK, selvom prisen er lidt højere, men dog formentlig med en bedre pasform !!!

Alle ønsker for en god week-end.

Provsten1
MULTI-X
Tandlægehøjskolen
Ved bæverne
Klosterheden

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 07-08-10 09:52

TRD det kan vel ikke siges mere præcist, end det bliver gjort her.

Det er BB1 vanelige stil, overalt hvor han fremture. Så nu er han såmænd også ved at blamere DMK og en dommer som han ikke selv har set, men kritikken kan vel ikke vægtes ret meget i betragtning af fra hvem den kommer, men BB1 i en nøddeskal, mistænkelig gørelse, tilsvining og fuld af løgn så står man med en renavlet Bent Ballegård Knudesen.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-08-10 11:40

Hatten af for TRD. Præcis, velskrevet og ikke noget der kan gendrives.
Godt vi fik den Mufflon barberet.

Men - kære Provst! Jeg synes ikke at billedet af Ballehof er godt. Solen lige i smasken så savl og andre uhumskheder står til fri afnyttelse for iagttageren. Hvorfor Fanden fotobæen har fotograferet i fuldt dagslys - forstår jeg ikke. Intet af det Ballehof foretager sig, tåler jo dagens lys. Han skulle være fotograferet, hængende i tæerne i en gammel ildelugtende ruin, sådan lige før solnedgang. Det nye billede på den lidt statiske hjemmeside er
Det var de gamle også.

Mvh.
MULTI-X
RY Klosterruin
Tonganeseren
På udkig efter Ballehof

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-08-10 12:01

Vrøvelhoder - hygger I Jer i sommer varmen?????

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-08-10 12:04

Hylere hold Jer til tråden - hvad var det lige spørgsmålet var?????

Rigtig gættet intet omkring D.R.K. udstillinger eller min person....

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 07-08-10 12:12

Mon ikke Holger kan få smidt en velvoksen ged op på skødet af bassen, der burde være plads. Så kan Mufflonen få skyld for pletterne, det er så op til folk selv hvorledes de er afleveret der, ser ellers delvis ren ud men har jo umiskendeligt et fåret udtryk ikke sandt.

mvh
MULTI-X
Leder efter wide vinkel uden zom

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 07-08-10 13:13

Kære bb1

Du bruger ordet Vrøvelhoder den ordsammesætning fastholder jeg, hvis du bedre kan forstå at det er dig der et Vrøvelhode
Hvis der er en der Vrøveller så der det dig, for du skriver på DMK´s hjemmside at
Citat
I denne her sag er det mit helt klare indtryk, at det slet ikke drejer sig om placeringer, men om overholdelse af vore hundes standart.

Hvis ikke det er placering og præmiering af hundene der er problemet, hvad brokker i jer så over for så har dommeren også dømt efter hundens racestandart Vrøvelhode
Game set and match
TRD

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-08-10 15:36

TRD Hold dig til tråden.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 07-08-10 16:25

Igen en Ballegårds specialitet, når selv en 5 årig kan se hvem der har ret, og skrigehovedet ikke engang kan læse havd han selv skriver, " Hold dig til tråden " og så hans lille spejlbilled som punktum.
TRD der er dømt game set og mach, og du kommer ikke videre med væltekoppen BB1.

MVH
BW

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 07-08-10 16:37

HOOOOOOOOOOOOOLLLDDDDDDDDDDDDDD da helt k... jeg skal da liiiiiiiiiiiiiigggge love for der er gang i den et rigtig fint billed af Knudsen i afslappet stil jow jow jow nu kan han også tilføje de her ord på hans CV "også nu med nye tænder"
Lige ny opstået, jeg kan ikke sove længe om morgenen, MEN jeg skal ud og bestige en vulkan, der er et fantastisk vejr her på Filipinerne
SHV
can.jur.mag. i
multi x
venter på godot

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-08-10 19:27

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 07-08-10 20:34

Gud ved om bb1 har fået en "hjerneblødning", siden han så ofte kun kan fremstamme et

Onde tunger vil påstå han har en permanent do. - jeg skal ikke kunne sige det, men sandsynligheden er tilstede !!
Jeg er måske tilbøjelig til at tro, at da han tit hænger med hovedet nedad, sker der noget utilsigtet; det er i hvert tilfælde det han vil vælge er forklaringen !!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Mønsted Kalkminer

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-08-10 22:04

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-08-10 22:37

Hej Sandhedsvidnet.
Det ser ud til at du har det fint derude på Filipenserne. Nu ved jeg ikke om du har "hushold" derhjemme - jo, det har du jo. Men var man single, og kunne man ikke finde ud af at hitte en dansk kvinde, så er det vistnok let at finde en derude, som med udsigt til en tilværelse i velfærdsdanmark er med på den værste. Jeg har også hørt, at man kan få rabat, hvis man tager to.
Men er det ikke lidt køligt for øjkeblikket?

