/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Vista contra Win 7
Fra : marcussen1
Vist : 400 gange
100 point
Dato : 02-08-10 22:14

Jeg havde et indlæg 210710-kl 2110 vedr. Vista.
Jeg vil blot høre om Jeres meninger om Vista ift Win7.
Jeg ha r kørt med Vista et godt stykke tid (hvor jeg har fjernet Aero m.m.) og hvor jeg nu synes at Vista faktisk kører lige så godt (hurtigt) som Win 7.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-08-10 22:18

De kører godt begge to hos mig.

Men det er vigtigt at comp. kan klare de krav som begge systemer kræver.

Eks. kan jeg ikke fuldt udnytte min Zepto da alle drivere ikke kan bruges i win7

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-08-10 22:19

Min mening er at det kun går godt for Microsoft hver anden gang de udgiver et styresystem.

Win 95 - ikke godt
Win 98 rigtig godt
Win Mill duede ikke
Win XP rigtig godt
Win Vista dårlig
Win 7 skal nok vise sig at være meget stabil og godt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-08-10 22:25

Granner du mangler NT4 som var det første rigtig gode styresystem, som bankerne brugte når det ikke var OS2.
Og så lige win 98se.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-08-10 22:30

Jeg har aldrig brugt 95/98/ME, men både NT, 2000 og XP har kørt fint.

Nu har jeg både Vista og 7, de kører egentlig begge ok, jeg foretrækker 7.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-08-10 22:55

Her hvor jeg bor er der mange der bruger Vista og XP. XP brugerne har som regel ingen problemer, men Vista brugerne ringer ofte med problemer.

Og NT var et rigtig godt system, men det brugte private ikke. Det var et system for firmaer.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 03-08-10 04:15

Hvis du vil have det skal gå hurtigt så skulle du tage og bruge 64 bit versionerne.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 03-08-10 07:53

Citat
bruge 64 bit versionerne.

værste lort - ingen drivere der passer

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 03-08-10 21:16

Hvad er fordele og ulemper i IE8/32 og IE8/64???

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 03-08-10 21:30

Citat
Hvad er fordele og ulemper i IE8/32 og IE8/64???

PIS OG PAPIR = snylter/
lav dine egne spørgsmål

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 03-08-10 22:15

Citat
bruge 64 bit versionerne.

værste lort - ingen drivere der passer

sikke noget fis at lukke ud, jeg har endnu ikke haft problemer med drivere til 64bit vista og win7.

Jeg tror ikke rigtig der er nogen umiddlebar fordele ved 64bit IE frem for 32bit, det handler jo mest om forbedret hukommelses håndtering, men det ka da godt være at 64bit IE er en smule hurtigere.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 04-08-10 17:41

spam-free du er da temmelig ubehøvlet!

Jeg opretter lige et spørgsmål til bruuno117, så får du lidt får dit svar