/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
SENS - oprettelse til internet
Fra : LarsSimoni
Vist : 5422 gange
30 point
Dato : 04-08-10 21:19

Hej alle

For nylig havde jeg mange problemer med min hotmail-konto, hvorfor jeg fik denne nulstillet. I forbindelse med dette, installerede jeg nogen malware, spyware og adware-programmer, for at få ryddet op på min computer. I samme ombæring fandt jeg et tip på en side om hvordan man kunne optimere sit Vista, hvilket jeg fulgte. Det var noget med at man kunne skrive services.msc, og så redigere i hvilke services der automatisk skulle starte.

Jeg har så åbenbart pillet ved nogen services som jeg ikke skulle pille ved, for min computer er blevet meget langsom til at starte op, ligesom det ikke længere er muligt for mig at forbinde til internettet, hverken trådløst eller via kabel.
Windows kommer med følgende fejlmeddelelse når jeg starter min computer op:

"Der blev ikke oprettet forbindelse til en Windows-tjeneste.

Windows kunne ikke oprette forbindelse til tjenesten SENS (System Event Notification Service). Problemet forhindrer, at brugere med begrænsede rettigheder logger på systemet. Som administrativ bruger kan du finde oplys. om, hvorfor tjenesten ikke svarer"

Jeg har naturligvis googlet en masse, for at se om jeg kan løse mit problem, men det er desværre ikke lykkedes endnu. Når jeg trykker på 'Administrer netværksforbindelser', og så diagnosticerer min LAN-forbindelse, så skriver den at "DHCP-klienttjenesten kører ikke på denne computer", så jeg kunne nemt forestille mig at det har noget med dette at gøre, da denne også er på oversigten over de tjenester der kommer frem under services.msc.

På trods af at denne DHCP-klient står til at starte automatisk, så kan jeg ikke sætte den til at starte, da den så også kommer med en fejlmeddelelse.

Min oprydning på computeren har altså resulteret i at mit net ikke længere virker, og min computer er langsom til at starte op - det er åbenbart straffen for at rydde op! :)

Jeg håber der er nogen af Jer derude der har et forslag til hvordan jeg kan få min computer til at forbinde til nettet igen, og evt. kan forklare mig hvordan jeg skal få den repareret?

På forhånd tak :)

- spørgsmålet er selvfølgelig flere point værd, jo flere jeg får.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-10 21:28

Har du prøvet systemgendannelse.

Ps. Det er ligemeget med de point, som ikke bruges til noget.

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 04-08-10 21:31

Nej, det har jeg endnu ikke prøvet - er det noget der er lige at gå til?

Jeg tror jeg prøvede det engang for mange år siden på Windows 2000 eller XP, men er begrænset hvor meget jeg kan huske af det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-10 21:34

Det er næsten det samme som w2000 og XP

Gå i hjælp og søg
søg på systemgendannelse

Jeg kører linux lige nu og kan ikke huske vejen til systemgendannelse

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 04-08-10 21:39

Ja, det var faktisk forholdsvist nemt at komme til - problemet er bare at det eneste gendannelsestidspunkt jeg kan vælge er tidligere i dag, hvor jeg forsøgte at reparere de ting jeg har pillet ved, så er bange for at vi bliver nødt til at udelukke Systemgendannelse. Det var ellers en rigtig god idé, som jeg slet ikke havde overvejet.

Mit internet fungerede fint igår aftes (ca. 03/08 kl. 21:00), og seneste gendeannelsestidspunkt er 04/08 kl. 09:42.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-10 21:50

kunne du ikke sætte flueben i, så den viser flere datoer.

Måske har din oprydning slettet gendannelsen.

Så er jo spørgsmålet hvad du har lavet, siden i går.

Har du kigget på de to computere nede ved uret
klik og vælg netværks og delingscenter > administrer netværksforbindelser
Det kan være den er sat til en forbindelse som ikke virker

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 04-08-10 21:54

Min computer foreslog selv et tidspunkt i formiddags, og da jeg så tog muligheden med at se flere datoer, var der kun førstnævnte, og så et tidspunkt tidligere i dag.
Men, når jeg er inde i Administrer Netværksforbindelser, så er der dem som der plejer - trådløs og via LAN. Jeg har et ekstern USB i, da mit trådløse netværkskort er kaput, og har også prøvet at geninstallere driveren hertil - desværre uden held.