MULTI-X Aps.mba.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-08-10 23:08

Det er svært for nogen at holde tråden,men det er jo et spørgdmål om IQ---

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-08-10 23:27

Nåh - Ballehyler. Kan du ikke klare mosten?

Når du nu klynkende opfordrer os til at holde tråden, så må jeg lige vise, hvordan du kom brasende ind i tråden, som ellers lovede godt.

Her dukker du op med dit første "indlæg".

Spørgsmål: Er det at holde tråden - skvatmikkel?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-08-10 10:20

--------------------------------------------------------------------------------
Ikke engang til et så enkelt og definerbart spørgsmål. Kan Hylerne herinde være seriøse

I guder dog Tombe - hvad tænker du dog i dit syge hoved????

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 07-08-10 23:39

Vi skulle aldrig have lært ham det der IQ, som han ikke aner hvad betyder, andent end at det lyder smart

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-08-10 00:20

Ja, Tombe hvad tænker du egentligt i dit syge hoved - holde tråden kan du heller ikke..
Hvis ikke det er IQ det er galt med må det være begyndende demens...

I hyler rigtigt,når I får igen af samme skuffe hva```````````´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 08-08-10 09:27

Kære bb1
Du skriver vi skal holde os til tråden, men det har du selv svært ved, så derfor vil jeg godt vide om du står inde for dette lille citat du skrev den 05-08-10 16:32
Citat
MEN JEG HAR A L D R I G A N M O D E T OM AT B L I V E I N D S T I L L E T, S O M D O M M E R!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det forstår jeg ikke, for du står på listen over uofficielle dommere. Jeg skal for en god ordens skyld lige tilføje, at de dommere kun dømmer prøver som ikke kan stambogsføreres
Hvornår har du sidst dømt, jeg vil gerne have sted, tidspunkt og årstal
TRD

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-08-10 09:28

Eramus Montanus

Luk da ned for det negative skavt, så hans svineri af hundedommere og seiøse kvinder får en ende, i endnu et forsøg på ,at få en debat igang vælter han ind og køre den helt af sporet, som et andet mudderskred.

Klapmyssen skulle hellere genetablere sin "Julemanden" igen her på Kandu + de andre anonyme nick han har eller havde herinde, linket op til Facebook, Arto eller hvad ved jeg, men hatten af for klapmyssen, da han blev taget med permissioner atter igen, nede om hælene fik han linket fjernet som lyn og torden.

Det kan da anbefales at hundeklubben han skriver i, læser hans udgydelser her på Kandu, så kan de se vasketøj den gode mand har frembragt, som burde sendes til Kommune Kemi.

Vi får af samme skuffe, det er vist at tage selv en flab af hans størrelse, for fuld, med den opførsel skulle man tro, klapmyssen var anbragt i en Weber grill med låg sammen med en gang popcorn

MULTI-X I/S
kalder på bb1 I KO

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-08-10 11:41

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-08-10 12:34

"Rigtig gættet intet omkring D.R.K. udstillinger eller min person...."

Citat fra bb1 - hvem er D.R.K. ??? - Det sædvanlige sludder fra ham - bare stik "idioterne" noget ud, så kan de selv vælge !!

Til de øvrige skribenter kan man kun sige: Lad være med at bruge for meget tid på at diskutere hunde med bb1 - iflg. pålidelig kilde er han på vej ud af Dansk Münsterländer Klub - de er, som så mange andre trætte af hans evindelige brokkerier og postulater, at nu kan det være nok - og jeg er helt enig !

Øjenvidnet2²
MULTI-X
I/S MultiMulti-Form
Gåbense
Nykøbing F

Godkendelse af svar
Fra : ErasmusMontanus

Dato : 08-08-10 12:56

Tak for svaret pifo.