/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Problemer med muslimer i malmö
Fra : scootergrisen
Vist : 869 gange
50 point
Dato : 27-07-10 23:46

Så lige denne video om muslimer i malmö. Hvis siger i til den ?
http://www.youtube.com/watch?v=HgPXLauQYKw

Accepteret svar
Fra : Reset

Modtaget 50 point
Dato : 28-07-10 01:40

Burde fortælle europæerene, at det er slut.

Islam, og alle dens forbandelser, burde være fortid her.

Vi har længe nok været tilskuere til politikernes velsignelse af islamisereingen i europa. Sæt foden i, og sig nej.

Lad islam leve sin forskruede og middelalderlige levevis syd for middelhavet, så forsøger vi, at fortsætte udviklingen i europa.

Islam har aldrig nogenside været skyld i nogen fremskridt for menneskeheden, og vil formentlig heller aldrig blive det.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-07-10 01:56

Tjaeh, hvis nogen drister sig til at advare mod indvandring og vil have dybt kriminelle indvandrere smidt ud bliver de stemplet som fanatiske racister.

Her hvor jeg bor er der på to måneder blevet afbrændt tre stjålne scootere samt en bil i vores grønne områder.

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 28-07-10 07:57

Videoen siger egentlig bare at der er mange indvandrere fra muslimske lande i Malmø. Og at arbejdsløshed rammer dem hårdere end resten af befokningen - det gør den desværre også i Danmark.

Dernæst bruger den Lars Hedegaard som kilde. Det understreger at dens mål ikke er at give en seriøs dækning af emnet, men at skabe frygt og sensation. Hedegaard er som bekendt blandt de mest yderliggående antimuslimer i Danmark. Det suppleres med interview af to medlemmer af Sverigedemokraterne, et parti der primært bygger på sin modstand mod udlændinge i Sverige.

Ingen af deres udsagn får lov til at blive testet. Og til sidst bedyrer værten at årsagen til de problemer de beskriver, er at Europa har opgivet "sine kristne værdier".

Alt i alt er det tydeligt at indslaget ikke er troværdigt.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 28-07-10 08:14

vi muslimer er flinke mennesker.
gider ikke læse dit link

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 28-07-10 08:37

Du kan bare vente. På et tidspunkt bliver du også muslim.
Det er kun det de arbejder på og derfor breder de sig over hele verden.

Min egen mening: "VÆK MED ALT DET LORT".

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 28-07-10 08:47

Citat
Her hvor jeg bor er der på to måneder blevet afbrændt tre stjålne scootere samt en bil i vores grønne områder.

Var det da muslimer ?

Citat
Videoen siger egentlig bare at der er mange indvandrere fra muslimske lande i Malmø.

Det er ikke lande der er muslimske... Det er folk der er muslimer. Det behøver vi vel ikke diskuterer.

Citat
Og at arbejdsløshed rammer dem hårdere end resten af befokningen

Kunne det tænkes at der var en grund til dette ?

Citat
Hedegaard er som bekendt blandt de mest yderliggående antimuslimer i Danmark.

Det er ikke mig bekendt.

Citat
Ingen af deres udsagn får lov til at blive testet.

Hvad vil du teste ?

Der bliver sagt at brandfolk ikke vil køre ind på området uden politi beskyttelse.
Og voldtægts raten er steget med 300 % på 20 år.
Også er der en jøde der fortæller om sine oplevelser ved en demonstration.
Også er der en kristen mand der siger sin mening.

Så hvad er det du vil have testet ?

Citat
gider ikke læse dit link

Så smut.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-07-10 08:54

ja det er jo kun blevet sagt de sidste 20 år og damark / europa VÅGN OP!!!!!!!!

Serbien er et rigtig godt eks. på hvad der sker når de er nok, frakrig,england,holland,tyskland,mf har haft disse problemmer i årtier der er kun en vej HJEM MED DEM NU

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 28-07-10 09:17

Citat
Hedegaard er som bekendt blandt de mest yderliggående antimuslimer i Danmark.

Det er ikke mig bekendt.

Det er ikke særlig svært at forsikre sig om. Jeg tillader mig at henvise til citatsamlingen på Rune Engelbreth Larsens netsted. Jeg er fuldt klar over at det absolut ikke er en neutral side; så hvis der kan sås tvivl om eksemplerne, beklager jeg og må finde anden dokumentation: http://www.humanisme.dk/hate-speech/lars_hedegaard.php

Citat
Det er ikke lande der er muslimske... Det er folk der er muslimer. Det behøver vi vel ikke diskuterer.

Det er muligt. Det ved jeg ikke noget om - jeg bor fx i et kristent land, men er ikke kristen (og bekender mig heller ikke til nogen anden religion).

Citat
Og at arbejdsløshed rammer dem hårdere end resten af befokningen

Kunne det tænkes at der var en grund til dette ?

Der kan tænkes mange grunde.

Citat
Hvad vil du teste ?

