/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
indkaldelse til generalforsamling
Fra : ultra2
Vist : 571 gange
100 point
Dato : 03-08-10 22:45

indkaldelse til generalforsamling skal den underskrives eller kan man bare skrive
mvh:bestyrelsen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-08-10 22:46

Bare bestyrelsen.
det er nok.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-08-10 22:48

Vi har de gange vi har indkaldt skrevet : på bestyrelsens vegne ..og formanden har så skrevet under. Men det er ikke nødvendigt.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 03-08-10 22:48

Men husk tidsfristen i følge vedtægterne, ellers er den ugyldig.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 03-08-10 22:56

kan man så være sikker på at det ikke er flaske drengen i bilka der laver sjov ?

derfor mener jeg at man skriver mvh:på bestyrelsens vegne og så et navn
så man ved hvor det kommer fra

hvad siger loven nogen der ved det (DET MÅ STÅ ET STED)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-08-10 22:58

Citat
kan man så være sikker på at det ikke er flaske drengen i bilka der laver sjov ?

Ja det er jeg temmelig sikker på....og hvad skulle han få ud af det

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-08-10 23:04

Citat
derfor mener jeg at man skriver mvh:på bestyrelsens vegne og så et navn

Ja men så gør det...så er folk jo heller ikke i tvivl.
Dem det er myntet på ved jo hvad formanden hedder.
Det gør flaskedrengen nok ikke.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 04-08-10 01:57

Citat
indkaldelse til generalforsamling skal den underskrives eller kan man bare skrive
mvh:bestyrelsen

husk at sende det også_

ellers hop NED af pinden, hvis du ikke kan DET DER!!

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 04-08-10 08:20

nu er jeg ikke i bestyrelsen og vil helst ikke være der
men den siddende bestyrelse er komplet håbløs (det er en havekoloni) el og vand har en hovedmåler resten er bimåler og det har givet et kæmpe slagsmål med bestyrelsen
derfor leder vi efter alt der kan hjælpe med til at vælte dem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-08-10 10:10

Citat
nu er jeg ikke i bestyrelsen og vil helst ikke være der

Så må man jo til dels finde sig i de beslutninger der bliver taget

Citat
el og vand har en hovedmåler resten er bimåler og det har givet et kæmpe slagsmål med bestyrelsen

Hvad er RESTEN - Og hvorfor så det

Citat
derfor leder vi efter alt der kan hjælpe med til at vælte dem

Det kan KUN medlemmerne af foreningen.... og det kræver 2/3 flertal.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-10 10:57

Citat
indkaldelse til generalforsamling skal den underskrives eller kan man bare skrive
mvh:bestyrelsen

Hvis det er den ordinære eller en ekstraordinær (med specifikt emne), kan normalt kun bestyrelsen eller en del af bestyrelsen indkalde.

Ellers skal alle de nødvendige medlemmer skrive sig på til indkaldelse, og stadig med specifikt emne.

Læs jeres vedtægter grundigt først.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 04-08-10 11:00

Af vedtægterne vil det fremgå hvem der kan indkalde til ordinær eller ekstraordinær generalforsamling, og med hvilket mandat. Til en ekstra ordinær generalforsamling, skal det fremgå tydeligt hvad dagsordenen går ud på, og det er kun det som kan behandles - og intet som helst andet. Der vil også være en tidsfrist for indkaldelse.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 04-08-10 11:31

generalforsamling indkald rigtigt men regnskab kunne ikke godkendes så derfor blev der indsamlet 1/4 af stemmerne og forlangt en extraordinær generalforsamling det er den vi venter på
indkaldelsen er ikke underskrevet af nogen der står kun mvh:bestyrelsen
det det drejer sig om er er det nok eller skal en af bestyrelsen underskrive indkaldelsen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-08-10 11:57

Citat
om er er det nok eller skal en af bestyrelsen underskrive indkaldelsen

Det har INTET med underskrifter at gøre - blot ALLE har fået besked.....

Og har de ikke det må de jo protestere.....

En bestyrelse kan "næsten" gøre hvad der passer dem, sålænge de overholder de regler der nu en gang er sat.....

Er man utilfreds med dette, må man vælge en ny bestyrelse.....

Kommentar
Fra : alka

Dato : 04-08-10 14:02

Den højeste daglige myndighed er bestyrelsen, derfor er det OK at skrive mvh. bestyrelsen - med mindre andet fremgår af vedtægterne!

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 100 point
Dato : 04-08-10 15:07

Citat
:bestyrelsen
det det drejer sig om er er det nok eller skal en af bestyrelsen underskrive indkaldelsen

Ja det er rigeligt...jeg har selv siddet i forskellige bestyrelser , så jeg fatter ikke hvorfor i ikke kan godtage det. Der er ikke noget at komme efter der.
Men mød dog op og vær godt forberedt.

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 05-08-10 08:53

Tak for svaret piaskov.vi prøver bare at samle så meget som muligt