/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Ny Opvaskemaskine?
Fra : Jesper196
Vist : 500 gange
10 point
Dato : 30-07-10 19:43

Komt til at trykke forkert
Hej.

Min Opvaskemaskine kørte nomalt idag men nu begynte den at lyse for vandindtaging.
Jeg har tjekket filterne på rørene til maskinen men det hjælper ikke en hak.
Når jeg åbner døren bilver pumpen bilver ved med at kører.
Kan det afhjælpes eller skal jeg købe en ny opvaskemaskine?

Med Venlig Hilsen Jesper

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 30-07-10 19:54

Om hvorvidt du skal reparere på maskinen afhænger dels af, hvad problemet er, hvilken model er der tale om, og hvor gammel er maskinen.
Jeg ville aldrig ofre penge på en 10 år gammel maskine, men er det en nyere model, så kan det måske være det værd.
Skriv lige hvilken maskine, der er tale om

Kommentar
Fra : Jesper196

Dato : 30-07-10 19:57

Det er en bosch office model.
Når jeg åbner døren bilver pumpen bare ved med at køre.
Den er 2år gammel men kan de betale sig at reparer på den?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 30-07-10 20:11
Kommentar
Fra : Jesper196

Dato : 30-07-10 21:01

Kan man ikke reset maskinen helt?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-10 22:03

Citat
Kan man ikke reset maskinen helt?
sandsynligvis jo - det står under tasterne hvilke 2 du skal holde inde for at nulstille maskinen, på min er det den der står Auto på og den der står 35 grader på, som skal trykkes ind samtidig og holdes inde

Kommentar
Fra : Jesper196

Dato : 30-07-10 22:55

Det har jeg gjort men er der ikke andre måder?

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 31-07-10 20:50

har du tjekket flyderen?????, det lyder som et meget logisk sted problemet kunne være...

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 31-07-10 21:35

Enig med Casper. Det link jeg sendte dig beskriver samme problem, hvor det var flyderen, der var årsagen. Har du set på linket?

Kommentar
Fra : Jesper196

Dato : 01-08-10 12:57

Ja jeg har læst den men jeg bestiller en 'elmand' til at kigge på den da jeg ikke tør at rode med den i min nye køkken.
Men det lugtede også brændt da jeg åbnene skabet under vasken kan det være aquastop der er brænt af og hvor megtet koster en ny en?

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 01-08-10 19:12

det må din elmand vide.....