Når jeg er i Netværks- og delingscenter, så plejer den at vise hvilken forbindelse der bliver brugt for at forbinde til nettet - nu står der blot Ukendt - Tjenesten eller gruppen, som det afhænger af, startede ikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-10 22:09

Hvad hedder den trådløse USB-adapter.
Der plejer at være et program til at styre sådan en USB adapter
Jeg har selv et par stykker, til mine gamle bærbare.

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 04-08-10 22:47

Ja, der er også et program dertil - på trods af at jeg tidligere i dag geninstallerede driveren dertil, og programmet blev geninstalleret, så skriver den stadig ovennævnte, med at Tjenesten ikke startede..
Som nævnt, så er problemet det samme selvom det er via kabel - der er stadig den her tjeneste der ikke starter..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-10 22:52

Du skal åbne programmet, og indstille din adapter.
Adapteren skal sættes i efter start af comp.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 04-08-10 23:46

START/
HØJREKLIK PÅ DENNE KOMPUTER
ADMINISTRER
TJENESTER OG PROGRAMMER (dobbelklik)
TJENESTER
aktiver de dele du mener skal aktivere
http://www.gratisimage.dk/image-55B3_4C59E13C.jpg

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 05-08-10 07:17

Adapteren ser også ud til at virke som den skal - coputeren registrerer den, og den lyser som når den virker - men som sagt, så er det ikke dét der er problemet. Selvom adapteren virker, så starter den her tjeneste ikke, så jeg kan ikke forbinde til nettet, heller ikke via LAN-kabel..

Men, når jeg kommer ind i Tjenester, så er det jo samme vindue som når jeg skriver services.msc i kør-vinduet. Jeg har sågar sat allesammen til at starte automatisk, da jeg selvfølgelig ikke kunne huske hvilke jeg havde deaktiveret, men på trods af det, så starter den her tjeneste ikke automatisk, og jeg kan ikke selv starte den her DHCP-tjeneste. Forsøger jeg at trykke 'start' på den, så kommer den bare med en fejlmeddelelse.

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 05-08-10 20:34

Når jeg forsøger selv at starte denne tjeneste, DHCP-klienten, så kommer den med følgende fejlmeddelelse:
Tjenesten DHCP-klientprogram på Lokal Computer kunne ikke startes.
Fejl 1079: Den konto, der er angivet for denne tjeneste, er en anden end den konto, der er angivet for andre tejenester, der kører i den samme proces.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 05-08-10 20:52

Citat
I samme ombæring fandt jeg et tip på en side om hvordan man kunne optimere sit Vista,

link PLEASE
det ville jeg gerne se nærmere

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 05-08-10 21:28

Det skal jeg få kigget på. Kan selvfølgelig ikke huske hvordan jeg kom frem til siden, men sidder og googler, for at se om jeg kan finde det.
Kan huske det var direkte oversat fra en engelsk side, men er der selvfølgelig mange sider der er :)
Jeg leder....

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 05-08-10 21:31

FUNDET! :)

http://www.version2.dk/artikel/6437-saadan-goer-du-vista-hurtigere

Det jeg var så dum at følge var under afsnittet "Fjen unødige services".

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 05-08-10 21:59

troede det var dette _ så var det muligt at redde gennem
OVEN_NÆVNTE

Citat
Forbedring af startup-tid
Når Vista starter, bliver adskillige programmer automatisk indlæst, og det kan gøre det hele langsomt. Til at styre hvilke programmer, der bliver indlæst, anbefaler Wired.com Windows Defender og System configuration Utility.

System configuration utility:
1. Åben msconfig - tryk evt. på Windows-tasten (hvis du har sådan en) og skriv msconfig i søgefeltet og tryk enter.
2. Vælg fanebladet Start
3. Fjern markeringen fra de elementer, du ikke gider, skal autoindlæses, når Vista starter.

Windows Defender:
1. Åben Windows Defender
2. Klik på Tools, (som måske hedder værktøjer på dansk) i top-menuen.
3. Tryk vis for alle brugere.
4. Vælg nu de applikationer, som enten skal fjernes eller disables.

Citat
Fjern unødige services
Ryd ud i unødige baggrundsapplikationer. De æder nemlig rammen. Her er det ifølge Wired.com en god idé at gå via start-menuen og køre services.msc Herefter er det muligt at dobbeltklikke på en service og slukke for den, så den ikke starter op, næste gang Vista starter. Det skal selvfølgeligt helst være en service, man ikke kommer til at mangle ...

Af services der muligvis kan undværes nævner Wired.com: Secondary Logon, Remote Registry, Computer Browser, KtmRm for Distributed Transaction Coordinator, Windows Error Reporting, Tablet PC Input Service og Distributed Link Tracking Client. Der skulle også være adskillige andre services, som ikke er need-to-have, Wired.com anbefaler en googling, men advarer samtidig på det kraftigste mod ene og alene at lade tilfældige googlerier være afgørende for, hvilke services der lever og dør.

