/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Køb af ny extern HD / USB 3.0
Fra : Toby14dk
Vist : 471 gange
90 point
Dato : 27-07-10 18:13

Davs.
Pt. Har jeg 3 externe harddiske.. Alle fra WD.
Jeg er igen ved at have pladsproblemer og skal derfor ud og have en ny jeg ville jo gerne holde mig til en WD igen da de har været temmeligt driftsikre..
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4228680 Denne er under overvejelse.

USB 3.0 er åbenbart den nye standart.. Personligt har jeg altid købt mine harddiske med så mangle forskellige opkoblingsmulighedder så muligt denne har kun USB 3.0 :( fungerer den så KUN med USB 3.0 eller også med 2.0 og 1.0?

Er det muligt at finde en 2TB extern, i god kvalitet med esata og usb 3.0? El. er esata en død std.?
Jeg har altid prioiteret firewire højt med føler at denne std. er ved at være død?
Hvad er jeres point of view?

Hilsen Tobias.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-07-10 18:27

For at udnytte superspeed skal du have nyt usbkort i computeren, nye drivere og et specielt kabel.

Elles virker det bare med den gammelkendte hastighed.

Hvis du ikke vil sætte nyt kort i skal du ikke oftre den ret dyre harddisk. for du får ikke noget ekstra ud af det.
Selv mener jeg at seagate er bedre og mere pålidelige harddiske.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 27-07-10 18:40

Prøv her.
http://www.bj-trading.dk/

og så eksterne harddiske her...
http://www.bj-trading.dk/newshop/default.asp?side=vare.asp&strt=J&gruppe=harddisk-ekstern

bare blad videre forneden til du finder den du ønsker.
Du kan altid ringe til dem, de er meget behjælpelige - og er faktisk en af Danmarks største Computer leverandøer.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 27-07-10 18:44

Fandt lige ud af at den du ønsker kun koster 1256 kr hos BJ Trading.
Så 1611kr som bedste pris er da noget vrøvl.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 28-07-10 09:52

NB - Vi har været ude for at BJ-Trading sender HD i meget ringe indpakning - Bed dem om at være ekstra ordentlige med indpakning !!!