/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
sommerhus i sverige
Fra : hellobal1
Vist : 644 gange
49 point
Dato : 01-08-10 11:10

Vi er en famlie på 4 der gerne vil til sverige til næste sommer... vi har ik været der før på ferie så måske er der nogle der kan anbefale et super sted :

vores forestilling er at det er et hus i noget skov nær en sø med en evt en lille robåd ell. man kan sejle lidt rundt i.

Der skal ikke være alt for langt til den nærmeste by, men når man er i huset må der være stille med den fede natur der er i sverige...

Er der nogle der kan anbefale et godt sted. ???? selve huset behøver ik være luksus bare der er hvad man skal bruge en uges tid.. Vi har også en hund der skal med os..

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 01-08-10 11:17

Småland

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-08-10 12:05

God tur, jeg har selv været på en sådan tur for godt 30 år siden, vi boede i en 250 år gammel bjælkehytte inde i en skov ved et vandløb op til den store sø Vättern.

Myggene var nu lige så tørstige som vi var

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 01-08-10 12:57

netop myg, de har ca 12 mill./m2

Kommentar
Fra : hellobal1

Dato : 01-08-10 14:40

nu ik så negativ... der må da været noget uden såå mange myg, og det gør ik noget det er en 250 år gammel hytte... det kan kun blive huggeligt, og så er man endnu gladere for sit ejet når man kommer hjem..

Accepteret svar
Fra : bluesky

Modtaget 49 point
Dato : 01-08-10 15:09

Hejsa,

Det kommer jo lidt an på hvor langt op i Sverige I vil

Vi har gennem et par år lejet et hus (fra 1930érne) i Åkulla (Halland) af et dansk/svensk ægtepar. Det ligger ca. 1,5 times kørsel fra Helsingborg, lige ud til sø og midt i skoven med få naboer. Dog med en autocamperplads i nærheden hvor vi kunne spise hvis vi ikke selv gad at lave mad. Ullared som er et kæmpe supermarked (Metro X 3) ligger max ½ times kørsel væk. Gammelt men med alt hvad der behøves (incl. 25-30 m3 udestue). Der er 6-7 faste sovepladser (i 2 etager) og vi har hvert år betalt ca. 3.000 dkr. for en uge. Vi har haft vor Grand Danois med hver gang og han elsker stedet ! Send mig en PM hvis du vil vide mere

Bluesky

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 01-08-10 15:15

du kan finde dem på QXL, med myg

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-08-10 15:23

Den var virkelig hyggelig, eneste moderne var komfur, køleskab og madrasser, og så var der sauna i et skur samt at vi hentede vandet op fra en brønd med såkaldt stanghejs.

Spørg mig ikke hvordan min kammy havde fundet det, men det var sikkert gennem bureau da vi jo ikke havde internet dengang.

Nu er det jo heller ikke alle der tiltrækker myg, men jeg har kun fred for dem om vinteren.

Godkendelse af svar
Fra : hellobal1

Dato : 01-08-10 16:15

Tak for svaret bluesky. vil gerne høre mer, måske har de en hjemme side ell. h.alsöw@gmail.com. høre gerne fra dig..

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 01-08-10 16:26

Hejsa igen,

Det er 2 år siden vi var der sidst men jeg finder lige deres mail og hvis de stadig udlejer kan det varmt anbefales De tilbød os på det tidspunkt om vi ville købe det, men vi har rigeligt i at passe vor faste hjemmebase
Hvis de stadig udlejer vil jeg sende billeder til dig.
Ellers vil jeg sige at området omkring Åkulla passer rigtig godt til jeres ønsker og så er det ikke særlig langt væk.

Bluesky