/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Karboratorproblemer.
Fra : BebbeFar
Vist : 1033 gange
20 point
Dato : 31-07-10 14:36

Hey.
Jeg har lige fået en brugt ATV men hvis jeg fylder tanken løber benzinen lige igennem karboratoren (som er helt ny og svømmer virker) I bunden sidder der en studs med et stykke slange som jeg ikke rigtig ved hvad er til men det er dér det løber ud. knækker jeg slangen kommer det ud af luftfilteret.
Hvordan løses problemet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-07-10 17:06

Citat
Hvordan løses problemet?

Ved at besøge en fagmand, jørn....

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 31-07-10 17:10

svømmeren sidder fast
giv den en med en hammer
-
anden studs er for overløb af benzin
men den kan åbenbart ikke følge med

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 31-07-10 17:11

Citat
svømmeren sidder fast

eller du mangler lukkeventilen

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 31-07-10 17:23

Citat
som er helt ny og svømmer virker

IKKE
------
den kan JO justeres

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 31-07-10 17:24

det er nåleventilen der hænger. der er skidt i benzinen og så er der gået noget i klemme så nåleventilen ikke kan lukke tæt. skil karburatoren ad og blæs den ren. så kører det igen.

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 20 point
Dato : 01-08-10 00:05

Den slangen der sidder under karburatoren er drænslangen og hvis der kommer benzin ud af den er det fordi drænskruen ikke er strammet nok.

På min karburator kan du se drænskruen her nederst i midten og den skal skrues på oppe fra.
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/billeder/billed0447.jpg
På nogen karburatorere sidder skruen vandret men den sidder altid nær bunden.

Før du skruer den strammere i så kan du skrue den helt ud først og lige undersøge skruen og gevindet om der skulle være nogen problemer men det lyder bare som om den ikke er skruet stramt nok i.

Ellers tag nogle billeder af din karburator hvis du er itvivl om hvad det er for en skrue du skal stramme.

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 04-08-10 00:33

scootergrisen
Det kan da ikke være drænskruen for så skulle den jo stoppe med at løbe over når han knækkede slangen og den sender jo benzinen ud af luftfilteret i stedet.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 05-08-10 05:12

Det har du ret i simon.

Men så er det enden fordi nåleventilen ikke lukker, forkert svømmer højde eller at karburatoren er placeret i en vinkel som den ikke er designet til.

Gad vide om det også kan ske hvis nu den automatiske benzinhane altid står åben sådan at flere liter benzin står og trykker på nåleventilen.

Godkendelse af svar
Fra : BebbeFar

Dato : 05-08-10 21:11

Tak for svaret scootergrisen.