/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel - Fejl gemt oven i gammel fil
Fra : ivanovic1
Vist : 2127 gange
50 point
Dato : 28-07-10 10:33

Hej Alle,

Hvis man f.eks. har en excel fil med en masse data, og herefter sletter man data og kommer til at gemme filen oven i den gamle. Kan man så gøre noget for at få den gamle fil tilbage?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 28-07-10 10:43

Bruger du Windows sikkerhedskopiering?

Måske er der hjælp at hente:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Previous-versions-of-files-frequently-asked-questions

Kommentar
Fra : grow

Dato : 28-07-10 10:45

Rigtige mandfolk tager ikke backup!

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 28-07-10 10:50

Citat
Rigtige mandfolk tager ikke backup!

De græder???

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 28-07-10 10:51

Spørgsmålet går kort ud på, kan man gendanne en overskrevet fil? Det er ikke noget der er sket, det er mere så jeg ved det fremadrettet :)

Lad os sige at man f.eks. får en vigtig email fra person A, herefter sletter man det som person B ikke skal se, og genner oven i den gamle fil. Kan person B så godt gendanne den gamle fil og se det som man slettede i første omgang?

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 28-07-10 10:52

Med en vigtig email mente jeg en vigtig excel fil :)

Kommentar
Fra : grow

Dato : 28-07-10 11:12

ja pifo, når de opdager hvor dumt det er at være for meget mandfolk!

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 28-07-10 11:15

Hvis du sender den gemte fil videre til person B, så kan han ikke se det oprindelige med mindre du har gemt filen med korrekturrettelser.
Det link, jeg sendte dig, kræver at du gemmer filen på egen harddisk og har Windows sikkerhedskopiering slået til. Ganske smart, hvis man sådan skulle dumme sig
I dit tilfælde er der altså ingen problemer

Accepteret svar
Fra : HUGO-BØRGE

Modtaget 60 point
Dato : 28-07-10 11:31

Du kan ikke gendanne en fil du har overskrevet med samme navn.

Bare ærgeligt, hvis mna ikke lave en back up eller en kopi af sine data.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-07-10 11:39

Der er jo flere muligheder for at undgå dette, først som beskrevet at gendanne den oprindelige som backup, men man kan også lave en kopi af filen inden der skal arbejdes med den, det er jo meget brugt ved billedbehandling.

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 08-10-10 15:06

Tak for svaret HUGO-BØRGE.