/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kompressor til landbrug
Fra : billebie
Vist : 1149 gange
10 point
Dato : 02-08-10 13:38

Hej.

Jeg skal have fat i en kompressor til et landbrug, hvor der nogle gang bruges mneget luft i en længere periode når maskiner osv skal gøres rene.

Derfor er jeg på jagt efter en større som kan give nok luft, men hvad skal jeg kigge efter??

Størrelse på tank, l/min, tryk osv.

Kom gerne med konkrete eksempler og henvisninger...

P.S. Lige nu har jeg en noget lignende sådan en her:
http://www.dba.dk/kompressor-220-v-8-bar/id-67677735/
og den er for lille til mit behov.

Tak

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 02-08-10 14:29

Den viste kompressor er selvfølgelig som du selv nævner alt for lille.

Jeg bruger selv trykluft værktøj, til en masse ting, og der går en del luft til.

Der hjemme bruger jeg en ældgammel kompressor med 2HK og 90liter tank. Hvis jeg virkelig skal burge meget luft over længere tid (sprøjteoliere hele huset), eller blæse noget rent, kan den ikke holde trykket oppe, men hvis jeg kobler den samme med en lille kompressor som den du linker til har jeg 4HK og 90+20liter tank, så kan jeg ikke få den under 5bar, selv om man bare lader luften "løbe" ud af en åben slange.

Hvis jeg skulle anbefale noget så vil det være en af de lidt større modeller f.eks. sådan en her.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=75168&n=10
Men viste model, vil du have luft nok, men prisen er også noget højere, jeg tror helt bestemt at du vill ekunne klare dig med en som var en smule mindre.
Ved at HaraldNyborg har haft nogle kompressor til ca. 3000kr som nok også ville kunne opfylde dit behov.

Så du skal selvfølgelig vurdere hvor mange penge du vil bruge på en kompressor. ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-08-10 14:52

da du nævner landbrug ville jeg glemme alt om stationære kompressorer

noget i denne stil istedet for
http://productpagesct.atlascopco.com/EN/DK/less230ls.html

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 02-08-10 15:00

@EXTERMINATOR.... ha ha, jow det er vel en drømme kompressor
De kompressorer starter vel ved 150.000kr

Kommentar
Fra : billebie

Dato : 02-08-10 15:04

Hej igen.

Tak for tilbagemeldingerne...

Måske den sidste er lige i overkanten til mit behov (hobbylandbrug...)

Jeg har haft kig på den her:

http://www.dba.dk/reno-kompressor-reno-model/id-67647451/

Vil den kunne opfylde mit behov?

Den behøves ikke at være på hjul og kan derfor være stationær. Jeg har en god lang slange.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 02-08-10 15:07

Det var godt nok billigt.
Reno laver nogle gode kvalitets kompressorer.

Jeg vil være ret sikker på at den kan opfylde din krav. Og som nævnt tidligere, hvis du skulle bruge extraordinært meget luft, så kan du sagtens koble slangerne samme på den lille kompressor og en som den store, så kan du nærmest ikke tømme dem for luft. (alt er jo muligt)

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 02-08-10 15:23

Reno kompressoren er en 400Volts model, bare så du ved det.

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 10 point
Dato : 02-08-10 15:28

De fleste kompressorer som kan levere lidt mere luft end normalt er 400V

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-08-10 15:30

du kan bare koble en extra tank på. en 33 kg gasflaske er en udmærket størrelse. den kan du desuden lave, så den kan kobles fra mens der er luft på. så kan du tage den med ud i marken hvis du holder med et fladt hjul.

Kommentar
Fra : billebie

Dato : 03-08-10 12:50

Hej igen.

Tak for alle inputs. Nu har jeg lidt at gå videre med.

Godkendelse af svar
Fra : billebie

Dato : 03-08-10 15:16

Tak for svaret thulin.