/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Er dette en børne cykel eller voksen??
Fra : steffen15
Vist : 681 gange
100 point
Dato : 02-08-10 21:31

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2647&Grp=&n=40100

Hej skal bruge en billig cykel...

Er 188 høj .
faldt over denne,, men aner intet om cykler..

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2647&Grp=&n=40100

Håber i ved det. Mvh Steff

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-08-10 21:45

Prøv at klikke på "Stelstørrelse" ude til venstre på siden, så fremkommer et skama med hvilken skridtlængde der passer til cykelstørrelserne.

Der står også ca. alder, men en 14-årig kan jo godt være skudt i vejret.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-08-10 21:46

Skama = skema

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-08-10 21:52

Hej Steffen.
Du skal have en størrelse der hedder 28".
Dem du linker til er kun 26" og for små til dig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-08-10 21:52

Du bør sikkert nå frem til at 26" passer til dig.
http://www.harald-nyborg.dk/stel.asp?n=40100

Og sadlen skal sidde så du lige nettop IKKE kan strække benet med svangen på pedalen.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-08-10 21:54

Citat
Du bør sikkert nå frem til at 26" passer til dig.

Eyvind....det er for småt.
Jeg er 175 cm. høj og har en 28".

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 110 point
Dato : 02-08-10 21:57

Det er ikke højden men skridtlængden der skal måles.

Husk at måle ved siden af kronjuvelerne

Godkendelse af svar
Fra : steffen15

Dato : 02-08-10 22:06

Tak for svaret LuffeA.´

TAK alle sammen.. valgte at købe denne istedet da jeg får 30%- hos thansen..

http://www.thansen.dk/product.asp?c=4109133517&n=-1328011916&pn=-1490798154

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-08-10 22:15

Ja pia - det var egentlig også min tanke, men jeg vurderede ud fra tilgængeligt materiale.

Jeg aner ikke hvad der findes af cykelstørrelser i dag.
Og de der "offroadere" har nogle mærkelige mål, da pedalarangementet sidder højt af hensyn til kørsel i skove. Det skulle jo gerne kunne lade sig gøre at sætte en fod på jorden uden de store familiebegrænsninger.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-08-10 22:27

Citat
Det skulle jo gerne kunne lade sig gøre at sætte en fod på jorden uden de store familiebegrænsninger

Tjaeh, der har været et par gange hvor jeg ville have ønsket at det var en damecykel jeg kørte på

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-08-10 05:37

Der er altså forskel på hvilke stelstørrelse man har brug for på en Mountainbike eller en Racer, eller en citybike for den sags skyld.