/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Partionere usb hardisk FAT32 + NTSF
Fra : import1995
Vist : 950 gange
50 point
Dato : 28-07-10 11:42

Hej !

Skal bruge min hardisk 250gb, til min wii, og der skal der være en FAT32 partion på med også en NTSF, hvordan dælen gør man det, da jeg ikke er den store IT nørd ..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-07-10 11:50

Du skal opdele din disk i 2 partitioner og så kan den ene partition være Fat32 og den anden NTFS.

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 28-07-10 12:00

Jo tak men hvordan gør man det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-10 12:01

Fortæl hvilken styresystem du har på computeren og om du vil have en mere detaljeret forklaring, det er nemlig korrekt som Granner01 skriver, det er sansynligvis en ekstern harddisk som du vil bruge både til computer og spillemaskine?
Hvis du bruger Windows XP bliver måske nødvendig at hente et gratis program til at løse opgaven for dig.
Er der noget på harddisken nu? Du bør kopiere indholdet til et andet drev mens du partionerer, der kan gå noget galt så du mister det indhold der er på disken nu

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 28-07-10 12:06

Har fået at vide den skal være delt i de to for at fungere med diverse ting til eb wii, og jeg bruger win 98 på arbejde og vista derhjemme så alt er muligt for mig

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 28-07-10 12:11

Så sæt den til Vista computeren og gå til Diskhåndtering, der kan du klikke på drevet og derefter højre klikke og vælge opgave, først skubbe til den partion som er på disken og så oprette en ny partion på den tomme plads, den partion som er på disken er sandsynligvis ntfs og så vælger du FAT32 på den nye som oprettes på den tomme plads.
Husk at kopiere filerne på disken, der kan nemt ske noget uventet, særlig når du ikke har erfaring, men selv jeg kan lave fejl efter at have partioneret mindst 50 harddiske, så tag en kopi af iindholdet før du går i gang

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 28-07-10 12:15

Jamen det prøver jeg, tak for hurtig hjælp ..

Godkendelse af svar
Fra : import1995

Dato : 28-07-10 12:19

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-10 12:19

Prøv at se filmen her, der formindskes harddisken først (shrink) og bagefter oprettes en ny partion, cirka 2 minutter henne står der NTFS midt på skærmen, der skal klikkes på den og vælges FAT32

spørg endelig hvis du bliver i tvivl, vi er flere som har udført nummeret flere gange

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-10 12:31

Selv tak - du burde sikkert vente med accept indtil opgaven var løst, jeg håber det lykkes for dig