/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
tilbehør til farseret and
Fra : momomo
Vist : 1434 gange
200 point
Dato : 27-07-10 22:57

har tænkt at servere en farseret her i juli, hvad kan jeg bruge af tilbehør, jeg synes ikke det skal være rødkål da det er for juleagtigt. Kan jeg servere bønner og rabarberkompot til? eller har i andre forslag?

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 210 point
Dato : 27-07-10 23:02

Jeg ville gerne komme med andre fantasifulde, intelligente forslag, men jeg synes, at bønner og rabarberkompot lyder himmelsk. plus selvfølgelig små nye kartofler

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-07-10 23:08

Hejsa.
Bare det var mig der skulle ha' det.
Jeg ville så afgjort lave nye asparges kartofler til.
I stedet for den almingdelige rødkål ville jeg lave en rødkålssalat.
Du snitter rødkålen fint og lægger den på et stort fad.
Derpå kommer du filet af appelsin på ristede pinjenkerner samt kærnerne fra et granatæble.
Du laver så en dressing af olie og honning med lidt rødvinseddike og smager det til med lidt salt og peber.
Ryst det sammen og hæld det over 5 min. inden det skal på bordet.
Det smager himmelsk og dejligt friskt.
Saften fra granatæblerne presser du også ud i dressingen...det havde jeg nær glemt.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-07-10 23:09

Det lyder rigtig godt. Hvad har du tænkt dig, du skal have i anden ?

Jeg synes bønner er godt, men ville også foretrække at supplere med nogle nye kartofler, evt. bagt i ovn. Og så lidt broccoli til.
Rababerkompot er en god ting til and.

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 27-07-10 23:44

tak for alle svarene. jeg har tænkt at lave en god fars med fløde og champignon. havde også tænkt på rødkålssalat, men kan man få rødkål nu?

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 28-07-10 00:34

Jeg har en vidunderlig kold rødkålssalatopskrift, men jeg synes som dig, det er for vinterligt i juli.

jeg bliver helt sulten og må ned og ha lidt natmad.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-07-10 06:07

Jeg tror det bliver svært at finde frisk rødkål nu, men ville også hellere lave noget mere sommerligt, med spidskål, som er lækker til salat, fx denne med æbler og pinjekerner

http://aftensmad.blogspot.com/2008/06/frisk-salat-med-spidskl-og-bler.html

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 28-07-10 06:47

Broccolisalat og nye kartofler i ovn
http://members.fortunecity.com/dko9328/Opskrifter/brocsalat.htm

Personligt elsker jeg waldorfsalat, så det kunne også være en mulighed. Og så synes jeg at jordbærsalsa, som jeg fik fra ans i et tidligere spørgsmål her på Kandu er lidt ”fræk” ?
http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=148236

Godkendelse af svar
Fra : momomo

Dato : 28-07-10 08:13

Tak for svaret frieda. Jo selvfølgelig skal vi også have små nyopgravede kartofler til.