/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Navigation til Nokia
Fra : tinolarsen
Vist : 1430 gange
200 point
Dato : 04-08-10 11:31

Jeg overvejer og købe en af nokias modeller der er med gratis navigation.

Har et par ting jeg vil høre om nogen ved??

Er det korrekt forstået at man kan ligge hele kort på mobilen, så man ikke skal bruge datatrafik hele tiden, især hvis man nu er i udlandet??

Nogen der har set en liste over hvilke lande man kan donwloade??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-08-10 11:38

Der er ikke plads til at man kan ligge i mobilen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-08-10 11:46

GPS i mobil bruger for meget strøm

Kommentar
Fra : grow

Dato : 04-08-10 11:51

Hvordan skal den vide hvor du er på jorden, hvis den ikke må bruge datatrafik? Køb et landkort

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 04-08-10 11:51

Citat
Er det korrekt forstået at man kan ligge hele kort på mobilen, så man ikke skal bruge datatrafik hele tiden, især hvis man nu er i udlandet??

Ja, det er korrekt. Du kan se kortindhold her:

http://europe.nokia.com/support/download-software/nokia-ovi-suite?intc=ncomsup-fw-ilc-bdy-con-na-ncomexpserveu-g0-20-downloadnokiaovisuite_0x0

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-08-10 12:28

http://en.wikipedia.org/wiki/Tripod

Denne metode kan bruges på mobiler, husker bare ikke hvilken side på nettet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-08-10 14:57

Citat
Er det korrekt forstået at man kan ligge hele kort på mobilen

Nej....

Det kræver du har et stort nok memorycard i telefonen Og det skal være STORT hvis det skal indeholde det hele

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-08-10 15:12

Jo, du kan bruge offline kort, og med et 4 GB kort i telefonen kan der være en del, omend ikke hele verden, derfor er det en god ide, hjemmefra at lægge kort ind over de lande du skal bruge, eller endda de regioner i de pågældende lande.

Tidligere har jeg på en Nokia N95 8GB haft hele vesteuropa, så pladsforbruget er trods alt begrænset

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 04-08-10 15:34

refi, f.eks. en Nokia 5800 som min har 8 GB + den interne memory på knap 1 GB. Europakortet på Nokia'en fylder bare det ene hjørne...
I min Garmin har jeg hele Europa + Nordamerika + Mexico på 4GB (intern) og der er stadig plads til lidt af hvert. Derudover et 4 GB SD kort til musik.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-08-10 15:41

Jamen tillykke med det

Størrelsen var nu også mest for at pointere at kortene IKKE kan ligge i TELEFONEN men skal på et memorycard (som kan ligge i telefonen)

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 04-08-10 23:35

Citat
Hvordan skal den vide hvor du er på jorden, hvis den ikke må bruge datatrafik? Køb et landkort

mon ikke det er gratis at modtage signaler fra satelitter
du betaler vel heller ikke afgift på en garmin gps

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-08-10 01:53

Hvis det skal fungere uden datatrafik (offline) kræver det naturligvis, at din telefon har indbygget GPS, på Nokias telefoner kan man benytte det der hedder AGPS, som er en netværksassisteret GPS tjeneste, dette betyder at den bruger netværket og altså koster lidt penge, det indebærer blot, at signalet fanges hurtigere

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 05-08-10 12:46

Hvis jeg skal opsummere, så kan kortet godt ligge på en memory kort, som ligger i telefonen?

Man behøver derfor ikke bruge datatrafik - heller ikke for at finde sin position, det kan blot tage lidt længere tid før en sattelit fanges??

Nogen der har fundet ud af hvor man kan se hvilke lande nokia dækker?? synes ikke det link som der var en der sende viste det..

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-08-10 15:56

søg på OVI og Nokia maps i Google

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 05-08-10 17:35

ovi har en liste over diverse lande m.m. og mange mobilselskaber i dag har jo en eller anden form for datapakke som abonnement, og der betales et fast beløb pr. mdr. så det vel i grunde lige gyldigt om den er på nettet hele tiden, hvis man har et sådant.

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 08-08-10 09:58

Jeg købte en "super" Nokia X6 da den blev langeret, bruger tit ovi kort til at orientere mig, og starter kun GPS når jeg skal ud eller ind i en fremmed by, det ses ike nævneværdigt på regningen. har lige været i London der kostede det 20 kr. at åbne kortet første gang (1Mb) de efterfølgene 10 gange talte den få Kb. så jeg kan kun anbefale at købe.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-08-10 16:11

brug govalla.

http://gowalla.com/