/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Viasat modtager virker ikke korrekt
Fra : Fanten
Vist : 3535 gange
100 point
Dato : 04-08-10 13:45

Da jeg lige tændte fjernsynet her i morges, kunne jeg ikke se fjernsyn! ;-( Der står på skærmen:
"Et problem med signalmodtagelsen gør, at din modtager ikke fungerer korrekt. Kontroller tilslutningen af din modtager. Ved problemer kontakt kundeservice."
Har checket alt igennem, der skulle ikke være nogle problemer. Anyone??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-08-10 13:45

Citat
Ved problemer kontakt kundeservice

Kommentar
Fra : Fanten

Dato : 04-08-10 13:50

Det har jeg prøvet, men så skal jeg til at betale det hvide ud af øjnene for en teknikker. Vil være lidt billigere hvis en af jer vidste det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-08-10 14:05

Citat
Der står på skærmen:
"Et problem med signalmodtagelsen gør, at din modtager ikke fungerer korrekt

Du har nok bare "glemt" at betale

Hvis den kan skrive på skærmen er der jo forbindelse til modtageren Hvor skulle TVet ellers vide fra der er et problem....

Kommentar
Fra : Fanten

Dato : 04-08-10 14:07

Altså den fungerer skam, kan godt skifte mellem kanalerne osv, men der kommer ikke forbindelse til selve billedet gennem modtageren Og har skam betalt, sønnens modtager fungerer helt fint.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 04-08-10 14:48

Du bør nu alligevel kontakte kundeservice, ikke for at få en teknikker ud, men ofte kan de hjælpe dig i telefonen. Mit gæt er at du skal have opdateret software på din viasat box.
Det kræver at vi ved, hvilken box, du har.
Du kan se dem her:
http://www.viasat.dk/Kundeservice/Digital-TV-box-–-Problemer-med-din-box-Viasat-hjalper-dig/menu-id-129.html

En mulighed du kunne afprøve er at slukke alt. Trække kortet ud af din box. Tænd og isæt kortet på ny.
Hvis ikke det virker, så skal du sikkert have opdateret sofware, og det kan man gøre selv - eventuelt med hjælp over telefonen fra kundeservice.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-08-10 14:49

Så har du kun en teknikker tilbage.....

Den slags skal du ikke selv skille ad....

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 04-08-10 14:51

Ups: trykfejl: Det hedder en tekniker og ikke en teknikker -

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 04-08-10 14:51

Citat
sønnens modtager fungerer helt fint

Prøv at bytte dem....

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 04-08-10 16:15

Hvis du har egen parabol er det hovedet der er gået...ikke dit eget, men LNBen oppe på skærmen

Det er heldigt at det ikke er så dyrt endda:

http://www.avxperten.dk/parabol-tilbehoer/lnb-hoveder/lnb-hoveder.asp

Kommentar
Fra : Fanten

Dato : 04-08-10 17:15

Tak for svarene, jeg nakkede hans modtager og den dur ligeså fint Så det var den der var stået af.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-08-10 17:55

Og jeg har ind i mellem døjet med mine tre modtagere fra Viasat. Lad dem stå uden strømkablet i en 15-20 sekunder og prøv så igen.

Men mangler du en modtager til Viasat med harddisk optager?