Der bliver sagt at brandfolk ikke vil køre ind på området uden politi beskyttelse.
Og voldtægts raten er steget med 300 % på 20 år.
Også er der en jøde der fortæller om sine oplevelser ved en demonstration.
Også er der en kristen mand der siger sin mening.

Så hvad er det du vil have testet ?

Gode eksempler på udsagn der ville være interessante at få verificeret af neutrale personer - ikke af medier, debattører eller politikere med en klar dagsorden. Jeg går ikke udfra at du tror på alt du ser i tv eller læser i aviser. Så hvorfor have fuld tiltro til et nyhedsklip fra en amerikansk kanal der tydeligvis har et politisk/religiøst mål med indslaget og kun interviewer folk de er enige med.

Citat
Der bliver sagt at brandfolk ikke vil køre ind på området uden politi beskyttelse.

Man har sagt det samme om steder i Danmark. Her har det altide enten været løgn eller stærke overdrivelser. Jeg tillader mig derfor at være skeptisk.

Citat
Og voldtægts raten er steget med 300 % på 20 år.

Det kan være statistisk fifleri. Procenten er meningsløs så længe man ikke kender de absolutte tal.

Citat
Også er der en jøde der fortæller om sine oplevelser ved en demonstration.

En af arrangørerne af en zionistisk demonstration. Ja, kan han mon have en interesse i at fremlægge historien i et bestemt lys?

Citat
Også er der en kristen mand der siger sin mening.

Ja, værten (eller i hvert fald en repræsentant for afsendermediet). Han foregiver på ingen måde at være neutral, og det han siger er skingrende skørt.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 28-07-10 09:18

Citat
damark
frakrig

Problemer med at ramme N tasten ? Eller er du muslim ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-07-10 09:48

Citat
Var det da muslimer ?

Selvfælgelig var det det, jeg overværede selv de to af gangene at de små fejlfarver stod og grinede på afstand mens politifolk lod knallerten brænde ud.

Og jeg taler om små fejlfarver idet der nogle gange sidder op til tre mindreårige på en knallert uden hjelme og kører ræs på fodgængerstierne.

Man taler om 2.generations indvandreres kriminalitet, hvis de formerer sig kan resultatet blive fuldkommen umulige 3.generations.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 28-07-10 09:57
Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 28-07-10 12:08

Citat
Det er ikke lande der er muslimske... Det er folk der er muslimer. Det behøver vi vel ikke diskuterer.

Citat
Det er muligt. Det ved jeg ikke noget om - jeg bor fx i et kristent land, men er ikke kristen (og bekender mig heller ikke til nogen anden religion).

Ej hold nu op jeg sagde lige.... Det er ikke landet som er religiøst. Det er folk der er det.
Danmark er sku ikke kristent nu må du lige.
Der er nogen folk i danmark der er kristne. Men det jo ikke landet der er.

Citat
Gode eksempler på udsagn der ville være interessante at få verificeret af neutrale personer

Der er da ikke nogen mennesker der er neutrale. Det er da ønske tænkning.

Citat
Jeg går ikke udfra at du tror på alt du ser i tv eller læser i aviser. Så hvorfor have fuld tiltro til et nyhedsklip fra en amerikansk kanal der tydeligvis har et politisk/religiøst mål med indslaget og kun interviewer folk de er enige med.

Jeg ser ikke TV udover videoer på nettet og læser sjældent aviser.
Siger ikke jeg har fuld tiltro til nogen eller noget.
Du syns åbentbart det er forkert at de har lavet den video... hvis det var muslimer ville de så også være forkert også skulle der altså nogen "neutrale" personer ind og lave sådan en video. Ja hurra hvor ville det være intersant. Det er sku da langt mere intersant at hører fra nogen mennesker der er en mening om tingene og siger deres mening end at skulle høre fra nogen der hverken kender sagen fra den ene eller anden side og skal forholde sig neutralt til det hele.

Citat
Der bliver sagt at brandfolk ikke vil køre ind på området uden politi beskyttelse.

Citat
Man har sagt det samme om steder i Danmark. Her har det altide enten været løgn eller stærke overdrivelser. Jeg tillader mig derfor at være skeptisk.

Ej vil du hoilde din kæft. Hvordan fanden ind i helvede skulle DU kunne vide om det er løgn ?

Citat
Og voldtægts raten er steget med 300 % på 20 år.

Citat
Det kan være statistisk fifleri. Procenten er meningsløs så længe man ikke kender de absolutte tal.

Øøøøøh. Det vil ikke meningsløst at der er 3 gange så mange der bliver voldttaget ?
Lad og bare sige der var 1 der blev voldtager for 20 år siden og nu er det 3. Det kan man jo ikke ligefrem kalde en forbedring.

Citat
Også er der en jøde der fortæller om sine oplevelser ved en demonstration.

Citat
En af arrangørerne af en zionistisk demonstration. Ja, kan han mon have en interesse i at fremlægge historien i et bestemt lys?

Optagelserne taler vist for sig selv.

Citat
Også er der en kristen mand der siger sin mening.

Citat
Ja, værten (eller i hvert fald en repræsentant for afsendermediet). Han foregiver på ingen måde at være neutral, og det han siger er skingrende skørt.

