/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Program til layout?
Fra : Jc2212
Vist : 868 gange
100 point
Dato : 30-07-10 11:04

Hej alle sammen,

Er der nogen der kan anbefale et godt program til at lave layout til blade og foldere?
Jeg sidder nu og nosser rundt med Ms Word og muligvis er det fordi jeg ikke er dygtig nok til Word, men jeg synes det er super besværligt.

Jeg skal bruge programmet til at sætte en masse separate artikler (skrevet i Word) sammen, lave spalter, indsætte billeder hist og her og videre i den dur.
Derudover skal det kunne snakke sammen med Adobe Acrobat, da ligges online som PDF.

Er der nogen der kan anbefale et godt program?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-10 11:06

Microsoft Publisher er udmærket til den slags - men det er jo ikke gratis....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-10 11:07

Open office kan såmænd også klare det - og DET er gratis

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 30-07-10 11:16

Adobe indesign

Accepteret svar
Fra : brorteil

Modtaget 110 point
Dato : 30-07-10 11:17
Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 30-07-10 11:19

Husk lige, at hvis du skal have trykt blad "i byen" altså ikke på din hjemmeprinter, - så skal du levere filerne som PDF enkeltsidet str. 1:1. Det glemmer de fleste, - og så kan det give problemer, - når man man har lavet et stort arbejde, - og så får det i hovedet igen af trykkeriet.
Forhør dig hos dit trykkeri hvordan filerne skal leveres.

Ammitz

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 30-07-10 20:51

Indesign (som brorteil også anbefaler )

Godkendelse af svar
Fra : Jc2212

Dato : 30-07-10 22:31

Tak for svaret brorteil.