/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Thumbnails på hjemmeside (java?)
Fra : Jc2212
Vist : 653 gange
53 point
Dato : 02-08-10 18:55

Hej alle sammen,

Jeg sidder og arbejder på at lave en hjemmeside.

Jeg vil gerne have nogle billeder på siden i thumbnail størrelse, med mulighed for at klikke på dem og se dem i fuld størrelse. Det er heller ikke noget problem for mig at lave, sådan at billedet dukker op i et nyt vindue eller den eksisterende frame.
Men den anden dag, så jeg noget jeg synes var smart. Når man klikkede på Thumbnail billedet, blev skærmbilledet mørkere og i forgrunden kom billedet i fuld størrelse, med en lille billedtekst. Her var også en lille kryds til at lukke. Jeg tror det var noget Java, men der er en milliard forskellige hits, når man søger på Java+Photo i google.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde det rette script/program?

Accepteret svar
Fra : Hammerhead

Modtaget 63 point
Dato : 02-08-10 19:03

Der er tale om et script der hedder lightbox, men der er nogle krative mennesker som har lavet et program som du kan anvende til at genere den nødvendige kode og det er gratis:

http://visuallightbox.com

Du kan se et eksempel lavet med visuallightbox her:
http://flykending.dk/S61final/

Godkendelse af svar
Fra : Jc2212

Dato : 02-08-10 19:43

Det er lige præcis det jeg ledte efter!

Tusind tak og beklager jeg ikke har flere points at dele ud af :(