Hvorfor har du et eller andet trip med at folk skal være neutrale.... nej gu fanden er han ej neutral.
Han siger sin mening og det sku godt nok folk gør det.

Citat
Var det da muslimer ?

Citat
Selvfælgelig var det det, jeg overværede selv de to af gangene at de små fejlfarver stod og grinede på afstand mens politifolk lod knallerten brænde ud.

Og jeg taler om små fejlfarver idet der nogle gange sidder op til tre mindreårige på en knallert uden hjelme og kører ræs på fodgængerstierne.

Man taler om 2.generations indvandreres kriminalitet, hvis de formerer sig kan resultatet blive fuldkommen umulige 3.generations.

Okay men bare fordi de står og griner så kan de jo godt være uskyldige.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-07-10 12:23

Citat
Okay men bare fordi de står og griner så kan de jo godt være uskyldige.

Man griner ikke af forbrydelser, man henvender sig til politiet hvis man ved hvem der har gjort det.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 28-07-10 13:05

Citat
Man griner ikke af forbrydelser, man henvender sig til politiet hvis man ved hvem der har gjort det.

Gjorde du så det ? Det lyder som om du ved hvem der gjorde det.

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 28-07-10 13:56

Citat
Ej hold nu op jeg sagde lige.... Det er ikke landet som er religiøst. Det er folk der er det.
Danmark er sku ikke kristent nu må du lige.
Der er nogen folk i danmark der er kristne. Men det jo ikke landet der er.

Danmark er et kristent land. Det fremgår af Grundloven.

Lad mig vende dit udsagn om: Hvordan ved du at der her er tale om muslimer? Hvad ved du om deres religion?

Citat
Der er da ikke nogen mennesker der er neutrale. Det er da ønske tænkning.

Det er naturligvis helt banalt. Men man kan tilstræbe neutralitet og saglighed. Det er altid en god ide hvis man vil tages alvorligt.

Citat
Ej vil du hoilde din kæft. Hvordan fanden ind i helvede skulle DU kunne vide om det er løgn?

Jeg sammenligner blot med erfaringer i Danmark. Jeg siger ikke AT det er løgn eller overdrivelser. Men jeg tvivler på at det er sandt, idet det minder om tilsvarende påstande som man af og til hører i Danmark.

Citat
Optagelserne taler vist for sig selv.

Optagelserne siger kun noget om hvad afsenderen gerne vil have at du skal mene.

Citat
Hvorfor har du et eller andet trip med at folk skal være neutrale.... nej gu fanden er han ej neutral.
Han siger sin mening og det sku godt nok folk gør det.

Der er forskel på genrer. Stilen i det indslag du linker til, minder om en nyhedsudsendelse. Og nyheder bør man kunne forvente bestræbe sig på at være objektive og faktuelt korrekte. Hvin nyhedsværter, eller de tv-stationer der producerer nyhederne, skilter med deres egne synspunkter, kaster det tvivl på nyhedernes troværdighed. Og disse synspunkter skal i alle tilfælde inddrages når man vurderer sandhedsværdien af det der produceres.

Du siger så at det i stedet skal ses som et partsinlæg - altså et udtryk for afsenderens holdning. Det er naturligvis helt legitimt, men så skal det bare ikke vurderes som et nyhedsindslag. Og eftersom påstandende er temmelig kontroversielle, er det måske værd at betvivle dem endnu mere.

Hvis jeg ikke tager meget fejl, er der i øvrigt tale om Pat Robertson. Man kan læse om hans meritter på http://en.wikipedia.org/wiki/Pat_Robertson#Controversies_and_criticisms og vurdere hans troværdighed derudfra.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pat_Robertson#Controversies_and_criticisms

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-07-10 15:47

Middelalderfolket er snart over os............................de benytter islam til deres fremfærd.
Alle andre religioner hører vi fobavsende lidt til.
Hvorfor er der hele tiden vrøvl med de mennesker som påstår at de er muslimer.
Islam fejler såmænd ikke noget.................men de rabiate forkyndere af islam, er ved at være en pestilens i Danmark og europa.
Desværre er vi så demokratiske, at vi tillader udemokratiske tiltag i DK.

Der burde sendes hjem til middelalderen.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 29-07-10 01:29

Citat
Der burde sendes hjem til middelalderen.

Fedt så mangler vi bare en tidsmaskine.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-07-10 09:28

- men middelalderen er nu ikke så langt væk, men kun nogle timers flyvetur.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-07-10 11:08

Jeg kender en der var turist i Ægypten for et par år siden, han så forholdene i Cairos slumkvarterer og blev slået af den ufattelige håbløshed og fattigdom selv om han som os andre vidste det perifært i forvejen.

Ikke nogt at sige til at religion og ekstremisme har god grobund der, men det er jo ikke meget anderledes end da kirken bestemte i Europa i middelalderen.

Godkendelse af svar
Fra : scootergrisen

Dato : 05-08-10 04:53

Tak for svaret Reset.