/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
nogle der er gode til engelsk??
Fra : bente64
Vist : 1511 gange
100 point
Dato : 27-07-10 20:21

sidder i New york City, og er blevet godt forkølet. Det er næsten 38-40 grader varmt og airconditionen kører på fuldt tryk.
Jeg vil have noget slimløsnende hostemedicin, men hvad hedder det på engelsk? Mon det er noget jeg kan få i håndkøb ligesom der hjemme. Har god erfaring med mycomyst derhjemme fra, så det skal være noget lignende.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-10 20:26

Sikke noget skidt

Når du skal have noget slimløsnende, lyder det som en gang bronchitis?? og det hedder næsten det samme på engelsk, så gå du bare derned og sig det, så skal du nok få noget der hjælper

Rigtig god bedring

Kommentar
Fra : takker

Dato : 27-07-10 20:26

expectorant cough syrup, er det den eletroniske ordbog giver mig når jeg skriver slimløsende hostesfat.

Kommentar
Fra : takker

Dato : 27-07-10 20:26

.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 110 point
Dato : 27-07-10 20:32

Det virksomme stof i Mucomys hedder: Acetylcystein
Spørg efter dette, så burde du få noget, der ligner det, du ved, der vikrer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-10 20:43

Denne apotekerside skulle være fra USA??

http://www.cvshealthresources.com/GSMSearchLinkAction.do?drugName=Cough+and+Cold

Jeg søgte på hoste og forkølelse, og fik denne side frem.... men jeg vil ikke stå inde for om det er det rigtige, men du kan da nærstuderer siden, og skrive navnet ned

ps... bronchitismedicin, er ikke "farligt" men er selvfølgelig heller ikke noget man bare skal tage uden videre, men du er jo nærmest i en nødsituation, og hvis du ikke kan få andet, så vælg det

Godkendelse af svar
Fra : bente64

Dato : 27-07-10 20:46

Tak for svaret pifo.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 27-07-10 20:54

Du siger bare: Cough Reliever with Acetylcysteine

http://www.drugs.com/ingredient/acetylcysteine.html

God bedring

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-10 22:38

Når jeg søger på Acetylcystein i mit link, kender de det ikke USA

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 27-07-10 23:46

Nej det gør de heller ikke hvis jeg søger på de to apoteker "Duane Reade" og "Rite aid" . Men ved hjælp af de links jeg har fået har jeg nu fundet ud at forklare mig på apoteket.