/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gamle løg.
Fra : jøjø
Vist : 738 gange
200 point
Dato : 03-08-10 21:58

Jeg har en hel del løg liggende, især forskellige slags tulipanløg.

De er fra sidste år og forrige år.
Har ligget tørt, men har fået frost.
Ser fine nok ud.

Mon de stadig er noget værd?
Er det spild af tid og energi at lægge dem i jorden til efteråret?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-10 22:01

Du skriver jo de ser fine ud... så jeg ville vove forsøget

Nogle gange har vi da også så hård frost om vinteren, at løgene i haven også må få frost der, og alligevel kommer der blomster om foråret

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-08-10 22:03

Jeg har selv en masse løg, som har ligget og tørret. Jeg køber flere til jul, som jeg planter i forskellige dekorationer. De ligger og tørrer, hele sommeren.

Dem sætter jeg i jorden her sent på året og nogle kommer og andre ikke.

Men hvis de ikke er rådne og stadig har det hvide og faste i løget skulle der ikke være noget galt.

Og - man kan jo altid bare gøre det og vente på overraskelsen

Det er bedre end at smide dem ud.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-08-10 22:05

Hejsa.

Bare i jorden med dem...de fejler intet.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 210 point
Dato : 03-08-10 22:08

"de gamle løg falder over hinanden"

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 03-08-10 22:29

overtro at man pille dem op
mine ligger og yngler, så det halve kan være nok
har aldrig haft dem oppe = gennem 10 år
REN UKRUDT hos mig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-10 22:41

Man tager dem vel også primært op, for at fjerne de små løg der danner sig omkring det store løg??

Jeg tager heller ikke løgene op, de kan gro som de har lyst - eller lade være - og når de bliver for små (pga ælde) så sætter jeg nye

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-08-10 22:46

Citat
overtro at man pille dem op

det er der vel heller ikke tale om- det er vel de færreste der har gang i det.

Men man kan have forskellige løg, fordi man har købt dem i løbet af vinteren og nydt blomsten der, indendørs.
så står man lige med et par løg- som man ikke nænner at smide ud.

Man har gravet i bedet efter foråret og flere løg dukker op- så har man lige et par løg igen igen.

Alle dem skal man have ned i jorden igen. Og hvis man ikke har gjort det, så kan man gøre det

Godkendelse af svar
Fra : jøjø

Dato : 08-08-10 15:44

Tak for svaret smuller54.