/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke åbne websider
Fra : sonjor
Vist : 1221 gange
200 point
Dato : 04-08-10 16:35

Hej
Pludselig kan ingen af mine browsere åbne websider - melder "kan ikke åbne ..."hver gang. Det drejer sig om en bærbar med Win 7. Jeg har prøvet at systemgendanne, men det hjalp ikke. Har nogen et godt råd?

Kommentar
Fra : edison

Dato : 04-08-10 16:39

er det explore 8 du bruger

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-08-10 16:44

Det mener jeg bestemt, men hvor ser jeg lige det ?

Kommentar
Fra : edison

Dato : 04-08-10 16:51

start din browser, og kik

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-08-10 16:52

Ka' ik' åbne hva' ???

Web-siden ...eller Internetnet-forbindelsen?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-08-10 16:54

Ka' du 'åbne' denne (..min side): http://www.cssboxing.com/

Du ka' jo tilsyneladende 'skrive' hér på kandu.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-08-10 16:57

Ha ha, det har jeg da gjort. Nå nu fandt jeg da et sted, der stod 8, version 8.0.7600.16185

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-08-10 17:01

Molokyle: Dette skriver jeg fra en anden PC self. Det er en bærbar det drejer sig om, og ingen af mine browsere på den bærbare kan åbne noget som helst overhovedet

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-08-10 17:07

Jeg har internet-adgang via min router (trådløs) det har jeg altid haft, så det er ikke der problemet ligger. Jeg troede, det måske var sket efter en update, men så skulle systemgendannelsen jo have klaret det, ikke?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-10 17:16

Hvad er det du ikke kan se på internettet.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-08-10 17:25

Alle websider. Når jeg starter en browser: IE 8, Google Chrome, og taster en adresse ind - ligemeget hvilken - kommer beskeden ALTID :"Internet explorer eller Chrome kan ikke vise websiden". Så foreslås Diagnose af forbindelsesproblemer, og det har jeg også prøvet, men får beskeden, at problemet ikke blev identificeret under fejlfindingen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-08-10 17:32

Citat
Jeg har internet-adgang via min router (trådløs) det har jeg altid haft, så det er ikke der problemet ligger

Jo det er LIGE PRÆCIS der det ligger - du har INGEN netforbindelse....

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-08-10 17:41

Det fatter jeg ikke. Når jeg peger på symbolet for netværk/internet i systembakken står der: FULLRATE 2 INTERNETADGANG

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-08-10 17:53

Min viser sommetider er x for ingen forbindelse - alligevel er jeg på....

Win går sine egne veje....

Det korte af det lange - der er INGEN netforbindelse

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-08-10 17:58

Jamen det er der altså for jeg har f.eks. Google Talk kørende, og derigennem kan jeg hente min gmail - indbakke og åbne, hvad der ligger der af post, det kunne jeg vel ikke, hvis der ikke var internet-forbindelse, vel Refi?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-08-10 18:06

Så kan du jo også åbne en netside

Citat
Alle websider

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-08-10 18:54

Ja refi, du synes måske nok, det er morsomt
, men det er jo kun indbakken i gmail.com, jeg kan komme ind i. Når jeg starter browseren og indtaster adressen:"www.gmail.com", er websiden ikke tilgængelig. Der er nu en fejlmeddelelse, der siger:"fejl 324(net:ERR_RESPONSE)ukendt fejl", og der er fuldt blus på internet-adgangen. Måske er der andre end refi, der har et godt råd.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-08-10 19:14
Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-08-10 19:37

hvor morsomt. Hvordan får jeg så lige fat i det program, når jeg ikke kan kontakte nogen sider ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-08-10 19:44

Du starter "knallerten"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-08-10 19:49

Hvis ikke du har fantasi nok til at få fat i et program til en komputer der ikke er på nettet - så er du ikke nem at hjælpe....

Hvordan kom du på Kandu

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-08-10 19:58

igen igen, jeg skriver fra en anden komputer. Se længere oppe i tråden, at det har jeg svaret. Men glem det refi, jeg prøver et andet sted. Tråden kan lukkes, hvis ingen andre vil reagere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-08-10 20:00

Citat
jeg skriver fra en anden komputer

Nemlig - og den er på nettet og kan hente programmer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-10 20:41

start en browser
klik i adresselinien så adressen er markeret eller bare slet hvad er står.

skriv så www.google.dk og tryk enter

Hvad sker der så

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-08-10 20:50

Hej Ejvind, der står "Internet explorer kan ikke åbne websiden" Prøv at DIAGNOSE AF FORBINDELSESPROBLEMER. flere oplysninger-.Når jeg vælger diagnose, starter en fejlfinding, som returnere med "Problemet blev ikke identificeret under fejlfindingen"

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 04-08-10 21:08

prøv så lige denne her istedet for

http://74.125.77.99 (ip til google.dk)

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-08-10 21:11

præcis samme resultat som med www.google.dk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-10 21:37

Så har du ikke adgang til internettet.

Nede til højre er der et ikon med to computere.
klik og vælg netværk og delingscenter
klik på administrer netværksforbindelser
slet evt. dem der er og så opret ny forbiondelse

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-08-10 21:57

ja så har jeg også prøvet det du anbefalede, Ejvind, men det hjalp desværre heller ikke. Jeg har jo trådløs, men har nu også prøvet at sætte kablet fra routeren i, men det gav heller ikke noget, desværre

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-10 22:05

når du skal afprøve kabel i stedet for trådløs forbindelse, så sluk evt comp først.
start comp og deaktiver den trådløse forbindelse i comp med knap eller en tast

sæt så kablet til

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-08-10 22:20

det prøvede jeg så, men det kunne jeg ikke få til at virke, men så tændte jeg det trådløse igen, og det viser fint netadgang

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 04-08-10 22:30

betyder det at det virker nu?

ellers så prøv lige at trykke på start --> skriv cmd og tryk på enter
kopier denne kommando: ipconfig /all>%USERPROFILE%\desktop\ip.txt og indsæt den i kommandoprompten, tryk nu på enter

den laver en lille tekstfil på dit skrivebord der hedder ip.txt
det kunne måske give os en ide om hvad der er galt hvis du kopierer indholdet af den fil herind

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-08-10 23:26

Tak, men nu er problemet løst ved hj.a. hjælp fra anden side, så luk bare for dette nu. Jeg kan fortælle, at det var firewallen, der lukkede af lige pludselig

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 04-08-10 23:31

Citat
det var firewallen

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-08-10 01:13

Citat
så luk bare for dette nu.

ok, men det er jo kun dig der kan lukke dette spørgsmål.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-08-10 09:10

Med andre ord.....

DER VAR IKKE ADGANG TIL NETTET

Citat
Jo det er LIGE PRÆCIS der det ligger - du har INGEN netforbindelse....

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 05-08-10 16:47

Citat
DER VAR IKKE ADGANG TIL NETTET
nu vrøvler du Refi det var browserne som ikke kunne komme på internettet på grund af at firewallen pludselig var begyndt at blokere, andre programmer kunne godt så der var adgang til internettet

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 05-08-10 17:31

Tak for svaret o.v.n..Sådan, så får du vist pointene. Hilsen Sonja

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-08-10 18:09

Se se - det hjalp på at få det lukket