/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Program sat sig fast?
Fra : ponda
Vist : 758 gange
495 point
Dato : 01-08-10 21:14

Jeg har en Hoover VHD 9163 ZI
Efter en strømafbrydelse tror maskinen at den er midt i et program og skriver "program foresæt", men uanset hvad man trykker på sker der ikke noget.
Har taget stikket ud, men den skriver det samme hver gang den bliver sat til igen og der sker ikke noget.
Hvordan kan jeg nulstille den så jeg igen kan vaske?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-08-10 21:23

Kan du dreje den til nulstilling, og så vente til du kan åbne lågen og så lukke den igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-08-10 21:23

Sandsynligvis ved tryk på 2 knapper samtidig....

Hvilke får du nok ikke oplyst nogen steder (fabrikshemmelighed så montørerne kan tjene lidt) med mindre det direkte står i manualen....

Kommentar
Fra : ponda

Dato : 01-08-10 21:45

Lågen har været åben igen og har prøvet med de 2 knapper men den er ligesom død og der sker intet...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-08-10 22:51

Prøv at slukke for spændingen til den- ved stikkontakt eller gruppeafbryder- og lad den stå uden spænding i mange timer . Så kan det være at den glemmer fejlinformationen og starter forfra.

Maskinerne er ofte lavet så deres memory kan klare en kortere spændingsafbrydelse.
Afhængig af teknikken er der dog håb om at den resetter efter en langvarig afbrydelse.

Kommentar
Fra : ponda

Dato : 01-08-10 23:09

Hejsa, ja det troede jeg også... den har stået uden strøm i 9 dage imens vi var på ferie, slukket på væggen, men den skriver det samme når man sætter den til igen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-08-10 23:13

Det lyder som om en printplade er kortsluttet, så du må nok ringe til en reparatør. For hvis den ikke er nulstillet efter 9 dage, så er den i udu.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-08-10 08:47

Der er kun en fagmand tilbage - du må få en til at kigge på den....

Kommentar
Fra : alka

Dato : 02-08-10 10:01
Annuller spørgsmålet
Fra : ponda

Dato : 15-09-10 11:23

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål