/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Stansted Lufthavn, London
Fra : FrejaFlop
Vist : 1848 gange
50 point
Dato : 28-07-10 20:15

Hej - Er der en Kandu bruger der kan oplyse ca. hvor lang togtid/km der er fra Stansted Lufthavn til London fx. Russel Square station eller Tottenham Court Road - altså London City. Jeg er ved at bestille nogle flybilletter fra Kbh. til Stansted - men kan ikke vurdere om der er overdrevent langt fra Lufthavnen til City.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 28-07-10 20:23

google map

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 28-07-10 20:26

Citat
Lufthavnen London Stansted ligger omkring 56 km fra Londons centrum.

Citat
Med tog
Stansted Express er den hurtigste transport til og fra Stansted lufthavn. Togene afgår hvert kvarter eller halve time, og de kører fra tidlig morgen til midnat med en omtrentlig rejsetid til Liverpool Street Station på 45 minutter. Jernbanestationen ligger lige under lufthavnsterminalen, kun to minutter fra afgangshallen.

http://www.icelandexpress.dk/flyrejsen/vores_lufthavne/london_stn/

Afstanden er den samme uanset det selskab, du rejser med.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-07-10 20:32

Stansted er en ca. 60 km fra London centrum. Den bruges meget af charterfly og billigruterne. Formentlig fordi lufthavnsafgiften ikke er så høj. Man kan komme til centrum på ca 30 minutter med Stansted eksprestoget, som først stopper i London ved de store skiftestationer til de forskellige undergrundslinier. Ekpressen er ret dyr med ca 150 kr for en enkeltbillet.

Billetterne kan købes billigere som returbilletter og der er også rabat ved forudkøb på nettet.

Søg på Stansted airport og brug linkene derfra.

Bumletogene , bus og undergrund er billigere, men varer meget længere

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-07-10 20:57

Et link mere

http://www.travel2london.dk/Fly_info/Londons_Lufthavne.htm#Stansted Airport

klik selv på Stansted

Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 28-07-10 21:34

Tak for svaret ans. og tak også for de andres gode svar.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 28-07-10 21:44

man kan også tage en hurtig rute. Den koster tror jeg 8 pund pr. vej. tager ca. 1½ time.
og så skal i videre med toget. Bussen stopper på Victoria st. og derfra udgår alle tog så videre.
god fornøjelse

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 29-07-10 15:10

Tak Stjerneboern ja, det er altid svært at beslutte om det skal gå hurtigt og være lidt dyrt eller billigt og tage ekstra tid. Men tak for idéerne - jeg kan jo lade mine rejsefæller bestemme.