/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvem kan regne den ud ?.
Fra : vedikkealt
Vist : 575 gange
200 point
Dato : 29-07-10 10:04

På en given tur har jeg 74 km.

Jeg har 6 timer til hele turen.

Jeg bruger 154 minutter på kunde pleje = 77 kunder / stop, og 30 minutter på at holde pause = 184 minutter ialt.

De 6 timer er = 360 minutter - 184 minutter = 176 rest minutter.

Jeg har så 176 minutter til at køre 74 km.

Og her er så spørgsmålet...

Hvor hurtigt skal jeg kører for at presse 74 km ind på 176 minutter, da jeg jo skal starte fra 0 km/t mindst 77 gange + stop ved vejkryds + blinklys m.v.

Håber spørgsmålet er korrekt formuleret...

...vedikkealt

PS. Eventuelle svar ses muligvis først sent i aften...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-10 10:37

Det eneste som kan regnes ud med de nuværende oplysninger, er en simpel gennemsnits hastighed som du ikke kan bruge til noget, der skal mange flere faktorer ind over før du kan få en mere nøjagtig gennemsnits hastighed, og hvad kan du så bruge den til?
Hvor længe er du om at gå fra kunden og få startet bilen?
Hvor mange stop ved lyskryds er der?
Hvor lang er hvert stop?
Er der trafik som du skal holde for på de veje hvor der ikke er lyskryds?
Hvor længe holder du og venter på fri bane og hvor mange gange?
Er der mulighed for at komme op på 110km/t mellem hver stop eller skal du holde dig under 50km/t?

Som du kan se er der utrolig mange faktorer som kan spille ind, og dit spørgsmål kan ikke besvares med bare et minimum af nøjagtighed

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 29-07-10 11:42

Hej o.v.n.

Nå ja ... det er rigtigt o.v.n., der mangler faktisk mange faktorer, for at komme et tal noget nærmere.

90 - 95 % af alt kørsel sker i bymæssig bebyggelse med små villaveje o.l., altså max. 50 km/t.

Og JA ... du har ganske ret, ALT den tid jeg holder stille ved kryds / lyskryds - stop for forgængere - og alverdens andre ting skal jo også med, for at få den reelle køretid / hastighed.

Overordnet vil jeg have undersøgt, OM jeg uden at skulle overtræde samtlige hastigheds begrænsninger kan nå min opgave på normeret tid.

...vedikkealt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-10 12:10

Simpel forholds regning siger at du i gennemsnit skal holde en hastighed på lidt over 25km/t det er incl. stoptider så du skal op på 50 når det er mulig, men du burde kunne undgå klip i kørekortet efter min bedste overbevisning

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 29-07-10 12:25

Det kan du ikke få et nøjagtig svar på.
Hvor hurtig kommer bilen op i fart, antal uforudsete stop m.m.
Det sprøgsmål kan ikke besvares.

hawaii7

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 29-07-10 12:25

ja 25,3 km/t det er lige før du kan nå turen på cykkel hvis du er i go form

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 29-07-10 22:23

Hej igen

Jeg ville så i dag have taget tid på en ny tur, men min tidtager havde knold pine, så det faldt ikke heldigt ud i dag.

I morgen har jeg så en længere tur igen, og forhåbentligt en rask tidtager, og så vender jeg tilbage.

Bedste hilsner fra vedikkealt