Citat
Det skal selvfølgeligt helst være en service, man ikke kommer til at mangle ...

Citat
Wired.com anbefaler en googling, men advarer samtidig på det kraftigste

Citat
alene at lade tilfældige googlerier være afgørende for, hvilke services der lever og dør.

med andre ord ? de ved ikke hvad de selv laver = + videregiver til andre
der MULIGVIS vil afprøve samme

tror ærlig talt du har (fucket) noget der aldrig kommer tilbage igen = sorry

hvad med at gå en GO GAMMEL_DAVS xp pro//
har en du gerne må få, kan opdateres og alt det GYLLE

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 05-08-10 22:05
Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 05-08-10 22:49

Jeg sad, samme aften som jeg foretog denne 'oprydning' på min computer, og overvejede om ikke det var bedre at pille snitterne, og så bare nøjes med en mindre hurtig computer, as usual. Jeg valgte selvfølgelig at prøve lykken, og nu kan jeg ikke komme på nettet fra den - flot!

Uanset hvor dumt det end var af mig, så syntes jeg bare det virker underligt at en formatering af computeren er nødvendig, for at få det til at virke. Det er jo immervæk 'blot' nogen services jeg har pillet ved, og regnede da stærkt med man kunne nulstille disse igen - jeg er så blevet klogere nu, omend det godt kan se ud til at det er for sent..

Jeg låner en ekstern harddisk fra en i morgen, og så må jeg i gang med at rydde op, og i gang med formateringen. Skal bare lige have set om ikke jeg kan få fat i en version af Vista jeg kan brændre ud og boote fra, men det er så et helt andet problem :)

Det her RAM-cleaner, kan det anbefales? Mange anbefaler CCleaner, som jeg også har prøvet mens jeg har ødelagt alt det andet, men syntes ikke det virker til at have været specielt effektivt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-08-10 23:32

Tag nu og kopier dine filer og formater den computet. Du kan pille så meget med den computer at den til sidst ikke virker. Og held og lykke med det.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 06-08-10 00:39

Citat
Det her RAM-cleaner, kan det anbefales? Mange anbefaler CCleaner,

ikke ram_rensere det virker ikke alligevel

NOTABENE:::::::::::::::::
du er sikker på du ikke har SAT WINDOWS !!!! firewall til at blokke ALT
slå den fra ???? kun hvis du har en anden _//
ellers skal du _justere den, så der kommer (hul)
igennem ALT ? og så er vi tilbage ved START igen = tak der blev lige 200.-////
matador penge

selv bruger jeg denne
http://www.registrypurify.com/
og ellers en TUNEUP søg selv
Citat
Tag nu og kopier dine filer og formater den computet. Du kan pille så meget med den computer at den til sidst ikke virker. Og held og lykke med det.

hvad virker på hvem og hvem siger hvad virker på HVAD

U_P_S

smutter af tråden_?
før du får mange DÅRLIGE RÅD = af lille mig....
/
aner jo ikke hvad andre snakker om
men du er velkommen til disse programmer... (PM)
ellers søg selv
smutter
HADER VERBALE tæsk_ fra andre der ikke er en SKID bedre end =

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 06-08-10 07:45

Jeg tror desværre også jeg er nødsaget til at formatere min computer. Er der nogen der ved hvad jeg skal gå efter? Kan se min computer har 2GB RAM, og at mit Vista på nuværende tidspunkt er en 32-bit version. Af de Windows jeg kan vælge imellem er der dog kun 64-bit eller 86-bit - hvilket et skal jeg vælge, nu når det jeg har er en 32-bit version?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 06-08-10 11:16

86 er ikke bit men x86 stående for processoren og er normalt 32bit programmer :)
(x86: 286, 386, 486 , 586 (pentium) ,.....

Så ja går efter 32bit eller hos dig kaldt 86.

HUSK at gemme dine data først på en USB disk eller lignede, specielt favoriter glemmer folk tit.

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 06-08-10 19:50

det kunne være fint at se et billede af viduet tjenester, så vi kan se hvad der kører og hvad der ikke gør.
Og det er helt rigtigt at du får den op ved at skrive:

services.msc

Annuller spørgsmålet
Fra : LarsSimoni

Dato : 07-09-10 19:25

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

- jeg valgte ganske enkelt at re-installere windows, og så virkede det hele heldigvis igen.
Tusind tak for forslagene allesammen!!