/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Tur til København
Fra : Trine08
Vist : 869 gange
200 point
Dato : 02-08-10 18:05

Hej

Jeg for besøg af en ven fra England. Selv er jeg fra Fyn.
Han vil meget gerne se Kbh, og jeg vil meget gerne vise ham Kbh. Men jeg kender slet ikke byen.

Er der nogle der kunne lave en god lille guide over hvad vi skulle se, og hvordan vi skal komme rundt ?

Jeg skal mødes med ham på hovedbane gården, og vi skal hjem til fyn hen under aften.
Der er ikke nogle af os der er super rige.
Så dyre ekslotive resturenter er ikke det vigtigste.

Jeg vil gerne vise sådan noget som Islands brygge... osv =)

Hvad med PLanetariet, ligger det langt væk fra Strøget ?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 02-08-10 18:06

Og hvad med de der city bikes.... er de der stadig ? og fungere det....
Er der cykel taxier i slutningen af august ? og er de dyer ?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 02-08-10 18:24

Du skal tage han med på kanalrundfart,og en tur på Cristiania.Hvorfor vil du vise frem Islands brygge?
alimak

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 02-08-10 18:27

Planetariet ligger ikke langt fra Strøget. Så I kan sagtens gå, hvis det er godt vejr.
I bør selvfølgelig tage en tur til Nyhavn. Herfra kunne I tage en havnerundfart.
Cykeltaxierne er hyggelige og for en kortere tur er det faktisk ikke så dyrt. Plejer at kunne fange dem både i Nyhavn og ved Rådhuspladsen.
Ja, og hvad med Tivoli?
Her kan du i øvrigt finde yderligere inspiration:
http://www.visitcopenhagen.dk/turist/hvad_sker_der_i_byen

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 02-08-10 18:29

Planetariet er rent spild af tid.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-08-10 18:32

Alternativ kunne du vælge at komme rundt i København og se byen fra vandsiden ved hjælp af vandbusserne hvor i kan stå af på i 24 timer hvor i vil for 60 kr. pr næse og se nærmere på de serværdigheder der er på turen. http://www.canaltours.dk/vandbusserne_hop_on_hop_off/vandbusserne_hop_on_hop_off

Der er også guidede ture på dansk og engelsk se link
http://www.canaltours.dk/havnerundfart/havnerundfart_fra_nyhavn_roed_tur

En spadsertur fra Hovedbanegården via rådhuspladsen og strøget til Nyhavn tager ca. ½ time og hvis der er mange stop på vejen så 3 kvarter.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-08-10 21:25
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-08-10 22:32

Der er meget dejlig motion i gåturen op i rundetårn.
Og fortæl så lige at man har kørt med hestevogn helt op.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 03-08-10 07:39

Hejsa,

Jeg havde fornyeligt besøg af en skotsk forretningsforbindelse og efter en række besøg på de ovenstående seværdigheder tog jeg ham ud til middag på "SpiseLoppen" på Christiania. Restauranten ligger ca.200 m. indenfor hovedindgangen (til venstre).
Jeg så tydeligt hans skepsis da vi gik op ad trappen. Masser af grafiti og joint rygende unge, men restauranten som ligger på første sal er stor og superhyggelig med langborde. Serveringen er i top og priserne meget rimelige. De har dag til dag menukort og vi er aldrig blevet skuffede.
Da første indtryk havde lagt sig og forret indtaget, var han vildt begejstret og den dag idag er det den oplevelse han hele tiden vender tilage til fra sit Københavnsbesøg
Istedet for Planetariet ville jeg foreslå Eksperimentarium ved Tuborg Havn. Så kunne I gå fra Langelinie (den lille havfrue er i Japan ) til Eksperimentariet og tilbringe et par timer der.

God tur
Bluesky

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-08-10 07:47

Min familie og jeg har også været i spiseloppen, og det kan vi også anbefale.

Kommentar
Fra : Hbeck01

Dato : 04-08-10 21:10

Man kan også tage sight-seeing busserne rundt, med hop on- hop-off - det er en anden måde at komme rundt på og se det hele fra oven :)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-08-10 00:20

Gå fra langelinie til planetariet kan man da kun foreslå hvis man ikke kender byen eller regner et par timers tur for en ren fornøjelse.

Planetariet , eksperimentarim, strøget og sådan noge er der masser af i alverdens storbyer og en fyr fra lLondon gidder ikke se det. Det er kun noget for danske provinsbønder.

Amalienborg, Amaliehaven , ( rundetårn) havnerundfart , frelser kirke og Christiania er derimod specielt for København.