/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Imei nummer
Fra : Icebreaker
Vist : 541 gange
20 point
Dato : 05-05-03 22:57

HeY1
Got a little problem.... jeg har været inde på en side hvor jeg kan få ringetoner og billeder til min pnasonic gd67 men når jeg sq registreres fortalte den mig at jeg skulle udlevere mit IMEI nummer som du får frem når du trykke *#06# men hvad er det enligt?
Og skal jeg bare give det ud sådan uden videre?
MvH.
Søren
P.S. Kontakt mig på min email:

christensen1990@hotmail.com

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 05-05-03 23:00

Det er din telefons "stelnummer" så at sige - et nummer telefonen har fået fra fabrikken.

Iøvrigt ganske smart og det burde alle gøre når de køber mobil, skrive deres IMEI nummer ned, det kan hjælpe gevaldigt hvis telefonen bliver stjålet.

Altså et nummer som identificerer din telefon.

Karina

Accepteret svar
Fra : joker

Modtaget 20 point
Dato : 06-05-03 09:39

Du skal ikke give numret ud til nogen side som spørger efter. Du aflevere jo heller ikke bare en CD-key til nogen.... De bruger den kode til at programmere ind i en stjålen telefon og derved kan man ikke tjekke om den er stjålen....

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 06-05-03 14:57

okay vil det så også sige at det er en dårlig ide at udlevere nummret til fx. http://www.gratisunlock.dk/Unlock.asp , hvis man vil have sin telefon låst op?

undskyld jeg bruger dit spørgsmål, icebreaker - det lå bare 'ligesom i luften'

Kommentar
Fra : joker

Dato : 06-05-03 15:05

majbritt05--> Det er jo lidt noget andet, da de har et formål med at skulle have den. De firmaer som sender ringetoner/operatør logoer osv. har intet som helst at skulle bruge det til, de skal bare have dit telefonnummer.

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 06-05-03 15:06

nå okay, det mente jeg godt nok også, men det er da rart lige at få bekræftet

Kommentar
Fra : Icebreaker

Dato : 06-05-03 22:15

Det gør skam ikke noget.....
Men lige et spørgsmål til....
Hvordan laver i de der smileys?
K.H. Icebreaker

Godkendelse af svar
Fra : Icebreaker

Dato : 06-05-03 22:17

Tak for svaret joker.
Det hjalp mig gevaldigt for jeg var lige ved at gi' det ud.....
Lige et spørgsmål til.....
Hvordan laver du de der smileys?

K.H. Icebreaker

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 06-05-03 22:21

Satser på jeg gerne må svare - det gør du ved at gå på denne side - der kan du se syntakserne for smileys nederst på siden

http://www.kandu.dk/dk/faq.asp

Karina

Kommentar
Fra : joker

Dato : 07-05-03 08:01

Som Fnollerpige skriver