/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
back-up på mailbox - kontaktpersoner
Fra : ingelein
Vist : 514 gange
50 point
Dato : 03-08-10 22:11

Hej
Endnu en af mine gamle PC'ere truer med at stå helt af. Hvordan sikrer jeg mig alle mine favoritter i Explorer - og mine kontaktpersoner fra Outlook?

Hvis jeg køber en ny Pc - vil jeg faktisk helst købe en stationær, da jeg/vi har 2 nye bærbare i huset. Hvilke fordele er der ved en stationær? Jeg kan se at man kan bygge andre kort ind i dem - at man kan sætte andre hub med flere indgange til USB i dem. Den skal helt klart gå på strøm hele tiden, fordi den er tændt hele dagen. Den vil også være af vejen under skrivebordet.

Den nuværende PC har en kablet bredbåndsforbindelse.
Så jeg er i vildrede om det skal være endnu en bærbar eller en stationær.

Please kom med nogle gode inputs om hvorfor det skal være det ene eller det andet.
Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 03-08-10 22:33

Citat
Please kom med nogle gode inputs om hvorfor det skal være det ene eller det andet.

det skal være det trej´de
-

HVAD VAR SPØRGSMÅLET?
løb tør på teksten, du skrev

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 04-08-10 01:28

Citat
Hvordan sikrer jeg mig alle mine favoritter i Explorer - og mine kontaktpersoner fra Outlook?

spørg ovn eller ec
den har lige været her

favoriter/ LINKS = kopiere du bare fra >< hvor de end ligger på en XP/PRO/VISTA/ SEVEN7

ellers brug funktionen overførelse af filer og ANDET
ligger i start/ alle programmer/ tilbehør/ systemværktøjer/ overførelser???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-08-10 10:19

Citat
Endnu en af mine gamle PC'ere truer med at stå helt af. Hvordan sikrer jeg mig alle mine favoritter i Explorer - og mine kontaktpersoner fra Outlook

Ved at skifte den ud mens den virker - hvorfor vente til det er for sent

Citat
Please kom med nogle gode inputs om hvorfor det skal være det ene eller det andet.

Det kan da kun du selv svare på - DIT behov tæller...

Hvis I allerede har 2 bærbare er der så brug for mere i en familie

Hvis det er fordi der er "behov" for en der står tændt døgnet rundt, er der slet ikke basis for en bærbar - det giver kun problemer... (primært varmemæssigt)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-08-10 14:30

ingelein

Jeg ville købe en stationær, den er billigst i drift og der kan kobles mange ting til. Der er pære nemt at skifte kort i den så den kan opgraderes uden problemer.

Og du kan kopiere adressekartotek, mails og konti. Samt favoritter.

Favoritterne finder du via stifinder. Åben stifinder og find din egen mappe. Her ligger favoritter. De kopieres, og når de skal sættes ind igen, så skal det være nøjagtig samme sted, så noter stinavnet ned.

Konto kopieres ved at starte Outlook og vælge funktioner - konti -eksporter. Gem den.

Resten ved jeg ikke, jeg bruger selv outloot ekspress. Og der er det anderledes.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-08-10 14:50

Hej granner01
Tak for svaret. Jeg vil gøre som du siger.

Men...... I mellemtiden har jeg forelsket mig i en Apple Imac og vil frygtelig gerne have den. Desværre er der så et problem med min HPdeskJet 940 printer, fordi den har en seriel port, som Mac ikke kan bruge. Nu leder jeg efter en adapter, hvis det overhovedet kan lade sig gøre. Det trælse er at jeg lige har investeret i nye blækpatroner til næsten 800 kr. - så dem skulle jeg gerne have brugt. (Jeg var nødt til at købe originale patroner, fordi de skulle bruges her og nu!).

Hvor får jeg mon sådan et kabel - idet der jo sikkert også skal bruges noget software til det ?
Hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 05-08-10 14:34

Hvordan kan man hjælpe her? For det første var der gode argumenter for en stationær. Og det andet er det nok en helt anden pris for et "Æble".
Her er da ingen ide i at svare mere på det!!!!! Find ud af hvorfor din vildrede eller???

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 50 point
Dato : 05-08-10 23:18

Ingelein

Her kan du se sådan et kabel. http://www.discoworld.dk/product_info.php?products_id=67384&gclid=CKOTnNyio6MCFYg33godMzKp5A

Jeg går ud fra at det er en seriel port din printer bruger og ikke en printerport. Der er størrelsen til forskel.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-08-10 21:25

Hej olehenne
Hvis man ikke gider svare, kan man jo lade være - enkel opskrift - nem at fatte.
Æblet er iøvrigt stationær - og lidt skub til den rigtige beslutnung tager jeg da også imod. Tænk positiv, men det er da altid rart at få luft for sin harme.
Forget it!
Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-08-10 21:31

Hej granner
Jeg ved ikke, hvorfor jeg skrev seriel port - for det må da være en parallel port - men sådan en har die også hos Disco World - og jeg har bestilt den.
http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?products_id=27600&language=da&gclid=CIftjtDMpaMCFYh_3godjhJ36w
Så mange tak for linket -
Øv, hvor er det træls med dem, som kun svarer for at brokke sig. Så kan de da for filen lade være med at reagere i stedet for at overreagere.

Mange hilsner og tak
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 06-08-10 21:31

Tak for svaret granner01.
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-08-10 22:09

Selv tak du og hvis du har brug for hjælp en anden gang så send en PM i stedet.

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 07-08-10 22:00

Ja Ingelein du har helt ret!! Tak for det! Jeg fik luft!! AAAAHHHH